• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpråd mellan SBDC031 & SRP775

Klockaren

Panerai
Hej,

Är på jakt efter en ny Seiko diver och har fastnat för SBDC031 & SRP775.
Försöker hitta skillnader på dem men kommer inte fram till nåt väsentligt som får mig att tippa över från den ena till den andra.

Antar det är en hel del som har eller har haft dessa modeller, kanske ni kan dela era erfarenheter i denna tråd?
 

Bilagor

  • sbdc031.png
    sbdc031.png
    135.2 KB · Visningar: 124
  • SRP775.jpg
    SRP775.jpg
    79.1 KB · Visningar: 116

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Jag har den blåa Sumon. I överlag en bra, prisvärd klocka. Snygg och framförallt bekväm.
Det som är negativt är länken som är blott 20 mm bred och det kan i vissa vinklar se lite märkligt ut på en såpass stor klocka.
Jag tycker att SRP775 ser mer balanserad ut.
Mittlänkarna på Sumon är upphöjda och polerade på kanterna och det ger en 3D effekt som jag inte riktigt har blivit kär i.
Hade jag fått välja idag, hade jag nog köpt SRP775 istället.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har haft båda modeller. Sumon (till vänster) har både bättre finish och snyggare tavla enligt mig även utseendet är ju en smaksak. Sumon har även 6R-urverk, SRP har 4R vilket har kortare gångreserv.
 

Klockaren

Panerai
Tack för alla svar, det uppskattas.
De ligger i princip samma prisklass och känslan är att det lutar mer och mer mot sumon.

Blir att efterforska lite till, ibland känns det som att det är själva "insnöandet" på en klocka som är det som är det mest spännande, den eviga jakten.
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Har också haft båda modellerna och tycker sumon håller högre klass rent generellt. Sen är de rätt olika i min mening. Om du väljer en SRP775 så sticker gulddetaljerna ut rätt mycket. Tyckte de blev relativt påtagliga under den korta tiden jag hade min. En sumo är nog mer lättmatchad i den aspekten.
 

Klockaren

Panerai
Har också haft båda modellerna och tycker sumon håller högre klass rent generellt. Sen är de rätt olika i min mening. Om du väljer en SRP775 så sticker gulddetaljerna ut rätt mycket. Tyckte de blev relativt påtagliga under den korta tiden jag hade min. En sumo är nog mer lättmatchad i den aspekten.

Håller med dig att det är två väldigt olika klockor i slutändan och speciellt designmässigt.
Gulddetaljerna tilltalar mig för att kunna matcha band på ett annat sätt med klockan.
Sumon ser mer stilren ut och smälter in på ett annat sätt, så det blir en svart Sumo som beställs till Skåneland.

Tack allihopa
 

Bazsy

Cartier
Enligt mig är sumo boetten mycket snyggare men paddan (i alla fall PADIn) har några detaljer som jag gillar bättre än sumon.
Jag har tagit lite jämförelsebilder mellan blumo och PADI padda. Du ser skillnaderna på botten i alla fall. Mobilbilder med dålig ljus och så var jag lat att vända på det första men det dyger nog.
Samma typ och kvalité på länkarna med lite design skillnad och olika bredd. De funkar tills man tröttnar på den samt har en oanvändbar dykartillägg :) Länken passar bättre på paddan men jag kommer nog byta även den.
20170412_184837.jpg
20170412_184906.jpg
20170412_185028.jpg
20170412_185109.jpg
 

Klockaren

Panerai
Enligt mig är sumo boetten mycket snyggare men paddan (i alla fall PADIn) har några detaljer som jag gillar bättre än sumon.
Jag har tagit lite jämförelsebilder mellan blumo och PADI padda. Du ser skillnaderna på botten i alla fall. Mobilbilder med dålig ljus och så var jag lat att vända på det första men det dyger nog.
Samma typ och kvalité på länkarna med lite design skillnad och olika bredd. De funkar tills man tröttnar på den samt har en oanvändbar dykartillägg :) Länken passar bättre på paddan men jag kommer nog byta även den.
20170412_184837.jpg
20170412_184906.jpg
20170412_185028.jpg
20170412_185109.jpg

Tack för bilderna.

Padin hade jag inte en tanke på faktiskt, men den är riktigt fin också och känns härlig i färgerna.

Dina tankar om boetten skriver jag under på också, ser riktigt trevlig ut.

Får hålla ögonen på köp&sälj nu ;)
 
Topp