• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpråd - Orient, Michael Kors eller Seiko?

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
MK9011-0040_IS
Ingen superplankning kanske, men tror mk kikat på tag heuer när de gjorde den där.
66f2c32aab2295a849f8dd201854632ca5a0c15d.png
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
För mig är det ett svårt beslut. Seiko har jag dålig erfarenhet av, men den är snäppet större än min nuvarande klocka. M-Force + MK är det större alternativen, men är väldigt osäker rörande dess kvalité.
Vilket skulle du anser håller bäst kvalité av dessa alternativ oavsett kostnaden eller vet du ett bättre alternativ i samma prisklass?
Av alternativen är Orienten bäst kvalité. Jag är dock partisk.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tycker orienten såg trevlig ut, men om den nu är 46mm så är den nog för stor för dem flesta. Seiko är alltid trevliga klockor, men på en budget upp till 5000 måste det väl finnas bättre seikodykare än skx007 (tycker man ofta hör om problem med verken i dem)?

@yonsson , vad är bästa seikodykaren under 5?

Edit: skulle aldrig köpt en mk på grund av deras designplakningar.
SBCD001/003/005, alltså en Sumo. Givet under 5k.
Både Orient, Casio och Citizen har bra alternativ om du föredrar annat än SEIKO.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack för snabba svar! Äger själv en Seiko 7S26-01V0. Som jag haft stora problem med att klockan går för segt.. varit inne på lagning ett flertal gånger. Är det bättre kvalité på SKX007 urverk? Har ni haft några problem med er klocka?

cac1.jpg
7s26 är ett basurverk men håller bra. Köp inte av opålitlig handlare så är du safe.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vilken klockhandlare skulle du rekommendera?
Beror på lite vad du föredrar, trygghet eller pris, samt var du bor såklart. Klockmaster Globen säljer dessa. Klockmaster är enda ADn i Sverige (tror jag). Vill du köpa billigare inom EU fast från icke AD så finns monsterwatches.eu
 

Deltz

Breitling
2-Faktor
Beror på lite vad du föredrar, trygghet eller pris, samt var du bor såklart. Klockmaster Globen säljer dessa. Klockmaster är enda ADn i Sverige (tror jag). Vill du köpa billigare inom EU fast från icke AD så finns monsterwatches.eu
Är i Stockholm 1-2gånger i månaden, ska svänga förbi där nästa gång!
 

Zuuki

Cartier
2-Faktor
Jag upplevde faktiskt SKXen som för hög. Hade hellre kört på en Sumo eller Certina DS action. Om du kan tänka dig begagnat kan även Longines Hydroconquest vara ett alternativ.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
SBCD001/003/005, alltså en Sumo. Givet under 5k.
Både Orient, Casio och Citizen har bra alternativ om du föredrar annat än SEIKO.
Där håller jag definitivt med om man föredrar designen framför m-force som ju är extremt toolig.
Blir en mer rättvis jämförelse med den än skx.

Till ts.
Finns ju ett gäng m-force till att välja mellan både i stål och titan. Men alla är stora.
 
Topp