• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa vilken Seamaster?

Hej
Jag har ju tidigare varit i farten och fått lite hjälp med olika modeller av speedmaster. Jag kan inte riktigt bestämma mig, dels pga utseende, dels pga pengen. Jag hade avsatt ett gäng pengar till en klocka för en tid sedan, men det slutade med att jag köpte hem 7 lastbilar grus till min gård. Så kan det gå så därför kanske jag bara har pengar till en moderat Seamaster nu :D

Men det finns ju i min värld lika många modeller av Seamaster som det finns Speedmaster, så vilka modeller av Seamaster är det som är bra, och vilka är det man bör undvika av olika anledningar?

Jag vill iallafall ha modellen som är 41mm och dessutom är jag insnöad på blått.

Snälla hjälp!! :)
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Läste blått men rekommenderar ändå 2254.50.. Den är löjligt grym. Annars smp-c i blått som jag har en av.
image.jpg
image.jpg
 
Jag föredrar de "äldre", alltså inte den nyaste modellen. Jag tycker den är lite ocharmig jämfört med de som har några år på nacken.
 

frere

Audemars
2-Faktor
Det är ganska stor skillnad i känslan mellan de äldre (målade index och metallbezel) och de nyare (vitguld och keramik). Jag tycker att båda generationerna är grymma, men fundera på om du vill köra den saltstänkt tooliga eller den fräscht högblanka stilen!

Personligen gillar jag målade index, svärdsvisare och vågor. Skulle helst ha den här udda (men tyvärr o-blåa) varianten: 2232.30 i vitguld och titan.
121723_248_img_9339_zpsj9z4txqi.jpg
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Kör på en blå kvarts från 06-12 :) snyggast detaljer och den som enligt mig ser mest modern ut med vågor!
image.jpeg
 

rogart-63

Patek
Tänkte säga att jag aldrig haft en Seamaster bond . Men hade en fin GMT:cool: . Gillade modellen och så slapp man den fula heliumventilen :)
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Nyttig info, tack! Jag är ingen Omegakille men klockintresset föddes genom en 71 speedy pro. Blir liksom skrämd av alla ref och varianter, jävligt impressed av dina kunskaper @Luciano Cau !
 

Plomeros

Omega
Köp en blå smp 300 då? Personligen tycker jag extremt mkt om pre bond modellerna. Men det är ju vintage :) den stora pre bonden är väl 39 eller 40mm. Lycka till!
 
Topp