• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa likadan klocka flera gånger?????

Många intressanta trådar här just nu så varför inte en till......

Jag har faktiskt ALDRIG (Vad jag kommer ihåg) köpt samma eller en likadan klocka två gånger, har sett att flera här säljer en klocka för att senare köpa en likadan (ibland om och om igen)...

Jag tycker det känns lite tråkigt att köpa en klocka flera gånger, kanske om det är en klocka man VERKLIGEN ångrar att man sålde men flera verkar göra det på rutin...

Vad tycker ni.....
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Jag vet två klockor jag skulle kunna köpa igen - Sinn U1 och Oris Divers SS Date.
Varför? Jag uppskattade dem aldrig förrän det var för sent... Och då var de borta.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Inte konstigt om man uppdaterar. Jag köpte en risig 16700 av Poorman sålde den och köpte ett finare ex som var fullset. Jag har även köpt en 1675 som jag sålde för att köpa en 1675 gilt fullset. Men de som köper samma monster eller 007 de förstår jag banne mig inte..
 

Ricrob

Patek
masterkiller skrev:
Många intressanta trådar här just nu så varför inte en till......

Jag har faktiskt ALDRIG (Vad jag kommer ihåg) köpt samma eller en likadan klocka två gånger, har sett att flera här säljer en klocka för att senare köpa en likadan (ibland om och om igen)...

Jag tycker det känns lite tråkigt att köpa en klocka flera gånger, kanske om det är en klocka man VERKLIGEN ångrar att man sålde men flera verkar göra det på rutin...

Vad tycker ni.....
Hmm.. Lite knivig fråga faktiskt, då jag vill säga att jag inte skulle köpa om en klocka pga "been there, done that", samtidigt som jag faktiskt tror att jag kommer köpa en Speedy Pro igen ngn gång. Dessutom har jag historiskt sett både ägt ett par extremt lika Orisar och så har jag inte mindre än tre gånger köpt tillbaka bilar som jag ångrat att jag sålde. Svaret blir därför; Jag vet inte säkert men tror jag är kapabel till återköp!
 

wwjbd

Omega
Jag får nog hålla med både Daviden och Spencer66. Skulle definitivt kunna köpa samma klocka igen av de skälen de anger.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har haft perioder då jag gjort det med Seiko. :oops:

Inbillade mig varje gång att jag skulle älska dem "om de bara"; hade superoyster, var moddade, var bakade, var annan färg...etc etc.

Nu VET jag att jag inte ska ha nån. Bortsett från @barda's mil-moddade. Den ska jag lyckas köpa tillbaka. Förr eller senare. :mrgreen:
 

oskarponken

Panerai
Jag har köpt och sålt en IWC flieger i samma modell tre gånger. Håller egentligen med om att det är helt efterblivet men har saknat den, sett bilder på den och intalat mig att jag gjorde fel som sålde den sen köpt en ny och ledsnat nästan direkt.

Just nu har jag den inte men fan vet om den inte satt jävligt bra ändå.... FAN sluta med sådana här trådar :D
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Hmm.
Jag har ju då haft ett antal Omega Flightmasters och kan dessutom stoltsera (eller skämmas) över att ha ägt samma flygare flera gånger. Mina två nuvarande flightmasters har jag ägt, sålt o köpt tillbaka. Jag är fast på modellen men lever vid devisen om att man måste kunna släppa saker om det finns ett bra motiv.
Har även ägt samma Ikepod Hemipod ett par gånger. Även flera sådana saker har funnits i mina lådor.
J.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Vafan - det är ju det enda jag gör??? Hade nån "fredagsfråga" på TTT för nåt år sen om man var "dont look back" el "caught in a ring of fire", jag är definitivt det senare...



Halva lådan är omtagningar, min YM mid är no2 efter en smärtsam (visade det sig) separation från en identisk...

Min Straight Lug Speedy är no 8 (?) i raden av Speedmaster Pros (aldrig provat nån auto el reduced) men Speedmaster Pros är ju mer olika än de sockrade bajskorvarna panerais olika modeller så jag vet inte om det räknas?

Aquastar Newport är nog aquastar Regate no4 fast några har haft olika boett...

Gråbensubben är dock min första!

http://www.network54.com/Forum/594638/m ... f+fire%94-
 
NiklasArvid skrev:
Vafan - det är ju det enda jag gör??? Hade nån "fredagsfråga" på TTT för nåt år sen om man var "dont look back" el "caught in a ring of fire", jag är definitivt det senare...



Halva lådan är omtagningar, min YM mid är no2 efter en smärtsam (visade det sig) separation från en identisk...

Min Straight Lug Speedy är no 8 (?) i raden av Speedmaster Pros (aldrig provat nån auto el reduced) men Speedmaster Pros är ju mer olika än de sockrade bajskorvarna panerais olika modeller så jag vet inte om det räknas?

Aquastar Newport är nog aquastar Regate no4 fast några har haft olika boett...

Gråbensubben är dock min första!

http://www.network54.com/Forum/594638/m ... f+fire%94-
+1. Har inga mentala bromsklossar. När jag ledsnar en smula så åker klockan direkt. Sedan kommer ångern. Värst är det med Glycine Incursore. Jag tänker inte ens räkna efter. Det är faktiskt pinsamt. :oops:
 
B

Borttagen

Guest
Håller med Masterkiller. Är det flippat så har det floppat!
Dock saknar jag min gamla DJ som for sin kos för ett år sedan... :?
 

Pleximannen

Cartier
Dels kan det ju hända att man ångrar sig men i mitt fall handlar det oftast om att hitta ett objekt i bättre skick. Man kanske hittar nån grej man stör sig på, säljer klockan och sen slår man till när nåt vassare dyker upp. Har hänt mig några gånger. Kan vara ett överpolerat bandhorn, nått skönhetsfel på en tavla eller så... det kanske inte gör det mindre vrickat iofs...
 
Topp