• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpråd till min första klocka

Akseluhr

Breitling
Tjena!

Mitt intresse av klockor växer alltmer och jag har nu bestämt mig för att köpa en! Är fortfarande hyfsat okunnig och ber därför om köpråd av er insatta på KS.
Uppskattningar från min sida:
-Vit (undantagsfall blå) urtavla
-Kronograf
-Läderarmband, gärna brunt.
-0-4000 kr
-"Vardaglig"; passar till diverse kläder
-Inte för detaljerad som till exempel Breitling Navitimer

Automat vore ett stort plus, men förstår att min budget möjligtvis är för stram. Kanske blir nåt att sträva efter senare i livet då jag endast är 19 ;)
Har spanat in Tissot Couturier på senaste tiden: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=467417 , synpunkter?
Kom gärna med liknande förslag så kan jag bolla mellan olika alternativ!
Mvh Aksel
 

tissoter

Audemars
Tjena!

Mitt intresse av klockor växer alltmer och jag har nu bestämt mig för att köpa en! Är fortfarande hyfsat okunnig och ber därför om köpråd av er insatta på KS.
Uppskattningar från min sida:
-Vit (undantagsfall blå) urtavla
-Kronograf
-Läderarmband, gärna brunt.
-0-4000 kr
-"Vardaglig"; passar till diverse kläder
-Inte för detaljerad som till exempel Breitling Navitimer

Automat vore ett stort plus, men förstår att min budget möjligtvis är för stram. Kanske blir nåt att sträva efter senare i livet då jag endast är 19 ;)
Har spanat in Tissot Couturier på senaste tiden: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=467417 , synpunkter?
Kom gärna med liknande förslag så kan jag bolla mellan olika alternativ!
Mvh Aksel
Mycket bra val, Välkommen till KS också.
Men vill även tipsa om vårt fantastiska Köp och Sälj forum. Där tror jag du kan hitta en automat i din budget. Är så mycket roligare :)
 
Senast ändrad:

Akseluhr

Breitling
Mycket bra val, Välkommen till KS också.
Men vill även tipsa om vårt fantastiska Köp och Sälj forum. Där tror jag du kan hitta en automat i din budget.
Tack för snabbt svar och välkomnandet. Ska absolut ta en titt i forumet, kan också passa på att ställa en till fråga. Tissot känns i övrigt som mycket klocka för pengarna, men hur förhåller sig kvalitén till Certina, Citizen och Seiko?
 

Wiliamo

Panerai
Den Tissoten du länkar är ju fin, finns lite mer i den prisklassen från just dem som i alla fall på spec-listan fyller dina krav. Exempelvis en Tissot med det korta referensnumret T063.617.16.037.00. Gällande hur kvalitéten förhåller sig till märken som Seiko/Certina/Citizen skulle jag säga att det är likvärdigt. Bra klockor för ett bra pris :)

Edit: lägger in en bild, blir så torrt inlägg annars. Skamlöst stulen från world wide web
image.png
 

tissoter

Audemars
Tack för snabbt svar och välkomnandet. Ska absolut ta en titt i forumet, kan också passa på att ställa en till fråga. Tissot känns i övrigt som mycket klocka för pengarna, men hur förhåller sig kvalitén till Certina, Citizen och Seiko?
Innan jag blir neröst med kritik så får jag säga att jag personligen håller de högt. Nu är inte de andra på något sätt dåliga klocktillverkare.
Men det viktigaste för dig är ju att hitta något som passar in i din personliga stil.
Har du fler klockor? Eller ska det här vara den enda?
 

JohnDoe

Rolex
Välkommen in i klockvärlden. Glöm inte bort att begagnade automater kan kräva service och tära på din studentbudget. Inget fel med kvarts. Finns många fina kvartsare med hög kvalitet.
 

Akseluhr

Breitling
Yeeees! Nu har min instegsklocka, Seiko Sarb065, anlänt ända från Japan. Efter timvis av letande i klockdjungeln hittade jag äntligen ut. Kronograf- och priskravet la jag åt sidan och ett bandbyte kommer att ske, eventuellt till ett blått perlonband (?) som på bilden nedan. Kommer kanske skriva en recension lite senare också...
seiko satrb.jpg

*Edit: Inte min bild
 
Topp