Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Köpa länk till Breitling

Diskussion i 'Diskussion' startad av Lindstedt, 10 januari 2013.

1. Lindstedt
    Trådstartare

Lindstedt Stadsbo

Från:
    Malmö
    Hej!

Har förhoppningsvis precis ropat hem min första breitling på auktion. Den kommer dock med rem och jag vill helst ha den på länk. Linknande modell med länk kostar dock 5000 mer och det känns märkligt. Så jag undrar var man kan köpa en länk till breitling och isåfall vad de kostar? Jag förstår att det är knepigt att ge ett rakt svar men alla tips är välkomna :D

Ref nummer: B13050.1

Hoppas det är korrekt.

MvH

2. M74

M74 Bonde

Tjena
    Har en till övers, som skulle funka till din klocka.
    /M

3. Lindstedt
    Trådstartare

Lindstedt Stadsbo

Från:
    Malmö
    Vad kostar den och var finns den isåfall?

4. Ricrob

Ricrob Friherre

Tja!

Bratte-länkar är överlag apdyra, så att lägga 5k till är ibga konstigheter. Om inte herrn ovan har en som passar så är eBAy bästa tips, men räkna med 4-10k för en beg ber på modell.

5. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Vill man ha länk på sin Bratte så skall man köpa en som redan har det. Att efteråt köpa en gör klockaffären till en riktigt dålig affär.

6. Lindstedt
    Trådstartare

Lindstedt Stadsbo

Från:
    Malmö
    Ah maxxad ångest på den :O

Då får vi väl hoppas någon budar över :)

7. M74

M74 Bonde

Tjena
    Inhandlade en rouleaux länk till min breitling chronomat, typ mitten av -90 talet, köpte den på Krons ur (Pk huset), tror jag gav en 5 tusing då, har inte en susning om vad den kostar idag eller vad den betingar för värde, Någon på forat som vet? Kom med ett förslag...
    /M

8. pulpen

pulpen Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Har för mig att pilotlänken (vilken jag tror är rätt för modellen ifråga) kostade ca 12 ny för en 6-7 år sedan då jag sist kollade. Gissning är väl att den kostar upp emot 15 nu, då sånt brukar bli dyrare med tiden.

Som sagt så är det normalt billigast att köpa på länk från början, att köpa till i efterhand är sällan en bra affär tyvärr...

Pilot-länken är dock den dyraste så kan du tänka dig PRO-II, PRO I eller annan länk så är de alla betydligt billigare. Roulouxlänken som nämndes är väl den allra minst populära länken så den borde gå att hitta billigt, dock gör länken väldigt mycket till utseendet på klockan... Vad sägs annars om gummiband? Det brukar gå att hitta billigt.

9. leben

leben El Patrón

10. M74

M74 Bonde

Kolla Kaplans, finns en pilotlänk där till försäljning från -97,5400.- ska dom tydligen ha, borde passa din klocka, om inte så köp min.
    /M74

11. Gummo

Gummo Joker

Från:
    Stockholm
    Rouleaux verkar gå för från 3-4000.- till 6000.- för stål/guld chrono24. Görs inte längre och verkar ha blivit lite retropoppis. Har en 17cm till min Windrider Duograph som snart ska bort. Leather:Rouleaux.jpg

Mårtenssons ur Brookfield