• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpråd pilotklocka

Ale

Cartier
Det är ju inom cosc, du kan vara nöjd även om jag personligen föredrar när de går lite för snabbt.

Prova att lägga den i annat läge under natten, kronan ner, tavlan ner, etc
 

Arvidsjaur

Breitling
Håller den sej inom 4s så är jag självklart nöjd. Jag sover med klockan på armen men man kan ju prova ditt förslag för att se om det blir någon skillnad.
 

Arvidsjaur

Breitling
Jag har kontrollerat klockan varje dag och den går 4-8s för sakta varje dygn. Egentligen är det väll inget att bry sej om men man vill ju ha den så perfekt det bara går. Hur omständigt är det att få den justerad så den går 6s fortare?
 

Arvidsjaur

Breitling
6år har förflutit och klockan tickar på. De första åren bar jag den dygnet runt, även när jag cyklade/tränade vilket gjorde att armbandet ruttnade. Köpte ett nytt likadant armband av Laco och tar numera av mej klockan när jag tränar. I övrigt bärs den dygnet runt.
Jag hade från början en tanke/dröm att uppgradera till någon av dom lite finare modellerna och nu tycker jag att det är hög tid. Jag vill absolut ha en B-uhr från Laco eller Stowa. Stowa får ju ofta fina vitsord men jag gillar inte riktigt att glaset verkar vara så litet i förhållande till boetten. Stowa classic 6498 tycker jag ser bättre ut men den är handvevad och jag vill helst ha automat nu när jag blivit bortskämd med att inte behöva bry mej om att vrida upp klockan dagligen. Laco Paderborn tycker jag är riktigt snygg. Men lite synd att den inte har glasad baksida. Ibland tycker jag det är kul/rogivande att sitta och titta på urverket.
Några frågor: Vad är det för diameter på glaset på Laco Paderborn och de olika Stowa fliegeruren? Är det lätt och lämpligt att pila bort bakstycket på en Paderborn de gånger man vill se urverket?
 
Topp