• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa Rolex Sub i USA?

Kloker

Cartier
Någon gång inom ett år har vi tänkt bege oss på semester till den amerikanska västkusten.
Jag tänkte därför helt förutsättningslöst höra om någon har erfarenheter kring att köpa Rolex Sub där? Är det billigare/dyrare, bättre/sämre utbud, seriöst/oseriöst osv. ?
Alla synpunkter uppskattas =)
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Finns ganska många liknande trådar.
Testa att söka med sökfunktionen så hittar du nog mer info.
Men slutsatsen brukar vara att dollarn är hög och du behöver betala skatt i tullen, så bättre att köpa här.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Tjäna!

Kul att åka iväg till den amerikanska västkusten, men du skriver inom ett år! Med andra ord så kan det vara ungefär samma tid som nu, fast nästa år. Om vi tar din fråga om det är billigare, så är svaret, beror ju på hur kronan står mot dollarn, har du tur så kan det bli jäkligt billigt. Beträffande utbudet så är det väl ganska så lika som här om du är ute efter nytt, är det begagnade submariners du är ute efter, så skulle jag säga att marknaden är mycket större over there! Nu vet jag inte vad det finns för bra ställen/butiker om du hade tänkt dig att åka till Los Angeles eller Las Vegas, men i San Fransisco har du en seriös handlare som heter HQmilton, han har både bra priser och bra utbud oftast. Tycker även du skall kolla Pawn Shoperna, där gick det att göra fynd sist jag var i USA, nu var det några år sedan sist tyvärr, men och andra sidan så förutsätter det att du har lite koll på klockor så du inte blir lurad.
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Glöm inte att du åker på Sales Tax ("inköpsskatt") på plats där du köper klockan, t.ex hos HQMilton i SF.
Hur stor skatten är beror på vilken stat. NYC är däremot fri från beskattning, vad jag har förstått. Man kan be en handlare t.ex HQ skicka klockan till ett hotell i NYC, som man sedan hämtar ut där, och så på det sättet slipper man Sales Tax.
 

Kloker

Cartier
Troligtvis är ligger Rolexen utanför min budget ändå, men drömmen hade varit en lite mer patinerad 5513 än den Tudor 79090 jag har nu. Den är i "för bra" skick :)

Vi siktar på LA och SF så HQMilton såg väldigt intressant ut. Känns tryggt med en etablerad handlare. Jag vet att det är ett tag bort i tiden men det roligaste med inköp är ju planeringen :)
 

F-L-P

Panerai
Glöm inte att du åker på Sales Tax ("inköpsskatt") på plats där du köper klockan, t.ex hos HQMilton i SF.
Hur stor skatten är beror på vilken stat. NYC är däremot fri från beskattning, vad jag har förstått. Man kan be en handlare t.ex HQ skicka klockan till ett hotell i NYC, som man sedan hämtar ut där, och så på det sättet slipper man Sales Tax.

Är det inte bara skattfritt på billigare varor i nyc? typ upp till 100-150 dollares per vara.. kan ju ha ändrats igen... men typ delaware har jag för mig har generösa skatt lagar.
 
Topp