Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

köpråd: IWC Pilots Mark XVII eller liknande

Diskussion i 'Diskussion' startad av B1884, 1 juli 2013.

1. B1884
    Trådstartare

B1884 Biskop

Från:
    Göteborg
    Hej!

Nykomling på forumet sedan några dagar tillbaka och detta är min första tråd!

Går lite i köptankarna kring en Dress-klocka... och i synnerhet IWC Pilots Mark XVII (IW326501) då jag föredrar lite åt pilothållet.
    bild: http://www.10k.co.jp/img2/iw326501-0001.jpg

Är det någon här som har erfarenhet av denna? hur är den?
    Skulle uppskatta bilder jättemycket!
    Närmaste IWC-handlaren är en bra bit bort ifrån där jag bor så att kunna klämma och känna är svårt.

Har ni några andra förslag på liknande modeller av andra märken? Tänker då främst i 40.000:- klassen...

Köper helst nytt.

Mvh Nisse

2. Skitsnygg! Skulle jag köpa en IWC så skulle det bli den! Om inte storleken har betydelse så tycker jag Big Pilot med stora kronan, är riktigt fin!

3. B1884
    Trådstartare

B1884 Biskop

Från:
    Göteborg
    46mm tror jag tyvärr kommer kännas för stort, men jag håller med om att den är riktigt fin!

4. stelah

stelah Biskop

Jag tittade och kände på den hos Nymans på biblioteksgatan i Stockholm. Den är den snyggaste renaste IWC som finns tycker jag. Dock slår den väl inte Portoguese-serien som dressad men den här är mer robust och mer vattentät. Det är en lite enklare ETA-verk i den har jag för mig. Dock gjorde Panerai mer intryck på mig så där när man får känna på dem. Det är inget dåligt val och andrahandsvärdet borde ligga bra.

5. Jakobb

Jakobb Friends of KS

En kompis sportar den föregående modellen och jag vågar påstå att hans klocka är vass men nya versionen med uppdaterade datumfönstret är snäppet vassare! Mycket snygg klocka som går att använda till det mest, om du är sugen på chronograph så är Pilots Classic Chrono minst lika användbar. Bra köp!

6. RicVin

RicVin Mr fredagsmys

Mycket snygg! Big Piloten är överjävligt cool men min favorit är chronon 3717 eller 3777?? Eller vad den nya heter! Tror jag ska sno Knivens 3717 på GTGern i Malmö ikväll...:)

7. Kniven

Kniven Stadsbo

Från:
    Skåne
    Hehe, det tror du va? Blir ingen IWC idag... På dagens GTG kommer jag att bära den här mycket exklusiva och åtråvärd klockan...

8. _jonte

_jonte Friends of KS

Gillar designen på dessa klassiska IWC Mark XII bättre. (Denna en äldre modell med JLC 889/2-verk i; lagom stor med sina 36mm.)
    (bild av learningtofly)

ssl och naggge gillar detta.
  9. RicVin

RicVin Mr fredagsmys

Helvete! Med den där på armen får du hålla dig till Donken och Ramlösa idag :-/

10. B1884
    Trådstartare

B1884 Biskop

Från:
    Göteborg

Tyvärr så antar jag att Big Pilot blir svår att finna för min budget? :(:angel:

Sedan känns 46mm lite skrämmande och jag tror det skulle kännas stort efter ett tag...

11. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Riktigt clean klocka, men är det bara jag som tycker pengen är lite löjlig för vad man får?
    Om du är helt bestämd, så kör, men glöm inte att det finns alternativ, exempelvis från Fortis eller Damasko.

12. point1

point1 Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Det är ju en fin klocka, men det är ju inget dress-ur öht? Jag tycker du ska satsa på IWC Mark XII eller tidigare istället om du vill ha ett pilot-ur.

13. point1

point1 Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Är beredd att hålla med, speciellt nu de senaste IWC Mark XVII och Mark XVI.

14. Lage

Lage Bonde

En ny XVII är för dyr i relation till vad man får och känns större än man tror (tunn glasring). Satsa på en begagnad XV eller XVI, beroende på önskat utseende. Åtminstone den senare bär större än 39 mm och går att få i prisintervallet 20000-25000 kr.

Mårtenssons ur Brookfield