• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa lume-plupp

Har en billig klocka med aftermarket-bezel som precis har tappat lume-pluppen. Är det något man kan köpa löst för en billig peng? Är inte hela världen på den här klockan men det är ju roligare med en plupp än att ha ett hål. Har sett att vissa tillverkat en plupp själva men det såg krångligt ut så det avstår jag nog helst från.
 
Släng upp lite bilder på den så man vet vad det är för tillverkade och modell osv.
Vostok Amphibia 710.. Ingen dyr klocka som sagt men jag gillar den tok-mycket och jag har lyckats rucka den klockrent..:)
IMG_20160314_191353.JPG

IMG_20160314_191504.JPG


Ursäkta de oskarpa bilderna..
 
Jag tycker det inte var så farligt ut, är ju en beater ;)
Ja nej, det är absolut inte hela världen. Att det inte lyser spelar ingen roll alls men det är ju lite tråkigt med ett hål. Kanske gör en specialare och limmar dit något annat.
En liten stelnad kula av barnens lera..
En liten droppe smält socker som får stelna..
Andra förslag?
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Ja nej, det är absolut inte hela världen. Att det inte lyser spelar ingen roll alls men det är ju lite tråkigt med ett hål. Kanske gör en specialare och limmar dit något annat.
En liten stelnad kula av barnens lera..
En liten droppe smält socker som får stelna..
Andra förslag?
Om du skiter i självlysande egenskaper borde väl en droppe epoxi funka bra och vara relativt tåligt (efter det har härdat).
 
Om du skiter i självlysande egenskaper borde väl en droppe epoxi funka bra och vara relativt tåligt (efter det har härdat).
Ja det har du ju faktiskt rätt i. Bara droppa i lite lim som får stelna... Klart att det vore kul om det lös men på den här klockan så är det inte hela världen som sagt. Verkar ju vara krångligt att köpa plupp så det får nog bli någon sån där enkel ful-lösning.. :)
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Tälj till en liten liten trästicka, spetsig ska den vara. Doppa den i en täckande vit färg och lägg det i botten av hålet. Sedan kan du fylla med t ex självlysande pulver och lim. Eller bara lim. Men grunda med vitt i botten, annars tror jag inte att du får den effekt du strävar efter. Limmet fyller du också m h a trästickan.
 
Tälj till en liten liten trästicka, spetsig ska den vara. Doppa den i en täckande vit färg och lägg det i botten av hålet. Sedan kan du fylla med t ex självlysande pulver och lim. Eller bara lim. Men grunda med vitt i botten, annars tror jag inte att du får den effekt du strävar efter. Limmet fyller du också m h a trästickan.
Bra tips, tack!
 

Don

Breitling
Vet att detredan skrivits en del hör ovan, men vad för man för att enklast bli av med hålet?
 

Bilagor

  • A74D06E5-BB5E-4AD5-ACAD-5620C48509F2.jpeg
    A74D06E5-BB5E-4AD5-ACAD-5620C48509F2.jpeg
    141.1 KB · Visningar: 3
Topp