• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa "Skrin"/ask för klockor?

Måberg

Panerai
Hej!

Kollat runt lite efter någon snygg ask/skrin att förvara mina klockor i, har ni några tips på vart man hittar snygga och prisvärda med plats för fler än tre ur som de flesta tycks ha?

Värt att nämnas är att jag föredrar att handla i fysisk butik så man kan se saker med egna ögon innan man handlar, så gärna kring Göteborg!

Ett annat alternativ vore ju att tillverka ett själv, är det någon som gjort detta innan?

Om det redan finns en sådan här tråd eller om jag la den i fel kategori ber jag om ursäkt!

Mvh Måberg
 

Glusch

Cartier
En klocklådetillverkare som ligger många på forumet varmt om hjärtat är Rainer. Tyvärr blir det då inte för dig att se dem i verkligheten först, då han ej bor i Sverige. Däremot kan troligen flertalet medlemmar på forumet gå i god för hans varor. Du hittar mer info om honom här. Bara att skicka iväg ett mail till honom, brukar ta honom en dag eller två att svara men därifrån brukar det gå smidigt sen.

Tror även att det finns flertalet trådar med rekommendationer ifall du söker.
 

Måberg

Panerai
Nu har man en hel del att läsa igenom, tackar och bockar för alla tips/feedback!

Det jag spontant är mest sugen på är en låda med plats för typ 10-12 klockor i rosenträ typ som denna

https://fyndiq.se/product/2381045-k...yxig-modell/?gclid=CNrpw5bUu8kCFSMFwwodnIwFTg

Men känns rent spontant att om man inte har tummen helt mitt i handen så borde det inte för så jäkla svårt att kunna pilla ihop något snyggt på egen hand heller! :)
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Nu har man en hel del att läsa igenom, tackar och bockar för alla tips/feedback!

Det jag spontant är mest sugen på är en låda med plats för typ 10-12 klockor i rosenträ typ som denna

https://fyndiq.se/product/2381045-k...yxig-modell/?gclid=CNrpw5bUu8kCFSMFwwodnIwFTg

Men känns rent spontant att om man inte har tummen helt mitt i handen så borde det inte för så jäkla svårt att kunna pilla ihop något snyggt på egen hand heller! :)

Klart du ska testa att bygga en egen! Kolla igenom alla trådar du kan hitta på ämnet i hemslöjd och testa. Ta mycket bilder och lägg upp en tråd om när du gör din också, vore riktigt kul att följa!

Jag är väldigt sugen på det jag med :)
 

maximuspro

Panerai
2-Faktor
Nån som är sugen på en humidor i nåt blankt brunt trä o bygga om? Pma vid intresse så skickar ja bild. Borde få plats 6 till 8 klockor.
 
Topp