• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa länk till Breitling

Hej!

Har förhoppningsvis precis ropat hem min första breitling på auktion. Den kommer dock med rem och jag vill helst ha den på länk. Linknande modell med länk kostar dock 5000 mer och det känns märkligt. Så jag undrar var man kan köpa en länk till breitling och isåfall vad de kostar? Jag förstår att det är knepigt att ge ett rakt svar men alla tips är välkomna :D

Ref nummer: B13050.1

Hoppas det är korrekt.

MvH
 

Ricrob

Patek
Tja!

Bratte-länkar är överlag apdyra, så att lägga 5k till är ibga konstigheter. Om inte herrn ovan har en som passar så är eBAy bästa tips, men räkna med 4-10k för en beg ber på modell.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Vill man ha länk på sin Bratte så skall man köpa en som redan har det. Att efteråt köpa en gör klockaffären till en riktigt dålig affär.
 

M74

Omega
Tjena
Inhandlade en rouleaux länk till min breitling chronomat, typ mitten av -90 talet, köpte den på Krons ur (Pk huset), tror jag gav en 5 tusing då, har inte en susning om vad den kostar idag eller vad den betingar för värde, Någon på forat som vet? Kom med ett förslag...
/M
 

pulpen

Cartier
2-Faktor
Har för mig att pilotlänken (vilken jag tror är rätt för modellen ifråga) kostade ca 12 ny för en 6-7 år sedan då jag sist kollade. Gissning är väl att den kostar upp emot 15 nu, då sånt brukar bli dyrare med tiden.

Som sagt så är det normalt billigast att köpa på länk från början, att köpa till i efterhand är sällan en bra affär tyvärr...

Pilot-länken är dock den dyraste så kan du tänka dig PRO-II, PRO I eller annan länk så är de alla betydligt billigare. Roulouxlänken som nämndes är väl den allra minst populära länken så den borde gå att hitta billigt, dock gör länken väldigt mycket till utseendet på klockan... Vad sägs annars om gummiband? Det brukar gå att hitta billigt.
 

M74

Omega
Kolla Kaplans, finns en pilotlänk där till försäljning från -97,5400.- ska dom tydligen ha, borde passa din klocka, om inte så köp min.
/M74
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Rouleaux verkar gå för från 3-4000.- till 6000.- för stål/guld chrono24. Görs inte längre och verkar ha blivit lite retropoppis. Har en 17cm till min Windrider Duograph som snart ska bort.
Leather:Rouleaux.jpg
 
Topp