• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa Seiko 6309-7040

Manny

Omega
På jakt efter beater och har fastnat för Seiko 6309-7040, kallad Turtle om jag inte helt missuppfattat läget. Verkar vara en djungel om man vill ha genuin vara, mycket ihop plock. Gillar lite slitet och gulnat. Kollar man bukten ligger de flesta kring 2500kr.
Nån som kan ge domen på den här?
http://m.ebay.com/itm/131667489310
Om den inte är kosher tar jag gärna tips på sådan.:)
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Jag slår ett slag för K&S på Klocksnack!
Denna?
https://klocksnack.se/threads/2-x-seiko-6309-och-70-talsdigitalare.54322/
Visst nyare visare som beskrivet men ändå...
Jag personligen tycker den är riktigt sjysst!!!

Tror jag ägt den där och ett råd: Köp nu för de blir inte direkt billigare, men hitta ett ex du trivs med från början :) Jag gillar när visare och index matchar.

Till ts finns bra guider på wus om 7040, idag är am delarna mkt bättre än för tio år sedan så var vaksam om du vill ha en original :)
 

deddas

Rolex
Nej de blir ju inte det!
Jag kan dock inte riktigt bestämma mig mellan en 6309 eller 6105 de är ju också väldigt coola!!!
Speciellt med anknytningen till "apocalypse now"
 

Manny

Omega
Såg den på K&S, den är fin men vill ha mer gult och matchande visare.
Hur känns den jag länkade till, går det att säga något om originalitet?
 

rogart-63

Patek
Såg den på K&S, den är fin men vill ha mer gult och matchande visare.
Hur känns den jag länkade till, går det att säga något om originalitet?
Har kollat in den på speedtimerkollektion . Vad jag kan se så ser den okay ut . Tavlan och visare med stor säkerthet original. Priset är bra. Räkna dock inte med att få mer för den om du skulle sälja den?
 
På jakt efter beater och har fastnat för Seiko 6309-7040, kallad Turtle om jag inte helt missuppfattat läget. Verkar vara en djungel om man vill ha genuin vara, mycket ihop plock. Gillar lite slitet och gulnat. Kollar man bukten ligger de flesta kring 2500kr.
Nån som kan ge domen på den här?
http://m.ebay.com/itm/131667489310
Om den inte är kosher tar jag gärna tips på sådan.:)

Jag skulle vänta och köpa en i bra skick för ca 5000kr som jag gjorde
 

Exxet

Rolex
På jakt efter beater och har fastnat för Seiko 6309-7040, kallad Turtle om jag inte helt missuppfattat läget. Verkar vara en djungel om man vill ha genuin vara, mycket ihop plock. Gillar lite slitet och gulnat. Kollar man bukten ligger de flesta kring 2500kr.
Nån som kan ge domen på den här?
Om den inte är kosher tar jag gärna tips på sådan.:)
Tycker att det ser okej ut förutom att indexlumen ser skumma ut, ser tjocka ut :confused: och det är svårt att se om datumfönstret har fasade kanter, den ska vara från -85 så den har den sista versionen av tavla och dom har visst inte så skarpa fasningar som dom tidigare, men köp inte första bästa du hittar, har handlat av den här snubben och han verkar schysst, köpte min senaste 6309 av honom och den har fått godkänt av dom flesta, 6105 är ju en helt annan prisklass och ännu svårare med originaliteten, men lycka till.
En liten hjälp på vägen:
http://forums.watchuseek.com/f281/how-buy-seiko-6309-diver-collectors-buying-guide-140799.html
 

Manny

Omega
Har kollat in den på speedtimerkollektion . Vad jag kan se så ser den okay ut . Tavlan och visare med stor säkerthet original. Priset är bra. Räkna dock inte med att få mer för den om du skulle sälja den?

Tyckte också priset verkade ok, köper inte för att kunna sälja dyrare.

Jag skulle vänta och köpa en i bra skick för ca 5000kr som jag gjorde

Hur ser de ut när det är dubbla priset?

Tycker att det ser okej ut förutom att indexlumen ser skumma ut, ser tjocka ut :confused: och det är svårt att se om datumfönstret har fasade kanter, den ska vara från -85 så den har den sista versionen av tavla och dom har visst inte så skarpa fasningar som dom tidigare, men köp inte första bästa du hittar, har handlat av den här snubben och han verkar schysst, köpte min senaste 6309 av honom och den har fått godkänt av dom flesta, 6105 är ju en helt annan prisklass och ännu svårare med originaliteten, men lycka till.
En liten hjälp på vägen:
http://forums.watchuseek.com/f281/how-buy-seiko-6309-diver-collectors-buying-guide-140799.html

Helt rätt att inte köpa första bästa, verkar finnas många ute att välja på. Länkade den mest för att jag tyckte den såg ok ut med hyfsat pris, hade själv inte kunskapen att avgöra originaliteten.
Får se om jag fiskar vidare ett tag eller hugger den.
 
Så ser en ut för 5000kr
image.jpeg
 

Manny

Omega
Men om det inte är en 6306 eller annat speciellt är det ett rätt (väldigt) saftigt pris, går hitta ex (bra/fina) för 3k. Skulle sätta det som budget typ annars gå på en 6105 för 5-7k. Den är lite coolare och har bättre finish etc. om delarna är original. Iof min högst personliga åsikt men haft 7st 7040 och 3st 6105 genom årens lopp.

6105 ser klart intressant ut, får se vart det landar.
 

Exxet

Rolex
Så ser en ut för 5000kr
image.jpeg
Är ingen expert men är bezelinlägget original? tycker pip-hålet ser för litet ut, och går spetsen på "trekanten" ner över kanten, svårt att se på bilden men inlägget ska luta något in mot glaset, inte mkt visserligen, för 5000:- skulle jag bli lite sur om den inte är helt original, tyvärr är bilden lite för suddig för att se mer, låter förmodligen som en surgubbe här nu.
6309 pip.jpg
 

rogart-63

Patek
Vore jag @Manny så skulle jag nog satsa mr chance 6309 . Tycker den ser väldigt bra ut . Visare är nyare men av rätt sort. Det är 6309 visare men har bytts vid nåt tillfälle. Kanske dom gamla tappar lumen .
 

Manny

Omega
Vore jag @Manny så skulle jag nog satsa mr chance 6309 . Tycker den ser väldigt bra ut . Visare är nyare men av rätt sort. Det är 6309 visare men har bytts vid nåt tillfälle. Kanske dom gamla tappar lumen .

Håller med att den ser intressant ut, fick griller när det började pratas 6105 bara. Såg att 6105-8000 var 40mm mot de 44mm 6309:an erbjuder, lite behändigare storlek tänker, ver dock inte hur stort de bärs. En viss prisskillnad dock.
Många val.
 

rogart-63

Patek
Håller med att den ser intressant ut, fick griller när det började pratas 6105 bara. Såg att 6105-8000 var 40mm mot de 44mm 6309:an erbjuder, lite behändigare storlek tänker, ver dock inte hur stort de bärs. En viss prisskillnad dock.
Många val.
6309-7290 är lite mindre men inte så eftertraktad. Bra priser på dom oxå?
 
Topp