• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpetankar Omega 2234.50

Depp-Erik

Cartier
Hej på er!

Jag planerar att köpa mig en klocka nästa sommar i samband med kandidatexamen. Klurar på två olika taktiker, den ena är att lägga 10-15 tusen på två eller tre olika klockor som ett steg in på bytesmarknaden och sedan köpa och sälja fram och tillbaka för att prova mig fram. Den andra taktiken är att satsa på en klocka med idén att den ska stanna hos mig ett bra tag. Den senare nämnda taktiken har lett mig fram till Omega 2234.50 som i min mening ser riktigt bra ut och det verkar som att man kan få en i gott skick med box, cert och papyrus för runt 16 k.

Åmega.jpg


Tänkte kolla om någon som äger/ägt en sådan klocka kan ge några generella utlåtanden. Det är ju långt kvar tills köpet är tänkt att ske, men det är ju lika bra att vara ute i god tid, gäller ju att lägga undan lite CSN-pengar också ;)

Tack på förhand och trevlig helg!
 

Depp-Erik

Cartier
Kom på att inlägget var lite luddigt och att jag istället borde ha konkreta frågor. :)
Hur är länken?
Lirar den bra på nato och läderband? Känns som att den inte funkar på mesh.
Är den av någon anledning speciellt dyr att serva?
Något som man bör känna till om urverket?
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Kom på att inlägget var lite luddigt och att jag istället borde ha konkreta frågor. :)
Hur är länken?
Lirar den bra på nato och läderband? Känns som att den inte funkar på mesh.
Är den av någon anledning speciellt dyr att serva?
Något som man bör känna till om urverket?
Halloj
Har en "vanlig" blå SMP Bond från slutet av 90-talet.
Sjukt skön länk och passar i mina ögon bara på den länken. Provade omegamesh, såg inte bra ut.
ETA-verket är att likställa med en 740. Volvo. Inte BMW. Atombombssäker och alla kan serva den.

En mycket trevlig klocka. Lycka till!
 

frere

Audemars
2-Faktor
Kom på att inlägget var lite luddigt och att jag istället borde ha konkreta frågor. :)
Hur är länken?
Lirar den bra på nato och läderband? Känns som att den inte funkar på mesh.
Är den av någon anledning speciellt dyr att serva?
Något som man bör känna till om urverket?
Jag har en 2234!
image.jpg
Bra vardagsklocka/beater i perfekt storlek. Funkar egentligen nästan till allt i min vardag. Den är lite, lite tjockare än vanliga smp vilket jag gillar. Bär den nästan enbart på länk, eftersom jag tycker att länken är en av de snyggaste på marknaden. (Dock utan mikrojustering, vilket är ett minus!) Den funkar bra på Nato och tvådelat cordura men är i mina ögon ingen höjdare på läder. Servade den för drygt 5k förra året, men då byttes även krona, kronhals och lite annat.

Just nu har jag en annan bezel på den och då ser den ut så här:
image.jpg
 
Senast ändrad:

Depp-Erik

Cartier
Halloj
Har en "vanlig" blå SMP Bond från slutet av 90-talet.
Sjukt skön länk och passar i mina ögon bara på den länken. Provade omegamesh, såg inte bra ut.
ETA-verket är att likställa med en 740. Volvo. Inte BMW. Atombombssäker och alla kan serva den.

En mycket trevlig klocka. Lycka till!

Tackar för svaret! Hade en 740 en gång i tiden, det var en bil som verkligen kunde ta stryk, om klockan är hälften så tålig så är det bra :p

Jag har en 2234!
image.jpg
Bra vardagsklocka/beater i perfekt storlek. Funkar egentligen nästan till allt i min vardag. Den är lite, lite tjockare än vanliga smp vilket jag gillar. Bär den nästan enbart på länk, eftersom jag tycker att länken är en av de snyggaste på marknaden. (Dock utan mikrojustering, vilket är ett minus!) Den funkar bra på Nato och tvådelat cordura men är i mina ögon ingen höjdare på läder. Servade den för drygt 5k förra året, men då byttes även krona, kronhals och lite annat.

Just nu har jag en annan bezel på den och då ser den ut så här:
image.jpg

Tack för svaret!
Låter ju kalas, det är just vardagsklocka den är tänkt att vara.
Tycker att den länken är snygg! Snyggare än Omegas nuvarande till 300 pro :)
 
Topp