• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa Tag Heuer i Frankfurt - Tips?

spritfet

Breitling
Hej!
Jag är ny på forumet och vill gärna ha lite tips angående ett kommande köp.
Ska införskaffa mig en TAG Heuer Carrera Twin time Calibre 7 WAR2011.FC6291 och kollat runt lite på nätet, chrono24 säljer för €1820 via en italiensk handlare men kan leverera tidigast september.
Ska ut och resa i slutet av augusti och har 5-6h i Frankfurt, då bör man definitivt hinna åka förbi en klockhandlare. Någon som har tips på handlare i Frankfurt som möjligt kan vaska fram en klocka till bra pris?

tacksam för hjälp!
 
  • Like
Reactions: PCB

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Wempe har butik både inne i stan och ute på flygplatsen. Maila innan så löser det sig säkert.
 

spritfet

Breitling
Ja, det är antagligen listpriset? Inte så att en butik ger dig ett nerprutat pris :)
Haha det var ju det jag frågade efter (en handlare med bra pris). Enligt Wempe var de tvungna att beställa hem klockan och kan då inte göra något åt priset, vilket jag finner synnerligen märkligt. Blir att beställa på nätet under €2000 men tack för snabbt svar
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Haha det var ju det jag frågade efter (en handlare med bra pris). Enligt Wempe var de tvungna att beställa hem klockan och kan då inte göra något åt priset, vilket jag finner synnerligen märkligt. Blir att beställa på nätet under €2000 men tack för snabbt svar

Ah, trodde Wempe var lite trevligare än att säga att det inte går att göra något på priset. En no-brainer att beställa på nätet om prisskillnaden är så stor :)
 
Topp