• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

köpråd: IWC Pilots Mark XVII eller liknande

B1884

Audemars
2-Faktor
Hej!

Nykomling på forumet sedan några dagar tillbaka och detta är min första tråd!

Går lite i köptankarna kring en Dress-klocka... och i synnerhet IWC Pilots Mark XVII (IW326501) då jag föredrar lite åt pilothållet.
bild: http://www.10k.co.jp/img2/iw326501-0001.jpg

Är det någon här som har erfarenhet av denna? hur är den?
Skulle uppskatta bilder jättemycket!
Närmaste IWC-handlaren är en bra bit bort ifrån där jag bor så att kunna klämma och känna är svårt.

Har ni några andra förslag på liknande modeller av andra märken? Tänker då främst i 40.000:- klassen...

Köper helst nytt.

Mvh Nisse
 

Josef B

Bestraffaren
Skitsnygg! Skulle jag köpa en IWC så skulle det bli den! Om inte storleken har betydelse så tycker jag Big Pilot med stora kronan, är riktigt fin!
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag tittade och kände på den hos Nymans på biblioteksgatan i Stockholm. Den är den snyggaste renaste IWC som finns tycker jag. Dock slår den väl inte Portoguese-serien som dressad men den här är mer robust och mer vattentät. Det är en lite enklare ETA-verk i den har jag för mig. Dock gjorde Panerai mer intryck på mig så där när man får känna på dem. Det är inget dåligt val och andrahandsvärdet borde ligga bra.
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
En kompis sportar den föregående modellen och jag vågar påstå att hans klocka är vass men nya versionen med uppdaterade datumfönstret är snäppet vassare! Mycket snygg klocka som går att använda till det mest, om du är sugen på chronograph så är Pilots Classic Chrono minst lika användbar. Bra köp!
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Mycket snygg! Big Piloten är överjävligt cool men min favorit är chronon 3717 eller 3777?? Eller vad den nya heter! Tror jag ska sno Knivens 3717 på GTGern i Malmö ikväll...:)
 

Kniven

Cartier
Mycket snygg! Big Piloten är överjävligt cool men min favorit är chronon 3717 eller 3777?? Eller vad den nya heter! Tror jag ska sno Knivens 3717 på GTGern i Malmö ikväll...:)
Hehe, det tror du va? Blir ingen IWC idag... På dagens GTG kommer jag att bära den här mycket exklusiva och åtråvärd klockan...
E3D01482-ED34-4CDA-AD80-771B60344BBF-3839-000002F899C8B602.jpg
 

_jonte

Patek
Gillar designen på dessa klassiska IWC Mark XII bättre. (Denna en äldre modell med JLC 889/2-verk i; lagom stor med sina 36mm.)
IMG_8974_zps9bf3ed87.jpg

(bild av learningtofly)
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Mycket snygg! Big Piloten är överjävligt cool men min favorit är chronon 3717 eller 3777?? Eller vad den nya heter! Tror jag ska sno Knivens 3717 på GTGern i Malmö ikväll...:)


Tyvärr så antar jag att Big Pilot blir svår att finna för min budget? :(:angel:

Sedan känns 46mm lite skrämmande och jag tror det skulle kännas stort efter ett tag...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Riktigt clean klocka, men är det bara jag som tycker pengen är lite löjlig för vad man får?
Om du är helt bestämd, så kör, men glöm inte att det finns alternativ, exempelvis från Fortis eller Damasko.
 

point1

Cartier
Det är ju en fin klocka, men det är ju inget dress-ur öht? Jag tycker du ska satsa på IWC Mark XII eller tidigare istället om du vill ha ett pilot-ur.
 

point1

Cartier
Riktigt clean klocka, men är det bara jag som tycker pengen är lite löjlig för vad man får?
Om du är helt bestämd, så kör, men glöm inte att det finns alternativ, exempelvis från Fortis eller Damasko.

Är beredd att hålla med, speciellt nu de senaste IWC Mark XVII och Mark XVI.
 

Lage

Omega
En ny XVII är för dyr i relation till vad man får och känns större än man tror (tunn glasring). Satsa på en begagnad XV eller XVI, beroende på önskat utseende. Åtminstone den senare bär större än 39 mm och går att få i prisintervallet 20000-25000 kr.
 
Topp