• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpråd - Budget 36 600 kr

Fryken

Kamrern
2-Faktor
En del verkar ju ha ok erfarenheter därifrån men att det är sakfel i var och varannan annons gör iaf mig lite skeptisk.

Har tydligen missat att gratulera. Grattis! Borde försöka mig på något liknande men är troligen för odisciplinerad. :oops:
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Imponerande att träna varje dag i ett år! Eloge

Ska du gravera är i vart fall jag av åsikten att du ska käpa nytt... Blir rejält pajjigt med gravyr i annat fall
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Eftersom dykarursrekomendationer känns så vanliga listar jag några personliga favoriter av klassiska klockor. Några personliga favoriter i prisklassen (JLC:n är nog något dyrare än din prisklass, men dom kan dyka upp för bra priser)

Omega Aqua Terra 8500
Omega_Seamaster_Aqua_Terra4.jpg

Grand Seiko 9S65 SBGR051
s_sbgr051_a.jpg

JLC Master Control
1398420_main.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Gavve skrev:
Imponerande att träna varje dag i ett år! Eloge

Ska du gravera är i vart fall jag av åsikten att du ska käpa nytt... Blir rejält pajjigt med gravyr i annat fall

Med finpolering är det i alla fall inget estetiskt hinder i vägen.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Är selektiv när det gäller att uppfylla alla dina krav, men visst skall du ha en guldrolex! En Day-date! Finns det något festligare ur?

SAM_1281.jpg
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Aurum skrev:
Gavve skrev:
Imponerande att träna varje dag i ett år! Eloge

Ska du gravera är i vart fall jag av åsikten att du ska käpa nytt... Blir rejält pajjigt med gravyr i annat fall

Med finpolering är det i alla fall inget estetiskt hinder i vägen.

Nej inga estetiska hinder är i vägen, menade mest att det är i ett sådant här fall är lite sådär att personifiera en ägodel på detta sätt om någon/några andra har ägt den tidigare.

Tyckandet är fritt!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Rolex är väl ett klassiskt val, men knappast "stor" vilket köparen verkar önska.
 

Lunkan

Cartier
Om du vill ha en schyst klocka som är lite större och som ska passa till kostym skulle jag satsa på en Rolex Seadweller om jag vore dig. Snygg, lite större och håller hög klass. Bör få tag i nån för den summan. Annars är XL PO:n ett bra alternativ också.
 

_jonte

Patek
Ett bra alternativ till Rolex Sub är Rolex Explorer som är en favorit hos mig iaf. Ligger nya kring din prisklass, eller lite över.
 
Undersköterskan skrev:
Annars gör ju en Aqua Terra 8500 det garanterat. Ett stiligt val; sportig men dressig i en och samma förpackning. Den ultimata kompromissen.

23110422102002-60.jpg

Återlivar denna tråd, (mitt första inlägg). Sitter lite i samma situation som TS tidigare.

Var kan man köpa en sådan variant av Aqua Terra? Hittar den inte någon svensk länk.
 

max

Dancing Queen
Norrland74 skrev:
Återlivar denna tråd, (mitt första inlägg). Sitter lite i samma situation som TS tidigare.

Var kan man köpa en sådan variant av Aqua Terra? Hittar den inte någon svensk länk.
Bör gå att få tag på hos uraffärer som saluför omega, den har ref 231.10.42.21.02.002
 
Topp