• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa Rolex utomlands, tips på handlare?

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Hejsan,

Är det någon av er som känner till en säker handlare utomlands (exempelvis Italien) med bra priser?

Hittar en handlare i Italien som verkar seriös som heter "Il Nautilus", men tror att inte det är en AD. De säljer en sprillans 114060 för 45.000 - låter ju som ett bra pris men är det värt det? Några tips på annan handlare annars?

Tacksam för svar och synpunkter!

Teodor
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Det finns en Rolex AD på flygplats i Amsterdam, 20-30% lägre pris. Endast resenärer som har möjlighet till butiken.
 

Peder100

Omega
Jag har under de senaste åren handlat av ett 40-tal olika butiker, framförallt i Italien, Grekland, Spanien och Portugal. Generellt så tycker jag att alla, som är AD, sköter sig bra. Men var säker på att de är AD för det märket, det finns många som säljer märken som de inte är AD för. Inget fel i det men det men då bör man vara lite mer uppmärksam på varifrån klockan verkligen kommer, datumet på certet, kolla att det inte är ett skyltex etc. Går ju att köpa sådana saker också, men då skall man ju gärna ha en rabatt för det.

När det gäller att få saker skickade till sig från utländska butiker så höjer jag ett litet varningens finger, det har hänt ett antal gånger att de skickat just visningsex, utan skyddsplast med små repor och liknande. Det blir en hel del meck att reklamera och skicka tillbaka.
 

Frosse

Cartier
Hejsan,

Är det någon av er som känner till en säker handlare utomlands (exempelvis Italien) med bra priser?

Hittar en handlare i Italien som verkar seriös som heter "Il Nautilus", men tror att inte det är en AD. De säljer en sprillans 114060 för 45.000 - låter ju som ett bra pris men är det värt det? Några tips på annan handlare annars?

Tacksam för svar och synpunkter!

Teodor

11K rabatt är inte fy skam. Tycker man ofta ser de priserna på italienska sidor. Dålig ekonomi = bra för oss.
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Oj, bra tips! Skulle kunna lösa sig då min pappa är pilot och flyger dit ibland. Minns du vad butiken heter?

Teodor

Nej tyvärr.. Länge sen jag var där sist.
Dock vill jag påpeka att 20-30% rabatt bara gällde vissa Rolexar när jag var där.
De som är "lättsålda" har således inte lika stora rabatter.
Tror att du kan hitta butiken ganska enkelt om du googlar lite.
 

Peder100

Omega
Låter som et helt ok pris. Eftersom jag har handlat väldigt mycket brukar jag kunna få ner det lite till, senast jag tog hem en till en kompis så betalade han 43 000 inkl försäkring, frakt till Sverige etc.

Som jämförelse så har jag nu en 116713LN och en 116613LN på erbjudande. Om jag skulle sälja dem i Sverige skulle jag begära 75 000 resp 76 000, vilket är ca 25% rabatt.
116713LN
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Låter som et helt ok pris. Eftersom jag har handlat väldigt mycket brukar jag kunna få ner det lite till, senast jag tog hem en till en kompis så betalade han 43 000 inkl försäkring, frakt till Sverige etc.

Som jämförelse så har jag nu en 116713LN och en 116613LN på erbjudande. Om jag skulle sälja dem i Sverige skulle jag begära 75 000 resp 76 000, vilket är ca 25% rabatt.
116713LN

Tackar! Fått många bra svar av er! :)
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Låter som et helt ok pris. Eftersom jag har handlat väldigt mycket brukar jag kunna få ner det lite till, senast jag tog hem en till en kompis så betalade han 43 000 inkl försäkring, frakt till Sverige etc.

Som jämförelse så har jag nu en 116713LN och en 116613LN på erbjudande. Om jag skulle sälja dem i Sverige skulle jag begära 75 000 resp 76 000, vilket är ca 25% rabatt.
116713LN
Skicka bilder och ge mig ett pris.
 
Topp