• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpråd/prisbild? Rolex Explorer 214270

Lage

Omega
Jag har sneglat på 39 mm-explorern ett tag och har varit och klämt på den ett par gånger utan att komma till något beslut. Ralf Meertz på Worldoftime.de har ett fullset från sent 2012 för 4150 €. Det ska närmast vara fråga om nyskick. Om Meertz har jag än så länge bara läst bra saker. Är priset rimligt? Högt? Lågt? Spontant hade jag väntat mig den prisbilden på K&S men inte från ett företag. Finns det skäl att vara misstänksam?
 

JohanHLM

Rolex
Tycker det känns som ett normalt pris. Fanns en helt ny till salu på TTT i vintras precis under 40k och även om det i detta fall är en handlare tycker jag inte priset är onormalt lågt.
Trodde förresten det skulle dröja innan du skulle leta efter något nytt ;)
 

Sond

Patek
Menar du som jämförelsepris eller som en rekommendation att lägga till pengar och köpa nytt i stället? Men det är klart, andrahandsvärdet borde ju ändå vara lägre än lägsta nypris.
Lite av varje. Dels tyckte jag inte din var så extremt billig. Skulle antingen söka en billigare beg eller lägga till lite och köpa en ny.
 
Topp