• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpguide olika flygplatser

Ice

Omega
Var nere i Dubai i veckan och priserna på DXB var inte så låga som man hoppats. Dom kör väldigt mkt med listpriser och när man frågar dom så säger dom att tillverkarna själva (likt apple) styr priserna en hel del...
 

figaro

Cartier
2-Faktor
MLA - Malta International Airport
____________________________

Detta blir en kort infonotis, orkade inte prata med säljaren som inte hälsade när vi klev in. Hon pratade i telefon.

Butik:
Diamonds International (finns även på ön)

Utbud:
Omega, IWC, Zenith, Longine, Maurice Lacroix, Baume et Mercier

Butiken har mycket smycken, säljer även pennor och portföljer.

Inga supermodeller inne. Dock har flaggskeppsbutiken i Portomaso ett betydligt mer imponerande utbud med två våningar al la Nymans i Sthlm.

Av erfarenhet vet jag att butiken är riktigt dåliga när det kommer till att ge med sig till prutningar. Även om man säger att man köper hemma i Sverige istället och går.
 

Riccie

Cartier
2-Faktor
I Frankfurt finns
IMAG0574.jpg IMAG0574.jpg
Priser i euro såklart verkar ligga runt list priser i Sverige lite beroende vxl kurs, saluför fler märken än jag orkar lista, samtliga vanliga utom Rolex
 

Viktor.L

Cartier
2-Faktor
Kan tyvärr inte rekommendera butiken på Brussels flygplats "Zaventem". Varit inne och botaniserat runt vid tre olika tillfällen och med två olika expediter. Ganska tråkigt och nedvärderande bemötande var gång. Allmänt låg kunskapsnivå och korta, sura svar vid frågor.
 

Rulle

Audemars
Kan rekommendera gassan på schipol!! Visserligen lite stroppig personal men när man visar att man verkligen kan lite om dinkor så öppnar dom upp sig å blir rätt trevliga! Dessutom bra priser !!

(Tyvärr säljer dom MASSA skit också som typ kors klockor å liknande hittepå märken)
 

Viktor.L

Cartier
2-Faktor
Kan rekommendera gassan på schipol!! Visserligen lite stroppig personal men när man visar att man verkligen kan lite om dinkor så öppnar dom upp sig å blir rätt trevliga! Dessutom bra priser !!

(Tyvärr säljer dom MASSA skit också som typ kors klockor å liknande hittepå märken)

Vet du ungefär vad en 216750 går lös på jämfört med svenska listpriser?
 

Rulle

Audemars
Fick 20 k av från det svenska listpriser på en guld/stål dj! Men då prutade jag ner priset ännu mer å det lär nog aldrig gå på en sportare(om du inte är premium kund typ...)

Har köpt en sub från airwatch center i geneve (december 2013)som blev ungefär 9 k billigare än hemma fast gassan har nån slags deal med rolex om att ha lägst priser på rolex i sin affär på schipol å suben var billigare hos dom men just då så var dom lite sådära med att låta folk beställa klockor för upphämtning men i december var det inga problem alls att "boka" å betala en klocka hemmifrån för att sen hämta upp den när man flög hem från amsterdam! (Ta inte med för mycket pengar för amsterdam kan bidra med en del lockelser som kan kosta haha)

Men december 2013 så tog dom ca 56 för en 116610LV & 53 för en 116610LN !
 

Viktor.L

Cartier
2-Faktor
Fick 20 k av från det svenska listpriser på en guld/stål dj! Men då prutade jag ner priset ännu mer å det lär nog aldrig gå på en sportare(om du inte är premium kund typ...)

Har köpt en sub från airwatch center i geneve (december 2013)som blev ungefär 9 k billigare än hemma fast gassan har nån slags deal med rolex om att ha lägst priser på rolex i sin affär på schipol å suben var billigare hos dom men just då så var dom lite sådära med att låta folk beställa klockor för upphämtning men i december var det inga problem alls att "boka" å betala en klocka hemmifrån för att sen hämta upp den när man flög hem från amsterdam! (Ta inte med för mycket pengar för amsterdam kan bidra med en del lockelser som kan kosta haha)

Men december 2013 så tog dom ca 56 för en 116610LV & 53 för en 116610LN !

Okej, dessa priser är inklusive taxfreen? För om jag har förstått det rätt är Schipol fortfarande taxfree trots resa inom EU.
 

Rulle

Audemars
Okej, dessa priser är inklusive taxfreen? För om jag har förstått det rätt är Schipol fortfarande taxfree trots resa inom EU.


Yes! Med taxfree !! Du lär kunna pruta på ALLT som inte innebär sport rolex! Dom har även omega, JLC, breitling å chopard... (Å seiko till frugan [emoji57])

Bara att ringa ner till deras kontor å börja pruta [emoji108]

Dom e äckligt slöa på mail!! Mailar man en måndag så får du typ svar på torsdagen som tidigast [emoji107][emoji107][emoji107] (fast sen kräver man topp service med snabba svar MM så e nog ett köp hemma i sverige bättre)
Fast kan rekomendera air watch center på geneves flygplats! Riktigt bra service! Easyjet har äckligt billiga flighter dit.... Har flest klockaffärer per kvm i världen typ ! (Plus patek museumet) enda minuset är väl att hotell i schweiz är rätt dyrt!

Finns en hemsida där man kan få utprintat en karta som visar hur man ska gå för att få se se flest ur butiker på kortast tid .... Men hitta inte sidan .... Hitta däremot ett rätt kasst skämt på
www.geneva.info ....

Why should I buy this $100 000 watch?
Because You cannot take Your jacht to the restaurant.


Ha ha ha
 

Viktor.L

Cartier
2-Faktor
Yes! Med taxfree !! Du lär kunna pruta på ALLT som inte innebär sport rolex! Dom har även omega, JLC, breitling å chopard... (Å seiko till frugan [emoji57])

Bara att ringa ner till deras kontor å börja pruta [emoji108]

Dom e äckligt slöa på mail!! Mailar man en måndag så får du typ svar på torsdagen som tidigast [emoji107][emoji107][emoji107] (fast sen kräver man topp service med snabba svar MM så e nog ett köp hemma i sverige bättre)
Fast kan rekomendera air watch center på geneves flygplats! Riktigt bra service! Easyjet har äckligt billiga flighter dit.... Har flest klockaffärer per kvm i världen typ ! (Plus patek museumet) enda minuset är väl att hotell i schweiz är rätt dyrt!

Finns en hemsida där man kan få utprintat en karta som visar hur man ska gå för att få se se flest ur butiker på kortast tid .... Men hitta inte sidan .... Hitta däremot ett rätt kasst skämt på
www.geneva.info ....

Why should I buy this $100 000 watch?
Because You cannot take Your jacht to the restaurant.


Ha ha ha

Tackar för svaren, blir nog att man får boka in någon form utav resa med jobbet förbi för att tittar under lite ;)
 

Johan12

Breitling
I Frankfurt finns
IMAG0574.jpg IMAG0574.jpg
Priser i euro såklart verkar ligga runt list priser i Sverige lite beroende vxl kurs, saluför fler märken än jag orkar lista, samtliga vanliga utom Rolex


Jag var i den som mittemot GANT butiken i terminal 2 igår och såg Breitling,IWC,Rolex,Zenith,Rado,omega och Glashütte där i varje fall :)
Provade en Ingeneuir där strax innan nyår och personalen var väldigt trevlig måste jag säga :)

http://www.frankfurt-airport.de/con...ben/shops/uhren_schmuck/christ_juweliere.html
Ska tydligen finnas Hublot med men det missade jag eller så är det i nån av de andra
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Flygplats: Nice (finns bara en flygplats)

Allmän fakta: Det finns bara en flygplats i Nice och den är inte så stor. Dock finns det två terminaler och jag misstänker att den ena är för inrikes (terminal 2) och den andra för utrikes (terminal1). Vi flög utrikes.

Butiken låg efter säkerhetskontrollen.

Utbud: Helt ok! Mycket Blancpain och Omega, men också Breguet och Breitling samt en hel del från swatch-group i stort.

Pris: Har inte så mkt att säga om priserna då jag har dålig koll på de modeller som erbjöds. Dock fanns det ett pris för resande inom EU och ett pris för övriga. Ganska stor skillnad på vissa modeller (vilket framgår av bilderna nedan) men det är ju inte så konstigt.

Köp: Inga problem eller hinder att köpa men det blir ju till det högre av de två priserna som presenteras.

image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    215.8 KB · Visningar: 205
  • image.jpg
    image.jpg
    208.6 KB · Visningar: 182
  • image.jpg
    image.jpg
    189.8 KB · Visningar: 198

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag var inne på Gassan på Schipol igår och de skulle ha drygt 5300 Euro för en 114060. Jag var även inne i på Gassan i Amsterdam och där hade de mycket större utbud och var ganska snabba på att pruta ned åtminstone en Longines med 15% Tydligen är momsen i Holland 16%. Fick mig dessutom en rejäl utskällning av en äldre kvinna som arbetade där när jag frågade om det gick att köpa ett rolexspänne om jag skulle vilja sätta på ett läderband på min 16710. Det går inte, finns inte och Rolex kommer inte att tycka om dig om du gör det, sa hon argt. Blev så paff att jag glömde fråga vad ett cokeinsert kostade.
Vad gäller taxfree så stämmer det att du kan handla taxfree även inom EU eller ja det är taxfree priser men dom förklarar att man måste gå på rött i tullen när man kommer hem, med en blinkning.
 

Rulle

Audemars
Jag var inne på Gassan på Schipol igår och de skulle ha drygt 5300 Euro för en 114060. Jag var även inne i på Gassan i Amsterdam och där hade de mycket större utbud och var ganska snabba på att pruta ned åtminstone en Longines med 15% Tydligen är momsen i Holland 16%. Fick mig dessutom en rejäl utskällning av en äldre kvinna som arbetade där när jag frågade om det gick att köpa ett rolexspänne om jag skulle vilja sätta på ett läderband på min 16710. Det går inte, finns inte och Rolex kommer inte att tycka om dig om du gör det, sa hon argt. Blev så paff att jag glömde fråga vad ett cokeinsert kostade.
Vad gäller taxfree så stämmer det att du kan handla taxfree även inom EU eller ja det är taxfree priser men dom förklarar att man måste gå på rött i tullen när man kommer hem, med en blinkning.


Asså det dära med att gå på rött i tullen gäller inte om man åker inom europa! Köpte själv en rolex via dom och det var inga problem(gick även att pruta på klockan)
Priserna på schipol är som alla andra flygplatser "tax free" så det är bara att traska ut genom inget att deklarera dörren!
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Priserna på Schipol skiljer sig från andra EU länder då det var Hollands undantag vid inträdet i EU ( eller EMU?) Dvs att Schipol skulle få fortsätta sälja taxfree inom EU. Men jag fick inte heller ihop det med att man skulle betala momsen i hemlandt istället, men de sa så i flera butiker iaf. Fanns även någon begränsning i mängden och eller priset på sprit/tobak som var undantaget undantaget om du hänger med.

Tror nog personligen att det är tämligen riskfritt iaf.

BTW så sa de på Gassan att de hade två års väntetid på ståldaytona om nu någon undrar.
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Priserna på Schipol skiljer sig från andra EU länder då det var Hollands undantag vid inträdet i EU ( eller EMU?) Dvs att Schipol skulle få fortsätta sälja taxfree inom EU. Men jag fick inte heller ihop det med att man skulle betala momsen i hemlandt istället, men de sa så i flera butiker iaf. Fanns även någon begränsning i mängden och eller priset på sprit/tobak som var undantaget undantaget om du hänger med.

Tror nog personligen att det är tämligen riskfritt iaf.

BTW så sa de på Gassan att de hade två års väntetid på ståldaytona om nu någon undrar.
Om du läser mitt ursprungsinlägg i denna tråden så skrev jag där att det står VAT paid på kvittot, detta gör att du inte behöver betala någon moms hemma, så länge VAT är paid inom EU så uppfyller du kraven. 2 års väntetid på Daytonan nja jag vet inte, har själv blivit erbjuden både med vit och svart tavla för inte allt för länge sedan där.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Tack för klargörandet på momsen

Jag kan bara berätta vad dom sa till mig, jag frågade om de kunde beställa vilken klocka som helst och då sa dom nästan men att Panerai inte vill sälja på taxfree, när jag frågade om en ståldaytona så skrattade hon och sa att det var två års väntetid på dem.

Vad gäller priset på en subc date så gissar jag att skillnaden är ungefär som här.
 

MrJon

Cartier
Asså det dära med att gå på rött i tullen gäller inte om man åker inom europa! Köpte själv en rolex via dom och det var inga problem(gick även att pruta på klockan)
Priserna på schipol är som alla andra flygplatser "tax free" så det är bara att traska ut genom inget att deklarera dörren!


Hur är det i praktiken när man tar hem en klocka från ett icke EU-land? Jag antar att man på pappret ska ta den genom tullen för att betala tull och moms men att detta i praktiken sällan sker. Någon här som blivit stoppad? Reste en hel del på Kina ett tag och blev stoppad ibland men det va knappast klockor de letade efter.
 

Brutus

Cartier
2-Faktor
Nån som varit på Turin flygplats? Ska på en skidresa om ett par veckor men har hittills inte hittat några bra affärer. Tips emottages med tacksamhet!
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Seoul Incheon flygplats.

Okej utbud.

Rolex: Mest DJ och DD. Cirka $7400 för en Explorer II kan anses som bra pris om kronan hade varit starkare (sossarna...).
Dåligt utbud på sportstålisar i övrigt. Kanske 70% DD/DJ och resten sportstål.

IWC: Liten monter med mest pilot chronos. Men bra val av IWC's snyggaste ur.

Omega: Mycket constellation och De Ville. Men en del seamaster, POST och några speedys. Rätt okej utbud.
Kollade ej priserna.


Generellt sett så ganska okej utbud.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Narita, Tokyo.

Dåligt.
Några Omega, Tissot mfl och Blancpain.
Höga priser, tråkigt utbud ( Fifty Fathoms var cool dock) osv.
Inget för en WIS.
 

km007

Omega
Någon som har varit på Dohas flygplats och vet om det finns någon "bra" klockbutik där?
Mellanlandar där och har typ 2-3 tim på mig för klockköp/titt.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Hur är utbudet på flygplatsen i Prag? Eller i staden generellt?

Jag antar att du redan har varit i Prag men jag tänkte att ett svar kan ändå bidra till tråden. Utbudet på flygplatsen skulle jag klassa som dåligt. Iaf i terminal 2 där jag flög ifrån.

Inne i själva Prag är utbudet av klockor MYCKET bättre. Flera märken har egna butiker och utöver det finns butiker med många märken. Prag är också en väldigt trevlig stad, med mycket att se som jag varmt kan rekommendera.
 

JohnDoe

Rolex
Någon som har varit på Dohas flygplats och vet om det finns någon "bra" klockbutik där?
Mellanlandar där och har typ 2-3 tim på mig för klockköp/titt.
Länk till butikerna iaf, något börja med http://dohahamadairport.com/shop

Edit
Hittade det här på rolexforum.com
There is a Rolex dealer there owned by a Doha company called Fifty One East, who operate a few department stores in the city.

The prices in the airport are approx 8-10% cheaper than UK RRP. Based on my last visit in January 2015. This does not however take into account any charges for foreign currency transactions.

Best bet is to buy in LHR tax free if you can.
 

km007

Omega
Länk till butikerna iaf, något börja med http://dohahamadairport.com/shop

Edit
Hittade det här på rolexforum.com
There is a Rolex dealer there owned by a Doha company called Fifty One East, who operate a few department stores in the city.

The prices in the airport are approx 8-10% cheaper than UK RRP. Based on my last visit in January 2015. This does not however take into account any charges for foreign currency transactions.

Best bet is to buy in LHR tax free if you can.


Tack för infot.

Hittade också http://dohahamadairport.com/shop och hoppades att jag skulle få fram ett telenummer eller mailadress, men lyckades inte.
Jag har cirka 2-3 timmar på mig så jag får hoppas att jag hittar butiken och utan att missa flyget vidare... :)
 

km007

Omega
Kan upplysa om att Oslo AirPort kanske man inte skall köpa sin klocka, litet utbud och dyrt...
527eed9ed2a03e52c6deefe6d940285d.jpg

02f97725b607abf89453888475c4d42f.jpg

1ef1f5ca32c70adf5e3fa5a3912fe44e.jpg

26854fc0104796c489a656a4b733fc67.jpg
 
Topp