• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpråd Breitling vs Omega

Johnny67a

Omega
Behöver råd inför ett eventuellt klockköp.
Har snöat in på dessa två. Breitling Transocean day date och Omega Seamaster day date.
Känner jag inte har kunskapen om dessa båda märken då jag aldrig haft dem själv och känner ingen som har den heller.
Tycker båda är lika snygga med någon liten övervikt för Breitling kanske.
Min fråga är helt enkelt vilken är mest värd i det långa loppet?
Är kvalitén likvärdig?
Hoppas på svar från er som har erfarenhet av dessa båda märken eller har kunskapen om märkena.
Tack på förhand!
a453109t-c921-154a.jpg
23110422203001-20-large.jpg
 

PCB

Audemars
älskar brattar ,men i detta fall är omegan mitt val:oops:
snyggare helt enkelt ,,,fast jag gillar modellen med bara datum mer.
 

wadbro

Cartier
2-Faktor
Ska det vara en vardsgsklocka hade jag valt Omegan. Smäckrare design som håller längre i långa loppet enl mig. Värdet är ju omöjligt att sia om idag, men tycker inte du ska köpa en klocka för att den kanske blir mer värd mer än den andra om några år, du ska köpa en klocka för att du verkligen vill ha den o att den känns "du" när du bär den!
 

Urkul

Cartier
Har inte ägt vare sig Breitling eller Omega, men har för avsikt att göra det, har klämt och känt på båda dessa och för mig är valet lätt mellan dem.
Omega. Detaljer som visare och index, länken och urverket, det tilltalar mig, men vi är alla olika ;)
 

Johnny67a

Omega
Ska det vara en vardsgsklocka hade jag valt Omegan. Smäckrare design som håller längre i långa loppet enl mig. Värdet är ju omöjligt att sia om idag, men tycker inte du ska köpa en klocka för att den kanske blir mer värd mer än den andra om några år, du ska köpa en klocka för att du verkligen vill ha den o att den känns "du" när du bär den!
Jo du har helt rätt. Jag vet det jag uttryckte mig lite fel. Vad jag egentligen mest vill veta är nog vem som är bäst kvalité. Jag är ingen köp o sälj typ utan behåller och använder mina klockor. Misstänker de är lika vassa?
 

Johnny67a

Omega
Har inte ägt vare sig Breitling eller Omega, men har för avsikt att göra det, har klämt och känt på båda dessa och för mig är valet lätt mellan dem.
Omega. Detaljer som visare och index, länken och urverket, det tilltalar mig, men vi är alla olika ;)
Tack. Jag har inte ens kännt eller klämt än. Jag jagar för fullt efter recensioner, bilder och dylikt ännu
 

Brutus

Cartier
2-Faktor
Måste säga att relativt breitlings andra modeller upplever jag transocean som dyr. Det är ju trots allt en vanlig trehandare, så en bit över 50k tycker jag känns mycket.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Å ena sidan är tavlan långt mycket mer levande på Omegan. Å andra sidan är de polerade mittlänkarna gräsliga samtidigt som mesh på bratten är lattjo.
Å ena sidan är visarna på Omegan betydligt roligare. Å andra sidan blir bratten lite mer stilren med bandhornens utformning.

Jag hade valt Omegan.
 
Topp