• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpråd klockmärke vid 10k

Pez-ez

Panerai
2-Faktor
Hej!

Jag har fått eller kanske tyvärr fått ökat intresse för klockor den senaste tiden och funderar på att köpa en klocka vid 10k klassen och funderar om någon har köpråd på framförallt kring märket? När modell och design handlar mycket om smak. Jag ser gärna en automatisk klocka med stål/titan länk.

I dagsläget äger jag bland annat två Certina Automatiska klockor Ds-1 samt någon Kronograf av Seiko och Tissot.
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Vill du ha förslag på märken som har modeller runt 10kkr? Nytt/begagnat? Vilken typ av klocka vill du ha?
 

tissoter

Audemars
Vill
Hej!

Jag har fått eller kanske tyvärr fått ökat intresse för klockor den senaste tiden och funderar på att köpa en klocka vid 10k klassen och funderar om någon har köpråd på framförallt kring märket? När modell och design handlar mycket om smak. Jag ser gärna en automatisk klocka med stål/titan länk.

I dagsläget äger jag bland annat två Certina Automatiska klockor Ds-1 samt någon Kronograf av Seiko och Tissot.
Vill du ha något som liknar de du skriver att du redan har? Vad ska den användas till? Men för 10 k får du absolut en bra och ny Tissot/Longines
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Varför inte kolla in Sinns utbud:

http://www.sinn.de/en/Sinn-Spezialuhren.htm

En 104'a på länk är inget dåligt alternativ. Saknar min fortfarande ... :banghead:

Sinn 2014-02-21.jpg
 

Pez-ez

Panerai
2-Faktor
Om den är ny eller bättre begagnad har inte den största betydelsen. Dock med stål/titanarmband, jag ser helst att den är stilren och kanske en klocka som inte varje "Svensson" har.

Jag skall kolla in Sinn, det är ett märke som jag inte känner till.
 

tissoter

Audemars
Om den är ny eller bättre begagnad har inte den största betydelsen. Dock med stål/titanarmband, jag ser helst att den är stilren och kanske en klocka som inte varje "Svensson" har.
Förstår fortfarande inte riktigt, vill du ha hjälp med en klocktillverkare för en ovanlig klocka som är stilren?
 

tissoter

Audemars
Longines Conquest L3.700.... Riktigt fin
Pris: 10 400
Stilren och inte jättevanlig än så länge :) Rätta mig om jag har fel.
l3.700.4.96.6.jpg
 

Pez-ez

Panerai
2-Faktor
Javisst vikgul goda råd tar jag alltid emot. Jag känner att jag har en del märken och klockor att kolla upp.
Jag får inte mina svar att hänvisa till era förslag, varav jag skrivet i detta fönster.

De märken som jag hade kollat lite på innan skapandet av tråden var Oris, Longines. Jag ser även att det är av något märke som jag i dagläget inte har, men Sinn verkar intressant också om det är klockor av bra kvalité.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Longines. Fina kronografer med vintagelook, legend Diver och mer tooliga dykare. För 10.000 kr får man en bättre begagnad klocka. Sinn är också en kul klocka i den prisklassen.
 

Pez-ez

Panerai
2-Faktor
Vad roligt med så många snabba svar :). Jag kollar upp några klockor och ska snart iväg för denna gång. Men kommer snart igen.
 
Topp