• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa Omega online?

Maxofant

Omega
2-Faktor
Hej hej!

Första posten, men har hängt runt desto längre, men nu behöver jag lite hjälp.. Tänkte köpa en Omega Seamaster, och priserna verkar ju vara helt klart bättre online. Men, törs man slå till och beställa online? Är ju trots allt några kronor..

Någon som kan tipsa om någon pålitlig webhandel med trevliga priser? Kikat runt på uret.se, men verkar vara ännu bättre priser om man handlar från utanför Sverige. Något tips o åsikter?

Stort tack på förhand!
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Kolla Chrono24. Hittar diu något som ser bra ut så posta här och hör efter om någon köpt av handlaren i fråga.
chrono24.com
lycka till.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Finns en tråd under "good guys bad guys" där olika chrono24 handlare avhandlas.

Vad gäller garanti och så har det stötts och blötts. Har själv ännu inte handlat nytt dyrt på nätet. Men är det world wide garanti och cert är stämplat med ett datum så ska det väl vara safe.
 

GurraG

Cartier
Jag brukar tipsa om jomashop.com. Ja, det är en gråhandlare med allt vad det innebär, inte en AD så man får hålla till godo med deras egen garanti men pålitliga och väldigt billiga. Jag tycker spontant att risken för ett måndagsex bör vara ganska liten om man köper välkända varumärken som Omega.
 

Maxofant

Omega
2-Faktor
Jag brukar tipsa om jomashop.com. Ja, det är en gråhandlare med allt vad det innebär, inte en AD så man får hålla till godo med deras egen garanti men pålitliga och väldigt billiga. Jag tycker spontant att risken för ett måndagsex bör vara ganska liten om man köper välkända varumärken som Omega.

Bra pris på jomashop, så det e ju också ett bra alternativ. Tryggast hade ju känts att gå till en "riktig" handlare/affär, men det är ju naturligtvis lite prisskillnad. Hur brukar ni resonera om "lite dyrare" inköp; beställa eller "riktig affär"?
 

GurraG

Cartier
Bra pris på jomashop, så det e ju också ett bra alternativ. Tryggast hade ju känts att gå till en "riktig" handlare/affär, men det är ju naturligtvis lite prisskillnad. Hur brukar ni resonera om "lite dyrare" inköp; beställa eller "riktig affär"?

Helst skulle jag alltid handla hos AD med bra service och kunskap men för mig är det i slutändan en prisfråga. När jag köpte min Monaco 2009 som var min första "dyra" klocka så hade jag fått lägga ca 45K SEK hos Klockmäster i Globen men kunde få den för mindre än halva priset hos Joma ($2,875). 20-25-tusen kronor är det inte värt med THs garanti för mig helt enkelt. Hade vi snackat 5K då hade frågan blivit annorlunda...
 
Topp