• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpråd, Speedy vs Sub-C Date

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
INTE den speedyn iaf! Köp en Breguet XX eller XXI så har du en helvetes ball kronograf!
 

Lunkan

Cartier
SubC, inget tvivel. Köpte min av Ekmikael som var i så gott som nyskick i somras och jag ångrar mig inte en sekund.

Till detta hör också att jag hade en för två år sedan när jag skulle köpa lite dyrare pjäser, men saknaden var stor och jag kände att jag var tvungen att återanskaffa just den modellen :)
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
För 60k kan du ju till och med få en SubC och en äldre Speedmaster. Det måste ju ändå vara det optimala. ;)
 

Icaras

Rolex
Om det är Speddy 9300 som gäller så hade jag tagit SubC alla dagar i veckan.
Hade jag fått välja en äldre Speedy Pro + en äldre Sub så hade jag valt det före SubC!

Förstår nykänslan men tycker inte riktigt att det väger upp för en av varje :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
44mm speedy: :confused: Speedyn ska enligt mig vara en klocka med vintage-känsla
Kör på subben. Tycker dock som flera andra att du ska köpa en begagnad sub i bra skick och en vintage speedy som kan få vara lite sleten. Coolast är ju såklart att köpa en speedy med manuellt urverk.
 

TheKing

Cartier
Jag har ägt båda och subc alla dagar i veckan. Enligt mig en bättre närvaro på handleden....dessutom älskar jag när datumet nästan hoppar på dig när du tittar på klockan.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
 

Bodén

Panerai
Jag äger en Speedmaster 3570 som jag gav drygt 27' för ny. Skulle dock aldrig lägga 60' på en 9300, i den prisklassen är SubC så given att diskussionen inte ens borde uppstå från första början :D. Ska de vara Speedy så ska de våra 3570 eller vintage, är min åsikt. Planerar att köpa en SubC själv när jag får lite feeling.
 
Topp