Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Köpråd: Smokingklocka för max 2500 kr

Diskussion i 'Vintage' startad av WiktorK, 8 juni 2016.

1. WiktorK
    Trådstartare

WiktorK Bonde

Från:
    Sthlm
    Hej!
    Inför mitt egna studande bröllop så inser jag att det saknas en vettig smokingklocka i samlingen. Därför är jag på jakt efter en klocka att bära till detta tillfälle.
    Då bröllopet dränerar plånboken på tänkbara klockpengar så har jag en budget på max 2500 kr, men hamnar gärna lägre i pris än så..

Jag skulle uppskatta tips och förslag på klockor att försöka hitta. Mina önskemål är:

Cirka 35-36 mm i diameter.
    Stål och helst ljus urtavla.
    Stilren och enkel.

Jag har börjat titta lite på allehanda Certina, Tissot Visodate och några Atlantic.

Men vad finns det mer?

Tack på förhand

Greven gillar detta.
  2. Empa

Empa Friends of KS

En UG kanske? De är dock lite mindre.

Wozzor och WiktorK gillar detta.
  3. WiktorK
    Trådstartare

WiktorK Bonde

Från:
    Sthlm
    Snygg! Absolut ett alternativ! :)

Såg att det fanns inte så många på tratten. Är de ovanliga till försäljning? Eller är det bättre att söka sig utomlands typ ebay?

4. grodslukarenx

grodslukarenx Borgare

Från:
    Höllviken, Skåne
    Har du krav kring datum, typ av index osv? :)

5. WiktorK
    Trådstartare

WiktorK Bonde

Från:
    Sthlm
    Hej,

Jag anser att med tanke på min budget så gäller det att vara öppen för förslag. Så jag har inga krav på varken sig index eller datum. :)

6. denjohan

denjohan Friends of KS

Någon liten vintagetank annars? Tror det skulle kunna bli supersnyggt. Typ något i den här stilen:

image.gif

7. WiktorK
    Trådstartare

WiktorK Bonde

Från:
    Sthlm
    Hej en tank kan också vara av intresse. Har dock dålig koll på vad man bör sikta på där?

8. Greven

Greven Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Tissot Le Locle.

Automatverk. Någon millimeter större än dina krav, samt kanske några hundralappar mer än din maxbudget, men då kan du köpa en helt ny klocka.

Lycka till med klockköp och bröllop!

Screen Shot 2016-06-08 at 15.03.52.png

9. denjohan

denjohan Friends of KS

Finns massor för en billig peng (max en tusenlapp eller så).

10. Martin Lovasz

Martin Lovasz Borgare

Från:
    Göteborg
    Varför måste det vara så stor klocka för du har så mycket mer att välja bland om du tar en standard klocka och en smoking klocka har historiskt alltid varit mindre då mindre klockor var ett tecken på ett förfinat sätt.

100088.jpg
    Jag köpte den här skönheten från 40-talet för 300kr av en vän och den har nog inte används sedan 50-talet.

11. Wozzor

Wozzor Stadsbo

Från:
    Borlänge
    Bambino? (inte mig bild)