• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa Seiko SBDC007, present

Cindy

Breitling
Hej.
Min sambo har önskat sig en dykarklocka länge. Sista halvåret har han pratat mycket om en Seiko-klocka som han kallar för Shogun. Jag har googlat lite efter Seiko Shogun och hittade att modellen heter SBDC007. Ni som kan klockor, har jag rätt?

Sambon fyller år om ca. en månad. Tänkte köpa hans dröm-klocka och överraska honom. Jag har sökt men "Shogun" verkar inte finnas att köpa i Sverige som nytt. Så jag har ett par frågor som jag hoppas att ni kunniga kan hjälpa mig med.

1) Var/vem i Japan säljer klockan online?
2) Vad är ett rimligt pris för klockan?
3) Hur mycket får man betala i tull och moms?
4) Jag har sett bilder där klock-kartongen är svart (mörkblå?) men även sett en gulaktig variant. Vilken färg ska den riktiga kartongen ha?
5) Hur kan man få minsta totala kostnaden om man köper via nätet från Japan?

Många frågor som jag hoppas att ni kan hjälpa mig med. Ber om ursäkt om frågorna är enkla men jag har ingen koll på klockköp.

Mvh
Cindy
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Välkommen!

Din sambo har bra smak! Jag hade ringt Klockmaster Globen och frågat dem om de kan fixa en åt dig. Det kan ta ett tag så ring idag.

1: Skicka PM.
2: Senast jag kollade kostar de 6,5-7 i Japan.
3: 25%
4: Klockan ska säljas med Prospexbox och den är vanligtvis gul. Om de har uppgraderat till den nya boxen som är silvrig är svårt att svara på, men handlar du av en riktig återförsäljare så behlver du inte vara orolig.
5 Skicka PM.
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Peta på Yonssons ballerina, peta sen på "Starta en konversation", sen kan du påbörja en privat konversation med honom via PM. Lycka till med klockan!
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Det är alltid en fröjd att logga in på forumet och se att en fråga, ställd av en total novis, får så många bra svar. Jag blir både glad och stolt över att tillhöra ett sammanhang där man tar hand om varandra, och samtidigt ställer upp för alla.
(Kanske något gråtmilt och sentimentalt men, vad fan, jag blir pappa för andra gången snart och har väl känslorna på utsidan ;) )
 

Cindy

Breitling
Sambon fick presenten och är helnöjd.
Köpte Isofrane till klockan också.
Bifogar en bild jag tog med mobilen.
Vill tacka alla som har hjälpt mig med mina frågor.
Speciellt yonsson ska ha ett stort tack, du har verkligen ställt upp för mig. TACK!

Cindy

sbdc.jpg
 

JMT

Breitling
Verkligen fin present, säkert extra roligt att veta att du ansträngde dig en hel del extra för att få tag i den, det är ingen jättevanlig klocka.
 

Sorubim

Audemars
Jag skulle verkligen ha uppskattat en sån i present. Bra val med Isofrane till också. Jag är säker på att din sambo tycker att både du och klockan är "keepers". :)
 
Topp