• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpråd-Breitling upp till 10 k

Wallenberz

Breitling
Tjena klocksnack!

Jag har kikat en del på klockor och är riktigt sugen på att köpa mig en Breitling. Jag tänkte höra med er vad man kan hitta beggat för 10 k. Var skall jag leta (Någon som har erbjudande här eller är det Chrono24 typ som gäller)? Jag har en liten handled och vill därför inte ha allt för stor modell. Vilka passar?

Tack för all hjälp som ges här.

MVH
Mathias
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Tror inte du hittar så mkt för 10k. En äldre Colt eller Callisto kanske. Upp till 15k och du harmer att välja på, tror jag.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Annars kan jag verkligen rek Aerospace. Ev en generation 3 för runt 10-12k. Lycka till!
 

carlanton

Audemars
image.jpg


Superocean.
 

Camo00

Patek
Det finns helt klart schyssta brattar under 10k, men det kan ta ett tag att hitta dem. Många av dem behöver nog en lätt service också... :)

Med det sagt hade jag också kört Superocean! Hittade flera intressanta ex innan jag hittade min Colt II (går att hitta neråt 10k men verkar vara rätt ovanlig...)



DSC_0557.JPG
 

Wallenberz

Breitling
Tveklöst en SuperOcean.
Jag sålde min fullset A17345 för de pengarna
för inte allt för länge sedan. Mycket klocka för pengen!!

image.jpg


Happy hunting :)

/Daniel


Riktigt fin! Har kikat ännu mer och det är en superocean som gäller. Shit vad fin. Brukar de komma upp många annonser här på Klocksnack? Jag kan inte lägga upp WTB än då jag var tvungen att skapa nytt konto. Mitt gamla konto fick aldrig mailet för verifiering och det funkade inte att skicka om heller.
 

svesam

Rolex
Riktigt fin! Har kikat ännu mer och det är en superocean som gäller. Shit vad fin. Brukar de komma upp många annonser här på Klocksnack? Jag kan inte lägga upp WTB än då jag var tvungen att skapa nytt konto. Mitt gamla konto fick aldrig mailet för verifiering och det funkade inte att skicka om heller.

Inte jättevanliga här på KS men på Chrono24 finns många fina.

Till exempel så har ora24.gr en A17360 får en bra peng, på gummi iofs men
det är ju helt rätt nu till sommaren :)

/Daniel
 

DrDre

Patek
Det finns ju några alternativ som inte är så dumma. Det finns en som hette Colt (ser ut som en Super Ocean) som inte är så dum och en annan dykare som hetere Shark (googla för bilder). Mitt val skulle dock bli en 80-tals Chronomat. En riktig klassiker och en av Breitlings verkliga ikoner. Finns i massor av olika färger och utförande. De börjar väl i ungefär runt 10 (plus/minus någon tusenlapp).
 
Topp