• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa Rolex i Tyskland/Polen/Tjeckien

Gustav.S

Omega
Hej!

Jag ska på en roadtrip ner till Tyskland/Polen/Tjeckien. Funderar på om det finns några vettiga affärer där man kan slå till på en beggad Rolex när man ändå är nere?

Kommer åka förbi Hamburg, Berlin, Opole, Krakow, Prag.

Kommer tyvärr lämna min GMT Master II Rootbeer hemma då jag inte vill bli av med den... Men jag behöver en vardagsklocka och det måste givetvis vara en Rolex ;) (någon form av tråkighet i stål, blää).

mv6tZSM.jpg
 

manekin

Omega
kan inget om ADn i Polen, men i Krakow finns en bra urmakare "Piotr Kowal" på en tvärgata från stora torget....han tog 1600:- för en service på min Oris, som måste anses vara billigt. Verkar vara Krakows svar på Rob Engström, vet dock ej hur han är med Rolex...
 

Andsan

Rolex
Gustav, inte behöver du oroa dig för att bli av men klockan. Jag har besökt både Prag, Berlin och på måndag åker jag till Krakow.
Jag är inte det minsta oroad att bli bestulen/rånad. Jag har burit både Glashütte och Rolex och detta har inte attraherat någon tjuv i dessa länder. Man behöver kanske inte sitta och "flascha" med den och kanske undvika smala mörka gränder, men det är ju sådant man rekommenderar även i Sverige. I Berlin finns fler butiker utmed Kurfürstendamm och Friedrichstrasse. De säljer mest nya. Försök att googla lite så hittar du säkert något intressant.

Ha en trevlig resa

/Anders
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Jag har bilat genom Europa och det är lite annorlunda att vara längs vägen kontra att vara i en stad där det florerar av turister om dagarna. Jag har både sett och varit mycket mycket nära att råka ut för dessa vägpirater i Polen och dem parkerar helt enkelt en eller två bilar över vägen då det kommer utlandsreggade bilar och tar det dem önskar mot att du slipper fysiska men :)

Så ska du bila, lämna klockan.. Annars kan jag bara säga att det är en riktigt trevlig resa ni kommer att ha framför er. Jag hade nog åkt via Österrike en sväng också genom alperna för där är det sjukt magiskt att åka denna tid på året :)

Ha en fin fin resa :)
 

Hmmmm

Omega
Var i Prag i mellandagarna och då hade de både Daytona stål med vit och svart urtvla inne. 10 000 EUR ink moms. Köpte den ej tyvärr men däemot en 2009 som man trashat / använt väl :D
 

janekj

Breitling
Jag är från Polen , nu är jag på jobbet så kan inte svåra direkt, men om Ni har frågor skriv här,eller Pm. Kanske jag kan hjälpa :)
 
Jag har bilat genom Europa och det är lite annorlunda att vara längs vägen kontra att vara i en stad där det florerar av turister om dagarna. Jag har både sett och varit mycket mycket nära att råka ut för dessa vägpirater i Polen och dem parkerar helt enkelt en eller två bilar över vägen då det kommer utlandsreggade bilar och tar det dem önskar mot att du slipper fysiska men :)

Vad menar du med det? Det är ju bara att smälla upp de och åka vidare. Det gjorde en bekant till mig när han kände sig hotad av någon lirare som stoppat honom och började mopsa. Inga problem.
 
Topp