• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa Tissot Heritage PR516 Automatic, nytt armband?

Facegravy

Panerai
2-Faktor
Hej. Jag är helt ny inom klockvärlden och har letat av och an efter en snygg klocka med blå urtavla och armband i metall. Som rubriken lyder så har poletten fallit på en Tissot PR516 med blå urtavla.
Tissot+Heritage+PR516.jpg


Det jag inte är riktigt hundra på är armbandet, jag skulle vilja ha något mer i den här stilen

Tissot-PR-516-GL-daydate2Tissot--2.jpg


Vart kan jag hitta något liknande armband och är det enkelt att byta själv? Vad bör jag tänka på?
Tack på förhand.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Bra val, fin modell det där!

Universallänkar hittar du överallt. Gå till en vettig klockbutik om du inte orkar leta på nätet.

Personligen hade jag varit nöjd med originalet :)

Min Tissot från 67 hade snarlikt armband som ny. Här på skinn från Singular straps, inte så illa :)

u8y3y7aj.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Det där första armbandet är ruskigt skönt, även om det kanske inte ser ut så! :) Fick mitt idag som ska bytas och sättas på en lämplig tissot inom kort... (det här är troligtvis ett sådant som ska sitta på Scaramanga s klocka) modellen på armband kallas Grand Prix

armband 1.JPG
armband 2.JPG
armband 3.JPG
 
Tycker du skall köra på originallänken den passar bra ihop med klockan som har ett klart biltema. Bilratten på baksidan och sen racingarmbandet tycker det är synd och bryta det snygga temat. Hur du än gör så grattis till en snygg klocka.
 

Jens

Greedo
Du får ursäkta men jag är helt ny vad gäller klockor. Hur tar man reda på vilken infästning det ska vara och vilka armband som passar?
Om du tittar på den gamla Tissot'n som la upp bild på så är länken anpassad helt efter den boetten. Det är med andra ingen standardlänk som skulle passa på vilken klocka som helst.
Titta noga en gång till så ser du nog vad jag menar.


J
 
Topp