• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpguide olika flygplatser

Perpetual

Cartier
2-Faktor
Jag var inte på bangkoks utan på hong kongs flygplats idag och det var den mäktigaste kluckbutiken jag varit inne i. Två våningar och hade vad jag såg alla modeller! Tog inga bilder från inne i butiken men här är ett par på den utanför. Åk dit! Erbjöd även grym service på JLC butiken där bredvid!
20151219_092413.jpg
20151219_092744.jpg
 

Hawk100

Rolex
Jag var inte på bangkoks utan på hong kongs flygplats idag och det var den mäktigaste kluckbutiken jag varit inne i. Två våningar och hade vad jag såg alla modeller! Tog inga bilder från inne i butiken men här är ett par på den utanför. Åk dit! Erbjöd även grym service på JLC butiken där bredvid!
20151219_092413.jpg
20151219_092744.jpg
Hur var priserna på flygplatsen i Hong Kong? Åker dit för jobb om några veckor och funderar på om man bör ta med stora plånboken för att köpa något kul åt sig själv?
 

Perpetual

Cartier
2-Faktor
Hur var priserna på flygplatsen i Hong Kong? Åker dit för jobb om några veckor och funderar på om man bör ta med stora plånboken för att köpa något kul åt sig själv?
Stod inga priser i montrarna och frågade faktiskt inte då jag inte skulle shoppa :/ men var bra service iaf. hade en som följde med i hela butiken och berättade lite om nya dd, ym etc. Fick en känsla av att det går att deala lite då de hade så sjukt stort lager av klockor. Jag var typ i chocktillstånd när jag var där haha
 

Morpheus103

Breitling
Kom hem från Hongkong i onsdags.. Tittade på en TH Monaco Steve MQ.. Priset i montern var ca 43 000, men när jag började googla lite på plats så sänkte de till 38 000 HKD direkt.. Utan att jag ens frågade.. Iofs så är 38 000 HKD ungefär samma pris vad man får betala här hemma, men iaf..
Hongkongs flygplats har MÅNGA klockaaffärer från de flesta tillverkare..
 

Hawk100

Rolex
Ok, tack.
Låter som om det är värt att strosa runt och fresta ögonen lite, även om det kanske inte blir någon affär just där på plats.....
 

sveol

Cartier
Pund sjunker sakta men stadigt just nu. Kollade precis in IWC ingy på heathrow t5 och de vill ha 47k för den oprutat. Helt ok pris, uret vill ha 52k och riktpris är ca 62k.
 

Hawk100

Rolex
Herregud vad med klockaffärer det finns här i Hong Kong!!! Trodde aldrig att jag skulle bli blasé på Patekbutiker, men efter en dag så går jag förbi dem och bara sneglar i skyltfönstret istället för att stå och dregla........
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Herregud vad med klockaffärer det finns här i Hong Kong!!! Trodde aldrig att jag skulle bli blasé på Patekbutiker, men efter en dag så går jag förbi dem och bara sneglar i skyltfönstret istället för att stå och dregla........

Ja det är helt otroligt.
Den enda staden där jag har sett två Rolex-butiker mitt emot varandra på var sin sida av vägen.....och där skumma typer säljer fejk-rolex precis utanför. :rolleyes:
 

AndersQ

Omega
Fortfarande inga tips om Tegel? :)
Berlin Tegel är utan tvekan en av de tråkigaste flygplatser jag någonsin varit på. I matväg kan man i princip välja mellan mackor eller varmkorv.
Vad jag kan minnas finns ingen klockbutik alls, men jag kan ha fel. (Och det kan ju skilja mellan terminalerna såklart)

Tips är att undvika varmkorven. Den kostade mig och kollegan en veckas magsjukdom...
 

Hawk100

Rolex
Ja det är helt otroligt.
Den enda staden där jag har sett två Rolex-butiker mitt emot varandra på var sin sida av vägen.....och där skumma typer säljer fejk-rolex precis utanför. :rolleyes:
Ja, det är helt galet här..... Trist bara att inte svenska kronan är starkare. Priserna ligger ungefär på samma nivå som hos Uret.se. Men en fest för ögat är det verkligen......
 

Jetsetet

Omega
Jättebra initiativ att kolla priserna så brett, @Zingo.

Om man jämför de första tre klockorna med Uret.se:
På Schiphol Submariner svart (116610LN), 6.198 EUR = 61K SEK. På Uret 68K.
På Schiphol Submariner grön (116610LV), 6.570 EUR = 65K SEK. På Uret 82K.
På Schiphol GMT II svart-blå (116710BLNR), 6.487 EUR = 64K SEK. På Uret 82K.

Det är rätt stor skillnad. Skulle misstänka att butiken på Schiphol tar klart högre marginal på 116610LN eller missar jag något?
 

Hawk100

Rolex
Kollade pris på en Iwc Portugese och en Omega PO på Hong Kongs flygplats och man köper dem några tusen lappar billigare på Uret.se.
 

Rulle

Audemars
Vf just 25 % ?
Om du syftar på 25% som i svenska momsen så är det olika skatter på varor i olika länder !
 

Rulle

Audemars
Vf det är så kan bara gassan säga men tror att det är df att 116610an görs i fler exemplar och därav blir billigare att tillverka än 114060 kanske inte görs samma mängder av... Men kan nog ha fel!
 

Jetsetet

Omega
Det stämmer att de här priserna visar att man hittar klockorna till ett lägre pris (inklusive moms) hos Gassan än i Sverige. Jag ville bara tydliggöra att handlaren verkar passa på att tjäna lite extra på vissa, kanske mer populära klockor. Även om vi känner till den informationen behöver det inte vara ett argument att inte gå till Gassan eftersom de erbjuder en bekvämlighetsfaktor i köpet.

Dock borde man kunna få ut samma "tax free" rabatt om man köper på stan i Holland och ber butiken skriva på formuläret. Om det funkar som för vanliga utomeuropeiska turister kan man sedan få mellanskillnaden återbetald på flygplatsen om man tar med formuläret och sitt kvitto. Av nyfikenhet, är det som har provat det?
 
Topp