Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Köpa Rolex utomlands, tips på handlare?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Bjoerlin76, 17 oktober 2014.

1. Bjoerlin76
    Trådstartare

Bjoerlin76 Biskop

Från:
    Sigtuna, Stockholm
    Hejsan,

Är det någon av er som känner till en säker handlare utomlands (exempelvis Italien) med bra priser?

Hittar en handlare i Italien som verkar seriös som heter "Il Nautilus", men tror att inte det är en AD. De säljer en sprillans 114060 för 45.000 - låter ju som ett bra pris men är det värt det? Några tips på annan handlare annars?

Tacksam för svar och synpunkter!

Teodor

2. Palenkovich

Palenkovich Friends of KS

3. Magnlar

Magnlar Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Det finns en Rolex AD på flygplats i Amsterdam, 20-30% lägre pris. Endast resenärer som har möjlighet till butiken.

Teodor gillar detta.
  4. Bjoerlin76
    Trådstartare

Bjoerlin76 Biskop

Från:
    Sigtuna, Stockholm
  5. Bjoerlin76
    Trådstartare

Bjoerlin76 Biskop

Från:
    Sigtuna, Stockholm
    Oj, bra tips! Skulle kunna lösa sig då min pappa är pilot och flyger dit ibland. Minns du vad butiken heter?

Teodor

6. Peder100

Peder100 Torpare

Jag har under de senaste åren handlat av ett 40-tal olika butiker, framförallt i Italien, Grekland, Spanien och Portugal. Generellt så tycker jag att alla, som är AD, sköter sig bra. Men var säker på att de är AD för det märket, det finns många som säljer märken som de inte är AD för. Inget fel i det men det men då bör man vara lite mer uppmärksam på varifrån klockan verkligen kommer, datumet på certet, kolla att det inte är ett skyltex etc. Går ju att köpa sådana saker också, men då skall man ju gärna ha en rabatt för det.

När det gäller att få saker skickade till sig från utländska butiker så höjer jag ett litet varningens finger, det har hänt ett antal gånger att de skickat just visningsex, utan skyddsplast med små repor och liknande. Det blir en hel del meck att reklamera och skicka tillbaka.

7. Frosse

Frosse Borgare

Från:
    Feskekôrka
    11K rabatt är inte fy skam. Tycker man ofta ser de priserna på italienska sidor. Dålig ekonomi = bra för oss.

8. Magnlar

Magnlar Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Nej tyvärr.. Länge sen jag var där sist.
    Dock vill jag påpeka att 20-30% rabatt bara gällde vissa Rolexar när jag var där.
    De som är "lättsålda" har således inte lika stora rabatter.
    Tror att du kan hitta butiken ganska enkelt om du googlar lite.

9. Bjoerlin76
    Trådstartare

Bjoerlin76 Biskop

Från:
    Sigtuna, Stockholm
    Okej ingen fara, tack för hjälpen! :)

10. puonti

puonti Friends of KS

Från:
    Borås
    Butiken heter Gassan :)

11. Peder100

Peder100 Torpare

Låter som et helt ok pris. Eftersom jag har handlat väldigt mycket brukar jag kunna få ner det lite till, senast jag tog hem en till en kompis så betalade han 43 000 inkl försäkring, frakt till Sverige etc.

Som jämförelse så har jag nu en 116713LN och en 116613LN på erbjudande. Om jag skulle sälja dem i Sverige skulle jag begära 75 000 resp 76 000, vilket är ca 25% rabatt.
    116713LN

12. Bjoerlin76
    Trådstartare

Bjoerlin76 Biskop

Från:
    Sigtuna, Stockholm
    Tackar! Fått många bra svar av er! :)

13. wayne

wayne Friends of KS

Skicka bilder och ge mig ett pris.

14. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    www.rolex.com finns väl alla deras AD att söka upp. Lätt att kolla upp om en handlare är AD eller inte

Teodor gillar detta.
  15. Peder100

Peder100 Torpare

Visst är det så, men när du går på stan och fönstershoppar och kliver in i en butik så är det inte alltid lätt att se om det är en AD eller inte. Det vara bara ett tips och precis som du säger, lätt att kolla mot tillverkarens hemsida.

Teodor gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield