Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Köpråd första "riktiga" klockan

Diskussion i 'Diskussion' startad av haZe, 3 november 2014.

1. haZe
    Trådstartare

haZe Torpare

Från:
    Sthlm
    Hej,
    Första posten på forumet, har dock lurkat här bra länge, men ha tålamod med mig!

Jag är i färd med att köpa min första riktiga klocka. Har länge använt ett vintage Omega Seamaster kostymur i gulddoublé men nu får det vara nog med det!

Absoluta favoriten just nu är JLC Master Calendar ref 140.8.98.S. Tycker man verkar få väldigt mycket klocka/komplikationer för pengarna och jag gillar verkligen utseendet.

Nu undrar jag ifall det är någon som äger eller har ägt en liknande som kan rekommendera denna? Bör jag tänka om?

Tack för tips!

EDIT: Insåg direkt att det säkert kommer sticka i ögonen på folk att jag inte erkänner min Omega som en riktig klocka. Men jag menar helt enkelt min första lite dyrare klocka.. Omegan är dessutom väldigt liten och håller inte tiden särskilt bra.

2. vikgul

vikgul Lilla Buh

Från:
    Huvudstaden
    Om man ska tänka komplikationer för pengarna så visst. En stålrolex som kostar 60+ har endast tid och datum så är lite svårt att gå på tycker jag :)

Har ingen koll på modellen eller ens om den är i produktion men du bör nog besöka en AD-butik med många märken som lockar och kolla igenom sortimentet och testa dig fram!

Lycka till!

3. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg

GMT?

On topic, så tycker jag inte att den JLC:n är särskilt snygg alls.

Fundera även på hur mycket du kommer använda komplikationerna. Den lär dessutom vara svårflippad när/om du ska flippa den.

Rearden och vikgul gillar detta.
  4. Knight

Knight Borgare

Från:
    Stockholm
    Jag hade hellre tittat på Zenith captain-serien om det är en komplicerad dressare du ska ha, typ moonphase eller power reserve-modellerna. Guld eller stål? Tycker Zenith är både snyggare och mer prisvänligt.

5. mruhr

mruhr Borgare

Från:
    Storstan
    Men om den visar tiden,datumet och kanske en tid till då har du en med flera komplikationer och som IMO är snyggare än en klocka som är proppad till bredden med komplikationer

6. Skolläraren

Skolläraren Friends of KS

Vad är din prisklass? Om du gillar JLC:n så kör på den och bry dig inte i vad alla andra tycker. Det är ju DIN klocka.

F-L-P och yonsson gillar detta.
  7. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Startades ju nyss en tråd om JLCn. Sök, läs, fatta beslut. :)

Mårtenssons ur Brookfield