Laddar...
Klockor och Urmakeri hos Klockmaster-Stockholm

Stäng notis
Klocksnackbloggen

Du har väl inte missat vi lanserat Klocksnackbloggen?
In, läs och diskutera gärna inläggen på forumet!

Klocksnackbloggen >>

Köpa SRP775?

Diskussion i 'Kobra Kai' startad av GuloGulo, 23 april 2016.

1. GuloGulo
    Trådstartare

GuloGulo Ewok

Hej Klockvänner!

Jag hade tänkt ta det lugnt med klockköpandet ett tag, men så fick jag syn på nya Seiko SRP775. Vilken skönhet! Har haft några 6309-7040, men har bara en kvar. Kände nu ett plötsligt habegär igen. Men nu till frågan. Var köper man en SPR775 bäst/biligast/lättast, om man räknar med tull, frakt och dylikt?

image.jpeg

Tack på förhand!

Fridens

GuloGulo

Wozzor, Chris Cage, Sorubim och 2 andra gillar detta.
  2. Chuck

Chuck AT-AT driver

Coolt!

Har sett att creationwatches säljer dem för 3000kr exl moms tull, netto typ 3500kr tippar jag på. Lycka till!

Kson och GuloGulo gillar detta.
  3. Pastorius

Pastorius Ewok

Hej,
    Jag har en srp 777 som är otroligt bra och snygg irl. Hade tänkt köpa en 775 först, men
    AD skulle inte ta in dem i Sverige så då blev det inte aktuellt. Finns som 773 blå, 777 svart
    och 779 pepsi. Alla är snygga och bra köp. Lite förvånad att de inte tog in 775:an också
    måste jag erkänna. Egentligen finns ju ingen anledning. Ett tips är att ta kontakt med
    Klockmaster Hansson på Frölunda Torg i Göteborg och se om de kan specialbeställa den.
    Priset är förstås högre i Sverige, men det kan ändå kännas tryggt med köp av AD i de
    fall man skulle behöva lite support. Kan vara värt den extra kostnaden, kan jag tänka.

/P

GuloGulo gillar detta.
  4. GuloGulo
    Trådstartare

GuloGulo Ewok

Tack för tipset!

5. GuloGulo
    Trådstartare

GuloGulo Ewok

Jag ska höra där!

6. ARTEA

ARTEA Rebel soldier

Från:
    Stockholm
    Jag köpte min nyligen från TheTopwatch från Filipinerna på ebay. Kostade mig 15000 php vilket motsvarar cirka 2600 kronor. Hade riktigt bra kommunikation med säljaren genom viber. 3-4 dagar efter betalning hade jag klockan hemma.

Crispie, Gummo, Seikosthlm och 1 annan gillar detta.
  7. Davvan

Davvan C-3PO

Från:
    Fettefleur......
  8. GuloGulo
    Trådstartare

GuloGulo Ewok

Tack för tipset! Det låter lockande...

9. Choppe

Choppe AT-ST driver

Från:
    Stockholm
    Surt, han har nu noll objekt i sin ebay-butik.

10. ARTEA

ARTEA Rebel soldier

Från:
    Stockholm
    Du måste gå in på hans shop genom ebay.ph och sedan ta kontakt med honom

Choppe gillar detta.
  11. AndersM

AndersM Rebel soldier

Från:
    Hisings Kärra
    Alla modeller finns för typ 4500 på Magnussons Ur i Göteborg. Provade dem idag. Måste nog ha en!

12. Denke

Denke Admin Admin

Från:
    Stockholm
    Bra tänkt! Jag har ju en WTB ute på just en sådan.... Den enda vettiga Seikon IMO'n. :D

Gummo gillar detta.
  13. Fujoor

Fujoor X-Wing Pilot

Här har du den för 330 usd.

14. Gummo

Gummo Joker

Från:
    Stockholm
    Han från Fillipinerna kanske läser ditt inlägg och skickar den till dig? Håller tummarna!

Seikosthlm gillar detta.
  15. Joshua3

Joshua3 X-Wing Pilot

Nån som köpt nån nyligen och vet om den finns att få tag i i Sverige? Har priset sjunkit sen lanseringen?

16. meo_swe

meo_swe X-Wing Pilot

Apropå turtle..
    Min 773:a verkar ha fått sig en smäll och går nu ca +2min/dygn.. Någon på forumet som kan kolla denna för en vettig peng?

17. AndersM

AndersM Rebel soldier

Från:
    Hisings Kärra
    Finns en till salu här på säljsidan. Annars har jag sett den åtminstone på Gbg Seiko AD Magnussons för strax över 4k.

Senast ändrad: 1 februari 2017
  18. Crispie

Crispie Rebel soldier

Kan inte annat än hålla med dig. Sjukt läcker är den :)

Jag har min ute på k&s men har tänkt dra tillbaka den då jag sålt en annan klocka. Köpte också från topwatch på ebay. Kan verkligen rekommendera säljaren. Ofattbart snabb leverans, oslagbart pris och inga som helst problem!

Här hänger vi på balkongen i Vietnam i väntan på sambons badrumsritualer innan vi ska ner på stan.
    IMG_5226.JPG

dnill gillar detta.
  19. URsinne

URsinne Stormtrooper

Från:
    URskogen
    Men glöm inte de 25% pålägget om man köper utsocknes på totalkostnaden objekt och frakt, + 100 skr till för frakt inom Sverige. Eller var det 20%... jag brukar aldrig klara mig från att betala det.

Jag köpte min på klockor.com. 3150 inkl. allt vill jag minnas med snabbaste frakten. Hemma dan efter köp. Mycket god service och trevlig personal. Var det då alltså i höstas. Nu vet jag inte vad de tar. Det jag sett har väl priserna ökat lite på nya sen i början.

Ja just ja, det är en 777 men de hade några övriga versioner till motsvarande priser också. Kan vara värt att kolla.

Senast ändrad: 1 februari 2017
  20. Molle

Molle Kambei Kobra Kai

Tror Klockmaster Globen har hemma.

21. nöt

nöt X-Wing Pilot

22. URsinne

URsinne Stormtrooper

Från:
    URskogen
  23. nöt

nöt X-Wing Pilot

Tycker jag ser hela tiden (eller förr) att folk beställt från skywatches?

24. Crispie

Crispie Rebel soldier

Jag har köpt från skywatches tidigare utan problem, men hört att andra har haft strul och skywatches inte varit helt pigga på returärenden. Eller var det kanske creation som var svåra när de kom till returärenden... o_O

25. URsinne

URsinne Stormtrooper

Från:
    URskogen
    Det står på sidan du länkade till vid "Shipping" att Prospex är en av de serier de inte levererar till EU-länder.

26. lio.se

lio.se Y-Wing pilot

Från:
    Rymdstyrelsen
    Våran vän från Filippinerna har alltid levererat bra, har aldrig hört något negativt. Han lär flytta till Sverige när han blir pensionär :)