• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpråd dykare

plexan

Cartier
Den här var trevlig tycker jag efter att ha haft den i några dagar, dock lite över budget begagnad men inte mkt. Byggd som en stridsvagn och lite roligare än skx
Fin! Det där märket har jag aldrig sett förut, såg den här på deras hemsida som som jag tyckte var riktigt snygg. Dock också över budget.
yhst-11234668104341_2268_53183939



Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Är inte kemmner underleverantör av boetter till andra? är det han som tillverkar dessa också?

Näe tror jag inte, dessa är gjorda i Hong kong/Kina så även kemmners Octopus om jag inte misstar mig. De är identiska utom att han polerar sidorna på sin om man vill (9:59 på ttt har ägt alla och jämfört i någon tråd på wus, ingen skillnad).
 

F-L-P

Panerai
Sant, har två vintage hemma och de är väldigt välgjorda. Speciellt om man ser till priset!

Jag ska snart köpa en ny så då får vi svaret om vilken kvalité det är på dem. Tror de är välgjorda eftersom de har kunnat utveckla sina modeller och tillverkningsprocesser under ett bra tag.


Helt ok till priset. kronan var nog det sladdrigaste jag har sett och länken riktigt rackig. men om man drar på en gummi stronk så tycker jag att den är lite charmig .
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Stargate II har

Stargate II har ett nyare urverk (hack/wind) samt förstoring över datumet. Urtavlan är också "plattare" än den tidigare modelen. Jag föredrar Stargate, men den är lite svårare att hitta eftersom att den inte produceras längre.

Stargate II ref SRP493

736161d1385981139-seiko-stargate-srp493-blau-mit-4r36-neues-modell-p1050102.jpg

Äldre har jag för mig finns på 21jewels och chronograph.com för hyfsat pris. Riktigt bra klocka för att vara så billig, hade en i vit ett tag:

DSC_0004_zps4b7120b8.jpg
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Vill du ha en "dykarinspireraddressklocka" eller en "riktig" dykare? Om det lutar åt en hårdare dykarbeater tycker jag helt klart att du ska ha en Aqualand!

qasyva9a.jpg
 

Limpas

Cartier
Jag kör både skx007 och Stargate och är ruggigt nöjd med båda.

Photo 2014-02-04 10 47 09.jpg



Photo 2014-01-09 09 47 35.jpg


Annars är Seiko Samurai en annan modell jag tycker mycket om, men det kanske är så att man får ge lite mer än 2000 för den?

(Lånad Bild från recensionstråden)
8A14699E-7E05-401F-8F99-B58E58704811-6431-0000062600C22F79_zpsfef0a5da.jpg
 

Ohlleeson

Omega
Jag kör både skx007 och Stargate och är ruggigt nöjd med båda.

Photo 2014-02-04 10 47 09.jpg



Photo 2014-01-09 09 47 35.jpg


Annars är Seiko Samurai en annan modell jag tycker mycket om, men det kanske är så att man får ge lite mer än 2000 för den?

(Lånad Bild från recensionstråden)
8A14699E-7E05-401F-8F99-B58E58704811-6431-0000062600C22F79_zpsfef0a5da.jpg

Är det likvärdig kvalitet på dessa? Å går det att få tag på en ny bezel till stargaten? Har lite svårt för den svarta...

Sen undrar jag om ni som beställt från watchubs/creationwatches ofta åker på tull? Isåfall hur mycket blir det? :p
 

Limpas

Cartier
Är det likvärdig kvalitet på dessa? Å går det att få tag på en ny bezel till stargaten? Har lite svårt för den svarta...

Sen undrar jag om ni som beställt från watchubs/creationwatches ofta åker på tull? Isåfall hur mycket blir det? :p


Jag skulle nog säga att kvaliteten är likvärdig. Stargaten har lite roligare tavla vilket kan göra att den känns lite mer påkostad. SKX är ju lite billigare än de andra, men jag tycker att den känns väldigt gedigen och dess enkelhet är dess styrka. Måste tillägga att jag inte har känt på samuraien också, den tycker jag bara är cool :)
Jag har sett de som bytt bezel mellan den svarta och den vita stargaten, kan bli riktigt snyggt.

(Bild hittad på nätet)
IMG_0371.jpg


Jag köpte min SKX från watchhubs och slapp visserligen betala tull. Men det enklaste är väl att räkna med det så är det en bonus om den slinker förbi :) Hur dyrt det är går att räkna ut på tullverkets hemsida, men är väl 25% plus tullavgift på någon hundring.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Du måste skilja på tullavgift och moms. Momsen är 25%. Tillavgiften är dock försumbar, typ 10:- per klocka eller något sånt. Det är en enhetskostnad och inte en procentsats. Så räkna med 25%.
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Du måste skilja på tullavgift och moms. Momsen är 25%. Tillavgiften är dock försumbar, typ 10:- per klocka eller något sånt. Det är en enhetskostnad och inte en procentsats. Så räkna med 25%.

Stämmer nog inte riktigt, i alla fall inte om man får tro Tullverkets hemsida:

Tullsatsen varierar från 0—20 % beroende på varuslag. Tullsatsen beräknas på varans inköpspris med tillägg av frakt och eventuell transportförsäkring. Om försändelsen innehåller varor med ett sammanlagt värde på högst 1 300 kronor behöver du inte betala någon tull, momsen däremot får du betala.
 

Ohlleeson

Omega
Stämmer nog inte riktigt, i alla fall inte om man får tro Tullverkets hemsida:

Tullsatsen varierar från 0—20 % beroende på varuslag. Tullsatsen beräknas på varans inköpspris med tillägg av frakt och eventuell transportförsäkring. Om försändelsen innehåller varor med ett sammanlagt värde på högst 1 300 kronor behöver du inte betala någon tull, momsen däremot får du betala.

Man kunde räkna ut de på deras sida! Å en skx från creationwatches för typ 1200 skulle kosta 310 typ i moms å sen 30 spänn i tull. Inte så farligt! :)
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Stämmer nog inte riktigt, i alla fall inte om man får tro Tullverkets hemsida:

Tullsatsen varierar från 0—20 % beroende på varuslag. Tullsatsen beräknas på varans inköpspris med tillägg av frakt och eventuell transportförsäkring. Om försändelsen innehåller varor med ett sammanlagt värde på högst 1 300 kronor behöver du inte betala någon tull, momsen däremot får du betala.

Nu hittar jag ingen officiell info på Tullverkets hemsida, utan bara det här: http://klockinfo.hemsida24.se/moms-tull-returer-16657627

Men jag har hört tidigare att det skulle vara en fast tullavgift på klockor...
 
Topp