• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa Rolex i Italien

Snacklock

Omega
Ska på semester i sommar och antagligen bär det av till Italien, Amalfi. Man har ju hört mycket negativt om att köpa klocka från Italien. Men gäller detsamma om man själv är på plats?
Skiljer sig priserna mellan länder på nya klockor hos ADs?
Är det "allitid" safe att köpa begagnat hos en Rolex-AD?
Kan man handla tax-free?

Är främst ute efter en SD 4000 och hörde för skoj skull av mig till AD i Ungern. Dom skulle ha 8000 euro vid första kontakten.

Många frågor, kanske någon har erfarenhet att dela med sig av?
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Det negativa snacket om Italien handlar om deras statliga postverk som man inte skall då det inte är särskilt tillförlitliga.

Får du ok/bra pris av AD på plats så kör! :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det negativa snacket om Italien handlar om deras statliga postverk som man inte skall då det inte är särskilt tillförlitliga.

Får du ok/bra pris av AD på plats så kör! :)
De hade ju problem för några år sedan med att paket inom Italien som skulle levereras i Italien försvann på vägen. Kan vara enstaka personer som sabbade detta, internet har ju en förmåga att överdriva. Har aldrig hört problem med postvägen FRÅN Italien.
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Ska på semester i sommar och antagligen bär det av till Italien, Amalfi. Man har ju hört mycket negativt om att köpa klocka från Italien. Men gäller detsamma om man själv är på plats?
Skiljer sig priserna mellan länder på nya klockor hos ADs?
Är det "allitid" safe att köpa begagnat hos en Rolex-AD?
Kan man handla tax-free?

Är främst ute efter en SD 4000 och hörde för skoj skull av mig till AD i Ungern. Dom skulle ha 8000 euro vid första kontakten.

Många frågor, kanske någon har erfarenhet att dela med sig av?
Listpriserna är balanserade mellan valutorna för att man på så sätt inte ska tjäna på att köpa utomlands, eventuellt är det lättare att få rabatt i Italien än hemma. Tax-free inom EU existerar inte.
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Listpriserna är balanserade mellan valutorna för att man på så sätt inte ska tjäna på att köpa utomlands, eventuellt är det lättare att få rabatt i Italien än hemma. Tax-free inom EU existerar inte.
Skiljer 20k på nypris på tex IWC i Italien enligt chrono24 alla fall.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpg

Livet blir så mycket enklare om man kollar upp saker själv. :) Ring första butiken och säg att du ska till Italien och att du gärna köper en *** av dem om de kan fixa ett bra pris. Då borde de hinna ta hem/boka den tills du kommer dit förutsatt att du gillar priset. 2,6 mil bör ju gå att lösa och dagsutflykter är roliga. :)
 

Snacklock

Omega
image.jpg

Livet blir så mycket enklare om man kollar upp saker själv. :) Ring första butiken och säg att du ska till Italien och att du gärna köper en *** av dem om de kan fixa ett bra pris. Då borde de hinna ta hem/boka den tills du kommer dit förutsatt att du gillar priset. 2,6 mil bör ju gå att lösa och dagsutflykter är roliga. :)
Absolut. Får smörja den bättre hälften först med typ: "borde vi inte ta en utflykt någon dag med!? Har hört att Salerno har helt fantastiska vyer och blabla"
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Hur menar du? Jämfört med vad? C24 är ju fullt av gråhandlare, så billigaste klockan på c24 motsvarar ju inte butikspriset.
Just då jämförde jag Ingenieur på uret och c24, då skiljde det ca 15k. Ser nu att det skiljer mindre 11-12k. Har för mig den låg på 35k när jag kolla. Skiljer fortfarande 20k jämfört med svensk AD dock.
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Just då jämförde jag Ingenieur på uret och c24, då skiljde det ca 15k. Ser nu att det skiljer mindre 11-12k. Har för mig den låg på 35k när jag kolla. Skiljer fortfarande 20k jämfört med svensk AD dock.
Det är ju ingen på c24 som säljer till några officiella listpriser, inga AD's heller för den delen. För att få en korrekt bild måste du jämföra Svenska listpriser med Euro listpriser och där skiljer det i regel inte mycket iom att dom är balanserade så att man inte ska tjäna på att köpa utomlands. Att man förmodligen får en bättre rabatt i tex Italien är en helt annan sak.
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Det är ju ingen på c24 som säljer till några officiella listpriser, inga AD's heller för den delen. För att få en korrekt bild måste du jämföra Svenska listpriser med Euro listpriser och där skiljer det i regel inte mycket iom att dom är balanserade så att man inte ska tjäna på att köpa utomlands. Att man förmodligen får en bättre rabatt i tex Italien är en helt annan sak.
Ja men jag är inte intresserad av listpris i Sverige eller listpris i Italien. Klockan är 15k billigare där på c24 jämfört med Uret. Frågan var om det var värt att köpa i Italien och det måste väl anses som att det är när den är såpass billigare?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ja men jag är inte intresserad av listpris i Sverige eller listpris i Italien. Klockan är 15k billigare där på c24 jämfört med Uret. Frågan var om det var värt att köpa i Italien och det måste väl anses som att det är när den är såpass billigare?
I Italien, inte FRÅN Italien (var frågan).
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
I Italien, inte FRÅN Italien (var frågan).
Nej så är det. Men dom flesta är ju företag med affärer så antog att man kunde köpa på plats. Men så kanske inte är fallet? Då får man beställa klocka när man är i italien till hotellet så slipper man frakten :)
 
Topp