Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Köpguide Raymond Weil Freelancer

Diskussion i 'Diskussion' startad av Falcken, 29 november 2015.

1. Falcken
    Trådstartare

Falcken Torpare

Hej,

Detta blir mitt första inlägg här. Jag är sugen på Raymond Weils mekaniska ur Freeelancer, 2710-ST5-65021.

Har någon erfarenhet av klockan och märket. Kan jag förvänta mig att sälja den för ungefär vad jag köper den för och är 20k mycket eller lite för Raymond Weil?

Slutligen, var kan jag lättast hitta den begagnad?

Tack för hjälpen

2. Falcken
    Trådstartare

Falcken Torpare

En annan fråga, vet ni någon klocka som liknar den nämnda Raymond Weil klockan? Vit, metallband, automatiskt/mekaniskt, genomskinlig del i urtavlan.

Stefan Elfström gillar detta.
  3. Mforce

Mforce Biskop

Bilder är bra om du vill ha hjälp med liknande klockor. ;)

Tyvärr är Raymond Weil icke värdebeständiga i sverige. Verkar vara lite bättre utomlands men räkna med ett ordentligt värdetapp.
    Kvaliteten ska vara bra och jag gillar märket.
    Skulle själv aldrig köpa nytt i butik utan kolla beg/nytt här på k&s, på ebay eller chrono24.

Falcken gillar detta.
  4. Tomas Eriksson

Tomas Eriksson Friends of KS

Från:
    Prettogettot
    Jag har en RW Maestro, kvalitén är det inget fel på.
    Andrahandsvärdet är dock inte lika roligt, tror du skulle ha svårt att sälja den för mer än 10k. Den du tittar på går att köpa ny för 13k ute i europa.

Falcken gillar detta.
  5. Falcken
    Trådstartare

Falcken Torpare

Bra tips med bild och tack för hjälpen, för framtida referens se bild nedan :) Raymond Weil.jpg

Mforce och Stefan Elfström gillar detta.
  6. Stefan Elfström

Stefan Elfström Stadsbo

image.jpeg
    Min pärla SSA213J2 finns en version med metallänk med. Inte en toppen bild men där är ju en hint om hur den ser ut iallafall. Hoppas det var till någon hjälp

Falcken gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield