Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Köpa klockor i Schweiz!

Diskussion i 'Diskussion' startad av vaniljglass, 20 januari 2013.

1. vaniljglass
    Trådstartare

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Är det någon som har en uppfattning om det är ekonomiskt gynnsamt att köpa t.ex Rolex från AD i Schweiz?

Och isåfall, hur skiljer sig priserna kontra sverige? Är det betydligt billigare?

Är medveten om att det kanske inte är någon exakt vetenskap, men all info uppskattas!

2. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Inte enorm prisskillnad, mwn tack vare större utbud ibland goda möjligheter till förhandling. Värt att tänka på; valutaeffekten och att det är icke-EU.

3. Fryken

Fryken Kamrern

Från:
    STOCKHOLM
    Finns en gammal tråd där detta diskuterades och huruvida återförsäljarna rapporterar köpet varpå man blir stoppad i tullen på Arlanda. För mig förefaller detta osannolikt men jag tror det var Josef Bs kompis som faktiskt hade råkat ut för detta.

4. DrDre

DrDre Friends of KS

Jag läste om något liknande i den trovärdiga källan Aftonbladet. Det var någon som hade handlat för väldigt väldigt mycket och som sedan åkte fast för att Tullen hade informerats. Men man kan ju göra så att om man är två som åker, så kan en sköta momsåterbetalningen och den andre tar sedan hem prylarna. De lär ju inte kroppsvisitera ett helt flygplan för att hitta en Omega.

5. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Schweiz har väl precis som Norge Tullfrihet mellan dem och samtliga EU länder om jag inte minns fel?

/Asplund

6. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Där har du fel, är ingen tullfritt.

Edit mitt nöt menade momsplikt..

7. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Tull är skitsamma. Det är momsen som är det riktiga spöket...och den gäller i allra högsta grad.

8. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten

Ok, vad innebär deras medlemskap i EFTA i så fall? :|

9. max

max Dancing Queen

Från:
    Kungsholmen
    Helt riktigt, det är tullfrihet (inte på livsmedel), även att man får jobba osv. Men tullkostnaden, även från andra länder, på en klocka är under 10kr oavsett klockans värde så det är väl inte den stora kostnaden om man säger så, 25% moms åker man ju på... Men man kan ju såklart skicka boxar och ta klockan på armen som sagt.

Mårtenssons ur Brookfield