Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Köpråd Samsung Smartphone

Diskussion i 'Lifestyle' startad av CaptainOats, 11 december 2014.

1. CaptainOats
    Trådstartare

CaptainOats Friends of KS

Hej

Har hart Iphone senaste åren men är inte supernöjd.
    Dags att prova Samsung, vilken modell är bäst?

eriksson850 gillar detta.
  2. hedbrg

hedbrg Borgare

Den med ett äpple på ;)

HeliDive och Noami gillar detta.
  3. Mforce

Mforce Biskop

Köp en Nexus 6 om du ska ha det senaste (som är tillverkad av Motorola - jag vet) och få alla uppdateringar direkt från Google.

Från Samsung är väl S5 ett rätt bra val.

4. CaptainOats
    Trådstartare

Lite surt när man inte ens kan hantera en PDf på vettigt sätt :)

Min Iphone är kass, haft ny modell hela tiden men alltid några fel och strul.
    Samsung verkar lite mer flexibelt när man jobbar med telefonen varje dag och inte sitter och skickar sms med smileys

Eurenius och eriksson850 gillar detta.
  5. hedbrg

hedbrg Borgare

Vad är problemet med PDFer? Jag öppnar dom till höger och vänster...
    Men mitt inlägg var helt klart ironiskt, vill du ha en samsung så är de klart du ska ha det. Jag gillar note skarpt om man ska ha den som arbetsredskap.

CaptainOats gillar detta.
  6. CaptainOats
    Trådstartare

Man kan tex inte spara ner en PDF i ett mail för att sedan infoga den i ett befintligt annat mail utan måste vidarebefordra hela tiden.
    Jag är bara lite less på min iphone :) Note är det den med pennan ?

7. bestcoast

bestcoast Bonde

Från:
    Västkusten
    Galaxy Alpha är rätt schysst! den enda Samsung telefonen som ser "bra" ut.
    Sedan finns det fördelar och nackdelar med iOS och android, där får man helt enkelt pröva sig fram vilken man ogillar minst..

8. CaptainOats
    Trådstartare

Va där de stora nackdelarna ?

9. bestcoast

bestcoast Bonde

Från:
    Västkusten
    Jag tycker la "smidigheten" med iphone är svårslaget. Hur bra min mac, appeltv, ipad m.m fungerar ihop. Men om du inte har nytta av det, då tycker jag nästan bara det är en smaksak om man väljer android eller iOS. (välj inte windows phone bara :dead:)

10. hedbrg

hedbrg Borgare

Går att spara ner i ett annat program, iBooks, dropbox eller dylikt, och sedan skicka vidare, men håller med. Systemet borde klara det utan att gå via en annan app...
    Note är den med pennan och stora jävla skärmen. Smidigt som tusan att kunna göra noteringar på bilder och skicka vidare.

11. CaptainOats
    Trådstartare

Går inte att infoga i ett befintligt mail vad jag vet , endast i ett nytt mail.
    Därav problemet.

Ok, jag tror nog inte jag vill ha den med pennan, vill ändå vara mobil så att säga :)

12. Empa

Empa Friends of KS

Det borde väl vara Alpha eller S5, S5:an har lite mer funktioner, större skärm och lite bättre prestanda. Men Alpha känns mer premium och har mer korrekt skärm i färgåtergivning.

Eller varför inte HTC One M8?

13. Nexus

Nexus Präst

Är du helt inställd på en Samsunglur? Har själv haft en S3 i jobbet, och nackdelen är att den är DRÄNKT i hopplöst bloatware. Säkert skitkul att slanga upp selfies i deras social game-center eller vad allt heter om man är 13 bast och puckad, men lagom imponerande annars.
    Så, jag råder dig att kolla in Nexus-serien, då slipper du allt junk :)

14. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Skulle också valt Nexus, möjligtvis vänta på S6. Borde väl introduceras i Q1?

15. Broderjimmy

Broderjimmy Stadsbo

Från:
    Haag, NL
    Kom inte här och dissa min Windows Phone ;)

bestcoast gillar detta.
  16. CaptainOats
    Trådstartare

Jag är inte låst till något märke så spelar ingen roll.

Kommer S6 q1 ?

17. ollkli

ollkli Borgare

Från:
    Luleå
    Mitt tips måste bli: köp ABSOLUT ingen samsung. Jag är mobilflipparnas mobilflippare och samsung är det jag ogillat mest. Har haft alla iphones som släppts i Svedala (förutom 6an). Testat i princip alla android flaggskepp däremellan. Enda gången jag riktigt fastnat för android är med Nexus 5. Underbar telefon. Man kunde såklart önska bättre batteri i den även om lollipop uppdateringen förbättrade den markant. Sony Z3 ligger rätt nära stock android med deras "skin" och har fantastisk kamera och batteritid (lätt 2 dygn). För tillfället sportar jag Motorola Moto X2 2014 som oxå är stock android. Den eller nexus 5 är mitt tips.

18. cultshit

cultshit Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Finns det andra märken än Apple???

bestcoast gillar detta.
  19. n1tro

n1tro Friends of KS

Köp dig en LG nexus 5 medan du kan för 2700 kr. Nexus 6 om du fixar storleken. Nexus fem spöar alla samsungs 5 tum o neråt mobiler idag. Med hästlängder. Tro mig på denna punkt.

ollkli gillar detta.
  20. ollkli

ollkli Borgare

Från:
    Luleå

Kan eg bara instämma. Skulle Nexus 5 har ett större batteri, bättre kamera och vara vattentät hade mobiljakten vart över ;) Väger man in priset 2700:- så är ingen telefon i närheten!

n1tro gillar detta.
  21. Hugii

Hugii Biskop

Jag kör samsung mega nu, men Note slår nog allt :)

22. CaptainOats
    Trådstartare

Batteritid är prio för mig.
    Priset spelar mindre roll det är företagstelefon inte privat.

Verkar knepigt det här.

23. ollkli

ollkli Borgare

Från:
    Luleå

Då är det Z3 eller Z3 compact som gäller imo.

24. mruhr

mruhr Borgare

Från:
    Storstan
    S5 men tänk på att de blir segare med tiden

25. Empa

Empa Friends of KS

På vad då? Kameran är väl medioker och batteritiden är rätt dålig?

26. n1tro

n1tro Friends of KS

Jag ska vara ärlig, jag tillhör inte skaran som faktiskt förlitar mig på att en mobiltelefon ska kunna ta bilder som jag ska använda för livet senare. Jag märker ingen direkt skillnad på en random vardagsbild tagen med en s5, iphone 4 etc etc..sånt spelar ingen roll för mig men du har säkert alldeles rätt gällande kameran. Min S4 laddade jag ca 3 ggr per dag då jag konstant fipplar med min lur med full ljusstyrka etc. Nexusen har hittils hållt bättre fsktiskt, tror OSet drar mindre kräm.

27. Empa

Empa Friends of KS

Jag mindes fel ser jag nu, det var kameran i N4 som var riktigt dålig, även om N5 inte var speciellt övertygande heller, men då är jag ganska kräsen på sådant och kameran väger upp en del för mig. Jag har också för mig att skärmen inte hade någon vidare betraktningsvinkel. Men stör man sig inte på sådant är det ju en bra telefon utan extra bloatware.

Hur känns N5:an nu förresten? Den är ju snart 2år va? Min Nexus 10 är ganska trött måste jag säga. Det är en nackdel med Android och IOS att det krävs mer och mer prestanda.
    Windows Phone har lyckats riktigt bra på den biten :)

28. ollkli

ollkli Borgare

Från:
    Luleå
    Nexus 5 är bara lite drygt 1 år gammal och piskar nog ff alla andra androider som är proppade med bloat. Nexus 6 och Motorola moto X2 hänger den inte riktigt med. Vad gäller betracktningsvinklar på nexus 5 så är det inget jag nånsin tänkt på. Sony däremot hade ju enorma problem med detta på deras tidiare nallar.

29. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Mitt råd är att hålla dig borta från Samsung Galaxy... Mycket bloat, dålig mjukvara som snarare segar ner luren. Designen är inte heller den bästa. Kolla in Sony Xperia Z3 eller om du vill ha ren Android, Nexus 6.

ollkli gillar detta.
  30. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Bumpar denna. 8 månader höll galaxy s5, fulla med massa onödigt skit som sagt.

Nexus 5 verkar ju som bra skit, håller kameran? Inte imponerad av kameran på S5an ska tilläggas.
    Annars finns ju LG G3 samt HTC One, vafan ska man välja?