• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpråd Rolex Submariner

Rajding

Omega
Jag ser att det pratas mycket keramisk/icke keramisk ring i trådar för Submariner, vad är grejen? Är det någon skillnad i storlek mellan äldre Submariner no date vs. nyare submariner no date ? Med nyare menar jag då 2000-tal och framåt.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Jag ser att det pratas mycket keramisk/icke keramisk ring i trådar för Submariner, vad är grejen? Är det någon skillnad i storlek mellan äldre Submariner no date vs. nyare submariner no date ? Med nyare menar jag då 2000-tal och framåt.


Skillnaden är ny länk med solida länkbitar rakt igenom och glidelock-spänne(gamla hade vikta ändlänkar och ihåliga mittlänkar), ny vridring, fetare bandhorn, annan lysmassa (Chromalight). Den nya har Parachromfjäder i verket, vilket iofs den sista batchen av 14060M också hade. Storleken är 40mm på båda.
 

robarv

Breitling
Sorry men det var inte många rätt där.

Bilden du la upp visar en 14060m och en 16610, båda gamla men 14060m är nyare än 16610 på bilden då den har rolex-rehaut ingraverad text i innerringen

De nya är 114060 och 116610, det är ganska stor skillnad mellan dessa och de äldre. Nedan är en bild på den nya 116610 till vänster och den äldre 16610 till höger

comparison2.jpg


bild från undersidan, klockorna har bytt sida på denna bild men man ser skillnaden på claspen t.ex. som är glidelock på den nya

100_6886.jpg
Bra bilder på jämförelse av de två modellerna!
 
Topp