• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa nytt grafikkort

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Hallå, slänger ut en trevare här i försök att få rådgivning inför köp av grafikkort. Sorry om det solkar ner forumet men tänkte det måste ju finnas någon dattanörd här :)

Har i dagsläget följande setup:

AMD Radeon HD 7700 Series
- 1 st Displayport kopplad till 4k-skärm
- 2 st DVI kopplade till varsin 1920x1200

Skulle behöva koppla på 3 st extra 1920x1200 och köra totalt 6 skärmar och söker alltså ett extra grafikkort att peta in. Har ingen aning om vad som kan passa men så här ser det ut inne i Bettan:

IMG_2244.jpg

Tacksam för svar!
 

sweedee

Cartier
Behöver det inte vara exakt likadan gpu för att köra Crossfire/SLI om man ska undvila strul eller att det öht ska fungera?

Du skulle ju kunna uppgradera din gpu och sedan köra adapter.
Att få 6 skärmar att funka bra lär vara ett helvete dock.

eller försöka hitta någon sådan här?
https://www.amazon.com/gp/product/B003EYV0PI?ie=UTF8&tag=exalycombo-20
31LEU47fJcL.jpg



I lager:
https://www.amazon.com/VisionTek-Radeon-GDDR5-MiniDP-Graphics/dp/B0085O90SQ
71Yg8gzfERL._SL1339_.jpg


Om du scrollar ned till "
Customers Who Viewed This Item Also Viewed" Så får du lite mer förslag osv. Sedan kanske youtuba förslagen för att se om det var enkelt för någon på YT att få det att funka bra.
 
Senast ändrad:

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Behöver det inte vara exakt likadan gpu för att köra Crossfire/SLI om man ska undvila strul eller att det öht ska fungera?

Du skulle ju kunna uppgradera din gpu och sedan köra adapter.
Att få 6 skärmar att funka bra lär vara ett helvete dock.

eller försöka hitta någon sådan här?
https://www.amazon.com/gp/product/B003EYV0PI?ie=UTF8&tag=exalycombo-20
31LEU47fJcL.jpg



I lager:
https://www.amazon.com/VisionTek-Radeon-GDDR5-MiniDP-Graphics/dp/B0085O90SQ
71Yg8gzfERL._SL1339_.jpg


Om du scrollar ned till "
Customers Who Viewed This Item Also Viewed" Så får du lite mer förslag osv. Sedan kanske youtuba förslagen för att se om det var enkelt för någon på YT att få det att funka bra.
Tack för svar. Testade peta in ett Nvidia geforce GT 710 som jag plockade upp på kjelles, var det enda de hade. Långskott men det funkar ju inte att köra Nvidia och Radeon samtidigt det borde jag förstått...

Kortet du länkade till verkar perfekt, alla mina skärmar har displayport!
 

sweedee

Cartier
Tack för svar. Testade peta in ett Nvidia geforce GT 710 som jag plockade upp på kjelles, var det enda de hade. Långskott men det funkar ju inte att köra Nvidia och Radeon samtidigt det borde jag förstått...

Kortet du länkade till verkar perfekt, alla mina skärmar har displayport!
Lycka till iaf!
Får jag fråga vad du ska göra med 6 skärmar?
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Lycka till iaf!
Får jag fråga vad du ska göra med 6 skärmar?
Lirar poker på heltid. Gillar att köra en main-skärm, den i 4K. Sen har jag mer statiska grejer på resten. Lobbys, statistikprogram osv. Skulle kunna klara mig på 4 men är skönt att kunna dra upp lite sport på 2 skärmar med.
 

sweedee

Cartier
Lirar poker på heltid. Gillar att köra en main-skärm, den i 4K. Sen har jag mer statiska grejer på resten. Lobbys, statistikprogram osv. Skulle kunna klara mig på 4 men är skönt att kunna dra upp lite sport på 2 skärmar med.
Då förstår jag!
Försök kanske hitta något liknande kort inom landet om det skulle börja strula under setup osv.
Har ej koll på hårdvara som krävs för 6 skärmar. Antar kort nr två räcker i och med möjligheten, men resten av datorn. Bör vara lite skillnad i jämförelse med dina tre nuvarande iaf.

testat vertikal layout?

IMG_1901.jpg



damn.

p9UQYZVg.jpg
 
Senast ändrad:
Topp