Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Köpa Rolex submariner 114060 i Spanien?

Diskussion i 'Diskussion' startad av jacob lagerborg, 26 mars 2016.

Taggar:
  1. jacob lagerborg
    Trådstartare

jacob lagerborg Torpare

Hej undrar om någon har erfarenhet av att köpa Rolex i Spanien på AD, går det att få ner priset mer än i Sverige?
    Vi har hus i Spanien och såg att det fanns en AD i närheten..
    Tacksam för svar :) mvh jacob

2. CapTaiN-MiFFo

CapTaiN-MiFFo Friends of KS

Från:
    Norrköping
    Sannolikt så tjänar du en betydande slant.

3. jacob lagerborg
    Trådstartare

jacob lagerborg Torpare

så du tror det går att pruta där? har kollat på Bergströms i Göteborg och dom kunde släppa några 100lappar bara...

4. dräpdrulle

dräpdrulle Stadsbo

Osäkert, bäst att köpa här. :cool:

5. jacob lagerborg
    Trådstartare

jacob lagerborg Torpare

hur kan det vara osäkert att köpa hos en Rolex AD ?

6. Taxman

Taxman Friends of KS

Ähh, skitsnack! Gå in och prata med dem. Är priset bra hade iaf jag funderat på att slå till.

Det du förlorar på att köpa i Spanien är väl närheten till din butik och möjligheten att lite snabbt springa förbi om du har frågor eller behöver hjälp med ngt. Å andra sidan låter det som att du är regelbundet i Spanien så det kanske inte är ett problem?

Point Blank och Torsten gillar detta.
  7. Vesper

Vesper Präst

Från:
    Slussarna
    Absolut inga problem att köpa av ad utomlands eller gråhandlare för den delen, bara att köra :)

8. Vasilis

Vasilis Torpare

Vilken AD har du kollat upp? Ska själv besöka en i Murcia nästa månad och se om de har någon Tudor där.

9. Nicbex

Nicbex Biskop

Skulle en auktoriserad återförsäljare vara sämre för att den finns i Spanien och inte Sverige?

10. Matou

Matou Torpare

Skulle rekommendera att dra iväg ett mail till ADn och fråga vad de vill ha för klockan! :)

11. jacob lagerborg
    Trådstartare

jacob lagerborg Torpare

12. jacob lagerborg
    Trådstartare

jacob lagerborg Torpare

gjorde det :)

13. Vasilis

Vasilis Torpare

Jag har ingen erfarenhet av Pedro Luis Olivares. Men googlade runt och såg hans namn och referens på annat forum och dubbelkolla sedan med rolex hemsida för att vara säker på att affären va AD. Uppdatera gärna med hur bemötandet på mail var.

14. Vasilis

Vasilis Torpare

Kan du dela med dig av mail? Hittade ingen :(

jacob lagerborg gillar detta.
  15. jacob lagerborg
    Trådstartare

jacob lagerborg Torpare

skrev till han på hans Facebook sida, får se om han svarar ! heter samma som du skrev på fb.. :)

16. Vasilis

Vasilis Torpare

Och jag som inte har fb... damn it.

17. Pelarn65

Pelarn65 Friends of KS

Lugn och fin det räcker gott med KS;)

Falken, jabla och jacob lagerborg gillar detta.
  18. JoniNousiainen

JoniNousiainen Bonde

I got one month old 114060 buy that one :) I don't need it :)

19. jacob lagerborg
    Trådstartare

jacob lagerborg Torpare

pris ? :)

20. Travellingcello

Travellingcello Bonde

Från:
    Göteborg
    Köp i Japan...?!! Nyttpris är 679000 yen på grå marknaden och du får taxfree också. Slutpris är c.45800 SEK
    Hörde att det är ännu mer billigare i Hong Kong.
    Jag åker till Japan en gång om året och pris skillnaden är så mycket det känns dum att köpa i Sverige ibland.

Point Blank och Hexagon gillar detta.
  21. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Sparar...

zippan, Anders Forsberg, Wiliamo och 6 andra gillar detta.
  22. nissehult

nissehult Friends of KS

Dock så får man föra in varor i Sverige för max 4300 utan att betala tull och moms. Är värdet högre så skall man tulla och betala skatt...

http://www.tullverket.se/innehallao...a6de0120cf835feb80001238.html#Kopavarorparesa
    Jag ska åka till Japan och köpa en videokamera där, är det fritt att ta med den hem till Sverige?
    Du får ta med dig övriga varor för maximalt värde på 4 300 kronor om du reser med ett kommersiellt fartyg eller flyg. Åker du på annat sätt så är det för maximalt 3 000 kronor som du inte får överstiga utan att betala tull och skatt. I detta belopp ingår samtliga varor (utom sprit och vin) som du köpt under resan. ​

Men som du ser så behöver man inte tulla på spriten :D (Göteborgshumor)

903lew, eriksson850 och Savagear114 gillar detta.
  23. Gap36

Gap36 Stadsbo

Inte omöjligt att få ned priset? Har några familjevänner som köpte ett par klockor samtidigt där, och då fick dem ett bra pris. Men det har ju säkert med att det var fler än 1 de köpte, men omöjligt är det inte.

24. jacob lagerborg
    Trådstartare

jacob lagerborg Torpare

vet du hur många % dom fick? ska köpa med mig en till min bror med om dom gör ett bra ( paket pris) :)

Challe gillar detta.
  25. jacob lagerborg
    Trådstartare

jacob lagerborg Torpare

jojo så är det säkert men risken att dom kommer kolla min väska för att där ligger en klocklåda i känns minimalt liten...

26. Gap36

Gap36 Stadsbo

Tyvärr inte, gick inte in på det. Men det var nog en del! Hör och se vad de säger! :)

27. Challe

Challe Bonde

Tror det bara gäller utanför EU? ( ingen fara från Spanien ) ;)

28. Sten

Sten Stadsbo

Från:
    Ostrobothnia
    Jag var in på AD:n i Malaga i höstas, riktigt trevligt bemötande där. Jag vill minnas att jag erbjöds -5% eller -7% rabatt på en BLNR. Så rimligtvis borde du få åtminstone samma på en Sub.

29. nissehult

nissehult Friends of KS

Mycket möjligt, men det blir ju inte mindre olagligt för det. Läs även forumets regler. Själv så har jag ingen rätt att kasta första stenen :rolleyes: jag bara påpekade vilka regler som gäller...

Semi-OT: Vet tullen om ifall du har köpt en dyr klocka? Kanske inte en vanlig sub, men för dyrare objekt så kan risken finnas:
    http://klocksnack.se/threads/intressant-rättsfall.16896/

30. Northofsweden

Northofsweden Torpare

Har varit in till Rolex handlaren i Rethymnon i Grekland! Enligt henne så är det skatten som skiljer i pris ! Som exempel om jag skulle köpa en submariner där skulle jag tjäna 2%! Skatten i Grekland är 23% så vinsten skulle bara bli 2%! Hon berättade också att det inte bara är att beställa 10 st submariners från Rolex utan för att få beställa 1st sport klocka var de tvungna beställa 10 st andra modeller! Tufft vara Rolexförsäljare!!kan tillägga att de har även en AD butik i Chania och en i Heraklion! Så ett land med låg skatt är det som gäller. Priserna som de betalade var enligt henne lika till alla länder!

Mårtenssons ur Brookfield