• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpråd på begagnad Seamaster 300M quartz

Joper

Breitling
Hej!

Tänkte snart slänga upp en köpesannons här då jag är ute efter en Seamaster 300 M quartz klocka.

Varför batteri?
Kör mycket mc, cyklar, cross och andra ohälsosamma aktiviteter för en automatare och allt för ofta glömmer jag ta av mig uret innan det är "för sent". Min skx007 har klarat det galant även fast jag åker gathoj dagligen men utsätter gärna inte dyrare klockor för den behandlingen. Självklart hade en finare klocka inte fått utstå samma beater behandling men det känns trist att behöva låta den ligga i tid och otid.

Så mina frågor då!
Kan ej hitta nytillverkade modeller på Omegas sida, har de slutat tillverka 41mm quartz?
Vad bör man ge för en i normalt bruksskick? Med eller utan låda och sånt spelar ingen roll.
Rekommenderad serviceintervall för ett quartzur?

Tackar för ett fint forum!
 

308

Cartier
2-Faktor
Hej,

Jag undrar precis som Joper om de slutat tillverka Seamaster med batteri? "Sök-funktionen" har hjälpt föga.

/Trenollåtta
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
10-13k beroende på tillbehör och skick.
Täthetskontrollera varje år om du ska ha den i plurret. Täthetsservice och batteribyte vid behov.
 

mouqvist

Rolex
Omega slitade tillverka dem 2012 tror jag.
Jag skulle inte ge mer än 12000:- för en sån.
Sålde min för drygt ett år sedan för 11000:-, den var från 2012 och i kanonskick. Visst har priserna gått upp men jag skulle rekommendera att titta på en annan nyare klocka för de pengarna.
Finns groteska priser på nätet, ex uppåt 20000:- för en 15 år gamma SMP quartz med sönderpolerad länk och blekt vridring. Löjligt.
 
  • Like
Reactions: 308
Topp