• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa klockor i Schweiz!

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Är det någon som har en uppfattning om det är ekonomiskt gynnsamt att köpa t.ex Rolex från AD i Schweiz?

Och isåfall, hur skiljer sig priserna kontra sverige? Är det betydligt billigare?

Är medveten om att det kanske inte är någon exakt vetenskap, men all info uppskattas!
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Inte enorm prisskillnad, mwn tack vare större utbud ibland goda möjligheter till förhandling. Värt att tänka på; valutaeffekten och att det är icke-EU.
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Finns en gammal tråd där detta diskuterades och huruvida återförsäljarna rapporterar köpet varpå man blir stoppad i tullen på Arlanda. För mig förefaller detta osannolikt men jag tror det var Josef Bs kompis som faktiskt hade råkat ut för detta.
 

DrDre

Patek
Fryken skrev:
Finns en gammal tråd där detta diskuterades och huruvida återförsäljarna rapporterar köpet varpå man blir stoppad i tullen på Arlanda. För mig förefaller detta osannolikt men jag tror det var Josef Bs kompis som faktiskt hade råkat ut för detta.

Jag läste om något liknande i den trovärdiga källan Aftonbladet. Det var någon som hade handlat för väldigt väldigt mycket och som sedan åkte fast för att Tullen hade informerats. Men man kan ju göra så att om man är två som åker, så kan en sköta momsåterbetalningen och den andre tar sedan hem prylarna. De lär ju inte kroppsvisitera ett helt flygplan för att hitta en Omega.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Schweiz har väl precis som Norge Tullfrihet mellan dem och samtliga EU länder om jag inte minns fel?

/Asplund
 

max

Dancing Queen
Asplund skrev:
Ok, vad innebär deras medlemskap i EFTA i så fall? :|
Helt riktigt, det är tullfrihet (inte på livsmedel), även att man får jobba osv. Men tullkostnaden, även från andra länder, på en klocka är under 10kr oavsett klockans värde så det är väl inte den stora kostnaden om man säger så, 25% moms åker man ju på... Men man kan ju såklart skicka boxar och ta klockan på armen som sagt.
 
Topp