• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa ny klocka

Tjena!

Funderar på att köpa mig en finare klocka för ca 10-15k. Har kikat mycket på Longines men fick höra talas om Oris idag och det verkar vara fina klockor. Begagnat är inte ett alternativ för mig.

Vad skulle ni kört på? Longines eller Oris? Varför?

// jefflods
 

CarlV

Cartier
Tjena!

Funderar på att köpa mig en finare klocka för ca 10-15k. Har kikat mycket på Longines men fick höra talas om Oris idag och det verkar vara fina klockor. Begagnat är inte ett alternativ för mig.

Vad skulle ni kört på? Longines eller Oris? Varför?

// jefflods
Som klok man så valde jag en Oris som jag haft någon vecka;)
018.JPG
018.JPG
 
Skulle gärna ha en i titan men dom verkar gå utanför min prisklass tyvärr. Har sneglat på Oris TT1 Motorsport.

Med antingen stål eller keramisk boett.

Har ni tips på någon läcker Oris eller Longines kom med förslag :)
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
Longines lätt. Jag har aldrig gillat Oris konstiga lösning med länken, eller länken själv för den delen heller.
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Kika på Oris nyheter. De verkar ha kommit med en del intressant nu. Annars är standardsvaret Sinn som har bra grejer i din prisklass.
Glycine kan också vara värt en surf.
 

Snilsson

Cartier
Vad vill du ha för någonting?
Jag köpte själv en Longines Conquest, precis likadan som Ponlarsson och är mycket nöjd med mitt val. Men det är ju inget fel på Oris.
Kolla runt lite och köp det som känns bäst, det är svårt att göra bort sig helt med dessa märken. :)
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Mitt tips är framförallt att du ser klockorna i verkligheten och inte bara går på tips och bilder på internet. Exempelvis rekommenderas Longines Hydroconquest ofta i prisklassen under 10000 men jag tycker personligen att klockan var extremt tråkig i verkligheten.

Annars tipsar jag om Oris Aquis, känns som väldigt mycket klocka för pengarna om man kan stå ut med deras länklösning. Glycine Combat sub ser intressant ut men har inte sett i verkligheten.
 
Blir nog en Oris Aquis. Men nu är det så att jag bor i Norra Sverige så ska ner till huvudstaden och knata runt och se på klockor finns många fina butiker där.

Tack och bock för alla tips och åsikter!
 
Jag övervägde en Oris Aquis (ej prövat) men ska tydligen vara rätt rejäl. Hittade en begagnad Longines Hydroconquest och är grymt nöjd med mycket bang for the buck, så att säga.
 

M021

Rolex
2-Faktor
Beggad Longiness legend diver? Då har du pengar över till ytterligare något roligt.
 

CarlV

Cartier
Det är lättare för en trådsvarare att tipsa om klockmärken än om en specifik klocka!
Oris, Sinn, Glycin. Longiness har lite spännande klockor. Gå in på deras hemsidor och titta! Vad som faller dig smaken
 
Topp