Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Köpråd om 1680 Red

Diskussion i 'Diskussion' startad av Rolex1220, 13 december 2012.

1. Rolex1220
    Trådstartare

Rolex1220 Bonde

2. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Shears har ett bra pris men den är relativt nypolerad. I övrigt är den fin och priset är bra, så kör.

3. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Wow... Den där väckte inte lite "ha-begär" :)

4. Davvan

Davvan My Kung Fu is stronger than yours!

Från:
    Fettefleur......
    Tror jag vet var rödingen kommer ifrån som ligger his WB.......om det stämmer är ägaren 100.
    Oavsett....innan man klipper en sådan är kunskap nyckel till ett bra köp. Orkar man inte kan man hyra in Spencer mot en sedvanlig taxa :)

Saknar min fortfarande....en sjuhelsikes dinka!!

Detta är en bra start:

http://rolex.watchprosite.com/show-foru ... 49211/s-0/

http://www.network54.com/Forum/207593/m ... ions+here!!

http://www.network54.com/Forum/207593/m ... ions+here!!

http://doubleredseadweller.com/watch-info/red-sub/

5. Rolex1220
    Trådstartare

Rolex1220 Bonde

Tack för snabba svar pojkar!

Spencer-> Nypolerad, drar det ner värdet mycket på en red eller var infon mer "bra att veta"?

Davvan-> Kommer tyvärr inte ihåg namnet (vilket inte skulle skrivas här men iaf) men han kändes 100 i vår konversation, det var jag som ångrade mig lite då, vi får se vad som händer.

På med läsglasögonen, här ska pluggas!

Trevlig kväll!

N

6. Per

Per Björklövens finest

Tycker bägge har tråkiga case. Shears klart bättre men med tanke på pengen man lägger ut så tycker jag inte att man ska kompromissa. Det har jag lärt mig som har ett tråkigt, om än nypolerat, case på min 1675:a.

Läs på, ha tålamod och köp en dyngfräsch dinka till någon tusenlapp extra. Det lär du inte ångra. Tro mig. :)

Lycka till!

7. Spencer

Joberman fick sin i det häradet och han har mycket fin boett! Här har du en annan fin..

http://sheartime.com/product/1970-rolex ... ref-1680-2

Förutom det har Per helt rätt, polerad/nyformad boett är alltid trist. OBS pratar inte om den småpolering de flesta äldre ur fått.

8. Per

Per Björklövens finest

Hellre korrekt polerad än fel form utan bevels. Det om något är tråkigt. Rund kant och fel finnish på luggarna är också ganska avtändande.

Släpp dessa två och leta vidare. För 10-12k kan du hitta ett kanon-ex.

9. Rolex1220
    Trådstartare

Rolex1220 Bonde

Jo, jag förstår vad ni säger och givetvis håller jag med. Jag vill ha en som är så korrekt den bara kan bli.

Din Spencer, eller förlåt, Kurts :) är riktigt grym! Det är just ett sånt ex som man vill "springa på".

Jag ska inte göra något förhastat utan läsa, begrunda och vänta på den rätta.

Får nog ta och sladda in på en GTG för att klämma lite på en red...... Kan tänka mig att de lätt åker med när det vankas GTG....

10. Zed

Zed Swissera Forumsponsor

Från:
    Göteborg
  11. Davvan

Från:
    Fettefleur......
    Alltid bra med input....dock blir det svårt att ta hänsyn till deras kommentarer gällande pris. Det kommer aldrig vara ett 1:1 förhållande i pris mellan US och Sverige som marknad. Dock är det en bra indikator

12. Spencer

+1

13. Pleximannen

Pleximannen Stadsbo

Rolex1220, du har PM!

14. Zed

Zed Swissera Forumsponsor

Från:
    Göteborg
    Ja, självklart. Det var mest för att de ville veta priset som jag uppgav det.

För de pengarna hade jag nog velat ha åtminstone originallänken i bra skick eller box/papper eller opolerad boett. De tre sakerna tillsammans betingar väl ett högre pris? Eller ska man kunna begära allt för det priset?

15. Spencer

För en 1680 red med fin boett, korrekt länk, papper och box talar vi om rejält mer. För 10 får du en riktigt fin klocka inte mer.

16. Per

Per Björklövens finest

För en halvsmutsig som de i trådstarten så är ett rimligt pris kring 8-9k usd. För ett fint ex utan krimskrams så skulle jag säga 10-12k beroende på modell. För en tropical meters first så närmar du dig 20k. Ska papper och leksaker följa med så skulle jag säga att premium för ett fullset är ca 4k på dessa. Ett fullset på en fin kostar då ca 16k och beroende på skick eller om saker saknas så kostar det givetvis mindre. USA/Asien är självklart billigare än EU men med rådande eurokurs så kan man hitta saker till liknande peng här också om man bara tittar runt. Sverige är som vanligt hutlöst dyrt i jämförelse.

17. Spencer

Pers prisiaktagelse är helt korrekt! Förutom att i förhållandet krona dollar så är kronan stark just nu och det kan fort ändras så att en Red blir billigare i Sverige.

18. Målarn

Målarn The Steak

Från:
    Förorten
  19. Spencer

20. Finns säkert nån dåre (Läs typ Davvan) som mer än gärna betalar 50papp extra för en tavla som slår i brunt om man håller den mot solen i 45grader lutning och kisar... :roll:

21. Davvan

Från:
    Fettefleur......
    Den där faller inom ramen för de dyrare exemplaren av fler orsaker.....kan inte uttala mig om exakt summa. Case ser bra ut...bättre än Spencers X hehehe......även om det är dåligt fotat så man inte ser detaljer.

Martin...kasta inte pil i kuvös nu....då sitter och ojar dig över gummiblandningar i strapsen till din wokpanna....same same...but....

22. Spencer

Priset har att göra med att det är en meters first främst, läste du Per inlägg?

23. Okejdå :mrgreen: .... matching och non-matching hands och Pre-V osv+

24. Spencer

Är du blind?

25. Per

Per Björklövens finest

26. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
  27. Per

Per Björklövens finest

Ser så ut. Urmakaren skrubbar bort det snabbt under nästa service.

28. Spencer

29. Per

Per Björklövens finest

30. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Hmm, om det nu är lätt att ta bort rosten så undrar jag varför det inte görs INNAN försäljning. Känns lite sloppy...

Mårtenssons ur Brookfield