• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa min första fin klocka!

Jberg

Breitling
Hej alla!
Det här är mitt första inlägg på den här hemsidan.

Ska nu köpa min första lite finare klocka, och vart kan man få bättre tips än här?.

Dom klockorna jag har kollat på är.


Omega Seamaster http://www.omegawatches.com/collection/seamaster/diver-300-m/quartz-3625-mm/21230366101001 , begagnad

Longines HydroConquest

http://www.longines.com/watches/longines-hydroconquest/L3.640.4.56.6
kanske med blå urtavla

Så vad hade ni valt? kanske inte ens dom klockorna?
vad hade ni valt då?

Mvh, Jack
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Jag har Longines modellen du funderar på. Är verkligen jätte nöjd på alla sätt. Omega är en klassiker. Jag rekommenderar att även kolla på beg Breitling. Colt är en modell som går att köpa beg i samma prisklass som en ny Hydroconquest. Bratte kanske är roligare i längden.

Just det hjärtligt välkommen till forumet. Hoppas du kommer att trivas.
 

Jberg

Breitling
Jag har Longines modellen du funderar på. Är verkligen jätte nöjd på alla sätt. Omega är en klassiker. Jag rekommenderar att även kolla på beg Breitling. Colt är en modell som går att köpa beg i samma prisklass som en ny Hydroconquest. Bratte kanske är roligare i längden.

Just det hjärtligt välkommen till forumet. Hoppas du kommer att trivas.

Okej, tack så mycket får kolla vidare på bratten. gillar verkligen Longines klockan.
Tack så mycket.
 

Bolio

Panerai
Omegan är ett bra val dock hade jag valt bort quartz modellen och tagit en automatare istället.
Sen funderar jag över valet av storlek lite, jag tror du i längden kommer att trivas bättre med storleken större. Du hade på det andra uret valt en 39.5mm modell vet inte om det bara var själva modellen du ville visa eller om det var ett aktivt val även med storleken.
Med dessa två som du pressenterat som attraktiva modeller tycker jag även att du kan titta efter en Omega PO om du har en budjet på strax under 20k kan du lätt hitta en riktigt fin PO med 2500 urverket som jag tror du kommer att bli riktigt nöjd med samt om dagen kommer när du ev vill flippa har du stor möjlighet att få pengarna tillbaka om du skött den på rätt sätt.

Önskar dig all lycka med ditt köp samt välkommen hit.
 

JayJay

Rolex
Välkommen.

Varför inte någon av http://www.sinn.de/en/Diving_Watches.htm eller http://www.sinn.de/en/Instrument_Watches.htm ?
Tolkar dina egna alternativ som att du vill ha ngt med vridring och isf är EZM 3, 857 eller U1 mina favoriter annars 856 UTC (mums). Dessa tycker jag är betydligt roligare klockor än de du själv tittat på. I o f s är Omegan ett hyfsat safe begagnatköp eftersom du troligen kommer kunna sälja den vidare med liten eller ingen förlust när du insett att det finns roligare klockor.

Lycka till och stressa inte för mycket med valet.
 

JayJay

Rolex
Sjukt dålig fart på tipsen... Så jag får väl komma med ett till. Oris. Inte mina personliga favoriter men fina klockor till bra pris. Sök o se om dem har ngt du gillar.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Omega SMP brukar ju ses som en inkörsport här på KS, dock skittråkiga klockor. Är det Omega du kollar efter så hade jag slängt ett getöga på Speedmaster Pro.
 

Mr Chance

Kalmar
Jag tycker Longinesen är fin, gillar du den så tycker jag du ska ta den. Oftast är det bästa köpet den klockan som ger det största leendet :).

Bästa köp rent känslomässigt alltså. Ekonomiskt? Ingen aning...
 

jabla

Sarlacc
Kör på Longinesen, har en arbetskamrat som har en. Det är en snygg tålig klocka som han varit väldigt nöjd med.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Personligen hade jag gått på en Longines Master Diver. En kameleont som gör sig grymt bra på läder, nato, gummi, mesh, SS band osv. Kan inte se att du skulle bli besviken.
27876d1241970316-longines-legend-diver-legend-diver-knoppi.jpg

L3.674.4.50.0.jpg

870042d1352315272-longines-legend-diver-omega-railmaster-30th-birthday-lld-mesh.jpg
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Missade helt hur stor budget du har men en Black Bay kan jag inte annat än rekommendera! En klocka som måste upplevas eftersom bilder inte gör den rättvisa... tjatigt men det är sant.

Är jättenöjd med min :)
 

Mr Chance

Kalmar
Vilken är din budget? En Hydroconquest ligger väl på ca 8' i nypris, eller? Är det max eller kan du tänka dig att gå upp i pris?
 

maxmol

Panerai
Har en polare som har en Hydroconquest. De är skjysta klockor iof men tycker att de kan vara lite tråkiga. Jag har en Seamaster SMP quartz och var innen på NK och testa en Logines Legende Diver igår (och har nu beställt en som är på vägg). Så skulle rekommendera SMP och Legende Diver före Hydroconquest.

Vad gäller quartz vs. automat så köp automat. Det är mycket roligare i längden och slipper man känna att man nöjde sig med en quartz.
 

Jberg

Breitling
Vad tycker du om Sinn då? Vad är det du gillar med de klockor du själv länkat till? Vad har du för budget? Tudor black bay kanske också skulle kunna vara ngt?
Nja inte så mycket för en sinn, Tudor Bay klockan var riktigt fin men tror inte min budget räcker till riktigt eftersom den är på max 18k. Men riktigt fin klocka!
 

Jberg

Breitling
Har en polare som har en Hydroconquest. De är skjysta klockor iof men tycker att de kan vara lite tråkiga. Jag har en Seamaster SMP quartz och var innen på NK och testa en Logines Legende Diver igår (och har nu beställt en som är på vägg). Så skulle rekommendera SMP och Legende Diver före Hydroconquest.

Vad gäller quartz vs. automat så köp automat. Det är mycket roligare i längden och slipper man känna att man nöjde sig med en quartz.
Får kolla vidare på SMP, hur mycket kostar en ny Legende?
 

maxmol

Panerai
Får kolla vidare på SMP, hur mycket kostar en ny Legende?

"sticker price" på en Legende ligger på 15 950 kr men man kan få en från klockia för 13 560 kr. Vilket är lägre än vad jag lyckats förhandla fram hos någon annan AD. Mailade klockia för att se om jag kunde få ner det, men icke, kunde dock få en give away.
 

JayJay

Rolex
Nja inte så mycket för en sinn, Tudor Bay klockan var riktigt fin men tror inte min budget räcker till riktigt eftersom den är på max 18k. Men riktigt fin klocka!
Gå in på www.chrono24.se och sök på Tudor Black bay. sortera på pris. Ligger ute en helt ny på läder för 16k och en helt ny på länk för 17,5k... sedan tillkommer frakt och en möjligen ngt sämre växelkurs men detta borde ju bli max 1k extra. Så OM du bestämmer dig för en sådan så är det alltså möjligt inom budget.
 
Topp