• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

köpa rolex på privat annons?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tsson

Breitling
jag hittade en daytona på blocket som jag hade varit intresserad av..,och mailade killen att jag var intresserad men ville veta mer on säljaren innan jag kör 30 mil enkel resa,inte sugen att få en pistol under näsan...numret i annonsen var självklart hemligt/skyddat,och jag har inte fått ngt svar..

hur gör ni när ni köper från privat personer?
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Hemligt/skyddat (som i dolt från Hitta.se och Eniro.se) har många - inklusive mig själv. I min värld är inte det i sig en grund för att avfärda en säljare som oseriös.

Jag hade aldrig rest så långt innan jag fått inledande mailkontakt med säljaren först (där jag ser namnuppgifter, en seriös mailadress och dylikt) och därefter ett långt seriöst samtal över telefon där jag helt enkelt känner av om säljaren verkar seriös.
Hur denne svarar på frågor kring klockköpet, kvitton, anledning till försäljning, betalningsmetod, val av plats för affär osv avgör.
 

tissoter

Audemars
jag hittade en daytona på blocket som jag hade varit intresserad av..,och mailade killen att jag var intresserad men ville veta mer on säljaren innan jag kör 30 mil enkel resa,inte sugen att få en pistol under näsan...numret i annonsen var självklart hemligt/skyddat,och jag har inte fått ngt svar..

hur gör ni när ni köper från privat personer?
Köper säljaren, handlar bara av seriösa och pålitliga handlare.
Ett tips är att göra upp affären på en offentlig plats med kameror, bank etc, kör inte betalning med cash utan använd swish eller banköverföring.
Se till att få ett äkthetsintyg eller värderingsintyg innan affär, Kaplans eller pantbanker kan vara behjälpliga.
Bra bilder från säljaren är också viktigt tycker jag.
 

Hugii

Audemars
Jag ber säljaren inkomma med utdrag ur belastningsregister. :) skojar.
Det är svårt att svara rent generellt men med några kilo bondförnuft kommer man en bra bit på vägen.

Det kan vara så att säljaren uppfattade dig som oseriös å inte vill svara för att han själv inte har lust att få pistol under näsan. :)
 

zazuki

Omega
Du kan se namnet på personen om du kollar upp det genom swisch, när du ska legitimera dig med bank id ser du vem betalningen kommer att gå till.
Så då kan du be om namn och adress, verifiera med swisch och kolla på upplysning.se för adress/personuppgifter.
 

ChumpTime

Panerai
Säger han också att flera andra bjuder lika mycket som du men att du har första tjing eftersom du var först? :nailbiting:

Skippa.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp