• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpråd: Citizen Eco-Drive Stilleto Super Thin AR1110-11H

JayLar

Rolex
2-Faktor
Har också väldigt bra erfarenhet av Citizen Eco-Drive. Dessutom har mina Eco-Driveklockor hållit tiden läskigt bra. Har en med evighetskalender som jag ställde för evigheter sedan som fortfarande går närmast spot on!
 
Äntligen har klockan anlänt!!!

Är över förväntan, snyggare i verkligheten än på bild :) Känns som att det är helt ok kvalitet med tanke på att jag bara betalade ca 1200kr - mycket klocka för pengarna tror jag. Hoppas och tror att Eco-Drive kommer att funka. Nu väntar jag bara på mitt svarta skinnarmband från Hirsch ska komma. Detta tror jag kommer göra den ännu snyggare, även fast den passar bra i brunt också - kan vara kul att variera.

Slänger upp två bilder också!

GhiKHjV.jpg


Urtavlan ser ljusare ut på bilderna än den är i verkligheten.
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Alltid kul att kunna byta band utifrån vad man har för övrig outfit. Själv är jag svag för bruna band. Du verkar har gjort ett bra val av dinka - grattis
 

TicTack

Cartier
Ja, jag gillar också bruna band men jag tycker att denna klocka klädde bättre i det svarta :)

Precis, välja färg rätt. Men man måste få till tjockleken rätt. Dels för utseendet, men också för att klockan skall kännas bra och hållas på plats lagom hårt. Därtill måste man välja stil. Vill man matcha klockan, eller ta klockan upp eller ner stilmässigt?
 
Lyfte verkligen på det svarta bandet. Angående matchning med skor, skärp etc finns det mer stilsäkra herrar på forumet som kan ge råd. För egen del har jag aldrig brytt mig särskilt om färgmatchning på det sättet.
 
Hade en Calvin Klein klocka med vit urtavla som jag precis sålde (läst på lite, insett att det är skit och vill ha något "riktigt"). Vill nu ertsätta denna klocka med något annat med vit urtavla. Är riktigt sugen på en Seagull 1963 och köpa till ett mörkbrunt skinnarmband, verkar vara ycket klocka för pengarna.

Är det någon som har något annat förslag? Vit urtavla och pris upp till ca 3000kr :)
 

TicTack

Cartier
Lyfte verkligen på det svarta bandet. Angående matchning med skor, skärp etc finns det mer stilsäkra herrar på forumet som kan ge råd. För egen del har jag aldrig brytt mig särskilt om färgmatchning på det sättet.

Jag tyckte faktiskt att org. bandet såg bättre ut, men det kan ju användas när det nya blir tråkigt.
 

Båtkocken

Panerai
2-Faktor
Hade en Calvin Klein klocka med vit urtavla som jag precis sålde (läst på lite, insett att det är skit och vill ha något "riktigt"). Vill nu ertsätta denna klocka med något annat med vit urtavla. Är riktigt sugen på en Seagull 1963 och köpa till ett mörkbrunt skinnarmband, verkar vara ycket klocka för pengarna.

Är det någon som har något annat förslag? Vit urtavla och pris upp till ca 3000kr :)


Ja, denna Seiko med vit tavla https://klocksnack.se/threads/seiko-sarx013-prisbump.29969/
Tycker den är riktigt fin och mycket för pengen.

Citizen blev kanon med det svarta bandet :)
 

HolyCrap

Omega

Seagull 1963 verkar riktig trevlig (på bild, har ej sett den i verkligheten). Tänk på detta bara, men verkar som du träffat rätt.

Den andra du länkar fick mig att tänka på denna tråd. Kanske några förslag däri som faller dig i smaken?

Om du gillar Seagull kanske du även tycker om Longines Master Collection. Lite liknande designspråk i mina ögon. Denna till exempel är riktigt fin:

L2.669.4.78.3.jpg


Spana även in Heritage serien om du ändå beger dig till deras sida.
 
Topp