• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa klockor i Grekland

Mudfold

Cartier
Hej,

Väldigt många intresserade.. Kan bara punga ut själv för kanske två klockor beroende på modell. Försöker klura ut hur man skulle hantera detta på ett sätt så det blir safe och win-win för Er och mig. Just nu står det väldigt tomt :p
 

MLP

Omega
Kan intyga om att Jamie J är en goodguy. Hur det ska lösas med pengar/klockor återstå dock att se, samtidigt som folk inte vill lägga ut pengar kanske det inte är skönt att köpa upp klockor utan att ha garanterade köpare?

Jag kommer iaf swisha över pengar när jag fått klartecken på lagerstatus och pris :)
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Kan intyga om att Jamie J är en goodguy. Hur det ska lösas med pengar/klockor återstå dock att se, samtidigt som folk inte vill lägga ut pengar kanske det inte är skönt att köpa upp klockor utan att ha garanterade köpare?

Jag kommer iaf swisha över pengar när jag fått klartecken på lagerstatus och pris :)
Nu känns det tryggare att skeppa drachmer:)
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Bara en fråga här, kan man föra in hur många dyra klockor som helst till Sverige från utlandet ? För flera hundratusen ??? Det går kanske inom EU
 
Är också i Grekland sen nån vecka, knökat på den lokala Rolexhandlaren häromdagen så jag kunde inte riktigt knata in och kolla priserna, är inte heller på jakt efter nytt. Tror jag. :woot:

Tar en sväng förbi imorgon om jag hinner för att kolla statusen. Är i semestermode så jag har inte ens haft en tanke på att göra en klockdeal....

/gustav
 

Mudfold

Cartier
Är det klargjort hur mycket rabatt du får eller? Känns som det kan spela in lite?

Så här ser det ut:
Innan vi ens förhandlar pris säger han så här:
Jag får 20% rabatt om jag köper för cash, 15% om jag betalar elektroniskt.

1. Euro i dessa summor kommer jag aldrig få tag i här nere så cash kan vi glömma.
2. Om ja kan få ner priset på elektronisk betalning återstår att se men räkna inte på det.
3. På dessa (minst) 15% kommer min andel. Säg 5-6% - blir det värt men den ish 10% rabatten som blir kvar???

Ärligt talat, jag gör inte det här för att fiffla någon men inte heller för att va snäll utan för att tjäna några tusen på sidan. Blir det varken värt för er eller mig så är det ingen idé och ja lägger ifrån mig telefonfan och njuter av ölen istället :angel:
 

Mudfold

Cartier
image.jpg
 
Topp