• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpguide olika flygplatser

Rulle

Audemars
Absolut - men det förutsätter ju att man bestämt sig innan. Jag tänker mer på när man springer på DEN klockan utan att vara förberedd?

En del kort har limits men då är det bara att slå en snabb pling till banken och be dom höjja gränsen för ett köp helt enkelt !
Se bara till att du betalsr i landets valuta och välj inte att betala i sek om det valet finns i kortlösaren vid köp för då för man oftast en sjukt myclet sämre valutakurs!!!
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
En del kort har limits men då är det bara att slå en snabb pling till banken och be dom höjja gränsen för ett köp helt enkelt !
Se bara till att du betalsr i landets valuta och välj inte att betala i sek om det valet finns i kortlösaren vid köp för då för man oftast en sjukt myclet sämre valutakurs!!!
Cool!
Valutakursen när man betalar har jag koll på. Det är som du säger viktigt att inte handla i SEK!
 

Dronten

Cartier
Det står säkert någonstans i tråden men vilket flygbolag är det som gäller om man vill shoppa i Terminal 2 på Heathrow? Är det SAS som brukar hålla till där?
 

Wheelie

Cartier
Det står säkert någonstans i tråden men vilket flygbolag är det som gäller om man vill shoppa i Terminal 2 på Heathrow? Är det SAS som brukar hålla till där?

Nu kan jag ha fel såklart, men själv mellanlandade jag på Heathrow igen för ett litet tag sedan och ser Terminal 2 som en terminal där man hamnar på mellanlandningar. Kanske därför som det finns så mycket att göra där, med ett stort urval av restauranger och butiker. Ett ganska stort urval av klockbutiker och restauranger fick mina 3-4 timmar att ramla iväg även om det inte blev något köp den här gången. Själv flög jag med British Airways
 

TomGanks

Panerai
Annars bara kolla upp de bästa priset på c24 å sen bara maila acejewelers i amsterdam så lär dom matcha det rätt lätt och så skeppsr do hem klockan till dig i priset! Ace är så klart ad för omega...

Jag har nu skickat iväg en förfrågan till Ace, får se vad de säger.
Har du själv köpt klockor ifrån dem via nätet? :)
 

TomGanks

Panerai
Tänkte jag skulle dela med mig av min mail-konversation med ACE angående Speedy:

"Dear Christoffer,
Thank you very much for your interest in Ace Jewelers.
We are proud authorized Omega retailers. Every watch you order from us will come in the original box with papers and a two year international warranty. That means you can take it to any local Omega retailer for a service in the future if needed. The retail price of ref. 311.30.42.30.01.005 is EUR4.300 including VAT. I can offer you this watch for EUR3.870 including VAT and shipping. The seller you found on Chrono24 is not an authorized dealer. There are also extra hidden fees in Chrono24 such as trusted checkout fees as well as shipping costs. Additionally, ordering a watch from Japan means there will be extra import duty that will have to be paid once the watch is imported to Sweden. Please let me know if you have any questions about the watch or our ordering process and I will be happy to assist you.
Thanks again for your interest Christoffer. I hope to hear from you.
Met vriendelijke groet | Yours truly,
Jenna PIERSON"

"Hello again
Thank you for your fast respons to my inquiry. Im trying to not be disrespectful and I see your point about AD's but I assume I can find sellers on Chrono24 that are AD's with a better discount than 10%(?). This for instance: http://www.chrono24.se/omega/speedmaster-professional-moonwatch--id5943912.htm
Another point of view would be that I think the price for the same Watch at Schipol goes for €3553.
Is there something we can do here about the price?
Greetings
Chris"

"Dear Christoffer,
Thank you for your message.
I understand that if you find a watch elsewhere for a better price, you would go for that option. A couple of things:
The Omega boutique at Schiphol offers the watch for EUR3.553 because one is able to buy the watch tax free while at the airport. If we send the watch outside of the European Economic Area, we can offer you the watch at the net export price of EUR3.553 too.
Time Trader on Chrono24 is not an authorized dealer of Omega either. The risk of buying a watch from an unauthorized dealer is that the watch could be stolen, it could come with a voided warranty. We offer a full international warranty from Omega, so you can take the watch to any Omega retailer for a service or a repair in the future if needed.
All of that being said, the best price I can offer you on the watch is EUR3.655 including VAT and shipping.
Please let me know if you agree with the price and I can tell you how to place your order with the special pricing.
Thanks again for your interest Christoffer. I hope to hear from you!
Met vriendelijke groet | Yours truly,
Jenna PIERSON"

Så det var ju inte svårprutat om man säger som så =)
Min sista fundering är om jag får hela lådan som man sätt med lupp osv avsett vart jag väljer att införskaffa klockan eller om det bara är vissa fall..
Show goes on
 

Rulle

Audemars
Tänkte jag skulle dela med mig av min mail-konversation med ACE angående Speedy:

"Dear Christoffer,
Thank you very much for your interest in Ace Jewelers.
We are proud authorized Omega retailers. Every watch you order from us will come in the original box with papers and a two year international warranty. That means you can take it to any local Omega retailer for a service in the future if needed. The retail price of ref. 311.30.42.30.01.005 is EUR4.300 including VAT. I can offer you this watch for EUR3.870 including VAT and shipping. The seller you found on Chrono24 is not an authorized dealer. There are also extra hidden fees in Chrono24 such as trusted checkout fees as well as shipping costs. Additionally, ordering a watch from Japan means there will be extra import duty that will have to be paid once the watch is imported to Sweden. Please let me know if you have any questions about the watch or our ordering process and I will be happy to assist you.
Thanks again for your interest Christoffer. I hope to hear from you.
Met vriendelijke groet | Yours truly,
Jenna PIERSON"

"Hello again
Thank you for your fast respons to my inquiry. Im trying to not be disrespectful and I see your point about AD's but I assume I can find sellers on Chrono24 that are AD's with a better discount than 10%(?). This for instance: http://www.chrono24.se/omega/speedmaster-professional-moonwatch--id5943912.htm
Another point of view would be that I think the price for the same Watch at Schipol goes for €3553.
Is there something we can do here about the price?
Greetings
Chris"

"Dear Christoffer,
Thank you for your message.
I understand that if you find a watch elsewhere for a better price, you would go for that option. A couple of things:
The Omega boutique at Schiphol offers the watch for EUR3.553 because one is able to buy the watch tax free while at the airport. If we send the watch outside of the European Economic Area, we can offer you the watch at the net export price of EUR3.553 too.
Time Trader on Chrono24 is not an authorized dealer of Omega either. The risk of buying a watch from an unauthorized dealer is that the watch could be stolen, it could come with a voided warranty. We offer a full international warranty from Omega, so you can take the watch to any Omega retailer for a service or a repair in the future if needed.
All of that being said, the best price I can offer you on the watch is EUR3.655 including VAT and shipping.
Please let me know if you agree with the price and I can tell you how to place your order with the special pricing.
Thanks again for your interest Christoffer. I hope to hear from you!
Met vriendelijke groet | Yours truly,
Jenna PIERSON"

Så det var ju inte svårprutat om man säger som så =)
Min sista fundering är om jag får hela lådan som man sätt med lupp osv avsett vart jag väljer att införskaffa klockan eller om det bara är vissa fall..
Show goes on
Har handlat av ace innan !
Brukar kontakta en speciell som jobbar där å hon är super

Har inte koll på prisläget på speedyn direkt men hoppas du gjorde en bra deal !
Du skulle köpt via gassan så hade den tusingen extra täckt flyget t/r å bara lagt till hotellet så hade du fått en fin weekend i amsterdam ;)
Mycket bra klockbutiker där !! Haha
 

rdianat

Cartier
2-Faktor
Hur blev det med det här, är det verkligen 60k för TT?

Vad kostar t.ex Datejust 2 eller Datejust 41 i TT?
Ref 116333 eller 126333

Om det är 60 åker jag nästa vecka :D
Det var ref. 116234 (dvs. stål & vitguld) som vår forumvän hade köpt för ca 60k (~15% under list).
 

Saturn

Omega
Var hittar jag bäst priser på en cartier tank?Har öppet sinne om framtida semesterplaner och kan man spara in en del utav flyget är det ju alltid ett plus :)
 

Rulle

Audemars
Var hittar jag bäst priser på en cartier tank?Har öppet sinne om framtida semesterplaner och kan man spara in en del utav flyget är det ju alltid ett plus :)

Ärligttalat tror jag du får bäst pris via chrono24 handlarna typ bodoni !
Bor du i skåne kan du alltid ta ryanair från kastrup ner till milano å ta tåget till turin å hämta den ! (Flyg cph-milano ca 200 pix enkel resa )
 

Saturn

Omega
Ärligttalat tror jag du får bäst pris via chrono24 handlarna typ bodoni !
Bor du i skåne kan du alltid ta ryanair från kastrup ner till milano å ta tåget till turin å hämta den ! (Flyg cph-milano ca 200 pix enkel resa )
Tack för tipset, gäller detta även JLC reverso classique? Utgår från att det inte är någon begagnad försäljning på flygplatserna?
 

Rulle

Audemars
Tack för tipset, gäller detta även JLC reverso classique? Utgår från att det inte är någon begagnad försäljning på flygplatserna?
Haha nej inget begagnat hos flygplatsbutikerna å yes pröva med bodoni ! Dom är riktigt billiga faktiskt !
Du kan alltid höra med tex gassan men tror inte du lär gilla deras pris jämfört med vad gråhandlarna tar !
 

coal

Omega
2-Faktor
Åker till Amsterdam med SAS om två veckor, kan man kika i butiken( Gassan(Rolex)) från ankomsthallen eller ska man kika när man ska hem?
Någon som varit ner och sett om det finns något sportigt på plats.

Jag var på Schipol idag, bra utbud! Reste med SAS och hamnade rätt. Hade bland annat 116234 till bra priser samt Gmt halvguld, Daydate och lite annat kul. Kikade enbart på Rolex.. :)
 

aneki

Omega
Är det bara jag eller känns det som att flygplatsernas glansdagar är borta, nu iom. Chrono24 och liknande? Är väl om man är i Asien eller motsvarande då.
 

Jodisalt

Rolex
Hej!
Någon som vet om det finns Seikoklockor i Istanbul? Mellanlandar där imorgon och känner just nu att det hade varit kul med en Turtle (SRP).
 

Aquila

Breitling
Heathrow T5:
Watches of Switzerland samt separat Rolexbutik (som drivs av samma kedja).
England har i skrivande stund 20% VAT, vilket betyder att du kan subtrahera med ca 16,6% av listpriset med moms.
För Rolexbutiken (samt Tudor hos WoS) krävs destinationer utanför EU för att få tax-free. Annars gäller UK listpriser. Detta är strikt policy som de inte kan rubba på. Det är ingen prutmån på SS modeller. När jag frågade personalen hos Rolex sade de att de aldrig vet när de får nya leveranser, men genomsnittligt över året ungefär en gång varannan vecka. Dock vet de aldrig när och vad de får i varje leverans förrän de packar upp. På populära modeller kan de vanligtvis lägga undan en produkt i några timmar under dagen eller max ett dygn, och på dyrare modeller lät det som att de kan reservera längre perioder. Om man ska förbi Heathrow på väg hem i närtid och inte har några planer att åka utanför EU kan man ändå tjäna ~10% på Rolex jämfört med svenska listpriser på grund av det låga pundet just nu.

WoS har rätt bra utbud av märken och modeller, såsom IWC, Omega, Hublot, Tag Heuer, Zenith, Longines och fler som jag inte kommer ihåg just nu. Reser du endast inom EU är det egentligen här du vill handla.

Övrig observation: Mellan WoS och Rolex fanns även en Cartierbutik, och de verkade även ha klockor. Jag var inte inne och kollade, så jag kan inte säga mer än så.
 

Marikong

Cartier
2-Faktor
Gassan Schipol:
Detta var det som fanns hemma i Rolex hyllorna. Pratade med en trevlig säljare om jakten på Hulken, han sa att dom faktiskt får in Hulken ganska ofta, men att den säljs direkt, precis som om folk kunde lukta sig till den sa säljaren, pris 6900 euro.
Mycket Tudor modeller fanns i montrarna.
Edit: flyger med SAS och hamnar då i schipols "lounge1" misstänker att "lounge2" har den riktiga Rolexbutiken, passkontroll in, ut igen, ny säkerhetskontroll och med flyget tillbaka från lounge1, jag hade orkat men inte mitt sällskap, nästa gång.
IMG_5849.JPG
IMG_5850.JPG
 

Bilagor

  • IMG_5851.JPG
    IMG_5851.JPG
    217.1 KB · Visningar: 76
Senast ändrad:
Topp