Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Köpråd till min första klocka

Diskussion i 'Diskussion' startad av Akseluhr, 13 april 2016.

1. Akseluhr
    Trådstartare

Akseluhr Torpare

Tjena!

Mitt intresse av klockor växer alltmer och jag har nu bestämt mig för att köpa en! Är fortfarande hyfsat okunnig och ber därför om köpråd av er insatta på KS.
    Uppskattningar från min sida:
    -Vit (undantagsfall blå) urtavla
    -Kronograf
    -Läderarmband, gärna brunt.
    -0-4000 kr
    -"Vardaglig"; passar till diverse kläder
    -Inte för detaljerad som till exempel Breitling Navitimer

Automat vore ett stort plus, men förstår att min budget möjligtvis är för stram. Kanske blir nåt att sträva efter senare i livet då jag endast är 19 ;)
    Har spanat in Tissot Couturier på senaste tiden: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=467417 , synpunkter?
    Kom gärna med liknande förslag så kan jag bolla mellan olika alternativ!
    Mvh Aksel

tissoter gillar detta.
  2. tissoter

tissoter Biskop

Från:
    Rolexfabriken
    Mycket bra val, Välkommen till KS också.
    Men vill även tipsa om vårt fantastiska Köp och Sälj forum. Där tror jag du kan hitta en automat i din budget. Är så mycket roligare :)

Senast ändrad: 13 april 2016
  3. Akseluhr
    Trådstartare

Akseluhr Torpare

Tack för snabbt svar och välkomnandet. Ska absolut ta en titt i forumet, kan också passa på att ställa en till fråga. Tissot känns i övrigt som mycket klocka för pengarna, men hur förhåller sig kvalitén till Certina, Citizen och Seiko?

4. Wiliamo

Wiliamo Präst

Den Tissoten du länkar är ju fin, finns lite mer i den prisklassen från just dem som i alla fall på spec-listan fyller dina krav. Exempelvis en Tissot med det korta referensnumret T063.617.16.037.00. Gällande hur kvalitéten förhåller sig till märken som Seiko/Certina/Citizen skulle jag säga att det är likvärdigt. Bra klockor för ett bra pris :)

Edit: lägger in en bild, blir så torrt inlägg annars. Skamlöst stulen från world wide web
    image.png

JagÄrTiden, Akseluhr och tissoter gillar detta.
  5. tissoter

tissoter Biskop

Från:
    Rolexfabriken
    Innan jag blir neröst med kritik så får jag säga att jag personligen håller de högt. Nu är inte de andra på något sätt dåliga klocktillverkare.
    Men det viktigaste för dig är ju att hitta något som passar in i din personliga stil.
    Har du fler klockor? Eller ska det här vara den enda?

6. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Välkommen in i klockvärlden. Glöm inte bort att begagnade automater kan kräva service och tära på din studentbudget. Inget fel med kvarts. Finns många fina kvartsare med hög kvalitet.

Akseluhr gillar detta.
  7. JagÄrTiden

JagÄrTiden Bonde

Från:
    Schlätta
    Har en sådan tissot som @Wiliamo tipsade om, jättetrevlig klocka som passar till det mesta.. Har inget annat än gott att säga :)
    Är du intresserad så skicka ett pm..

bjuder på en ws också..

image.jpeg

Akseluhr, tissoter och Wiliamo gillar detta.
  8. Wiliamo

Wiliamo Präst

Grym! :)

JagÄrTiden gillar detta.
  9. Subby

Subby Borgare

Från:
    Stockholm
    Du kanske kan hitta något i den här stilen. Jag köpte min på forumet för 1000kr, så håll koll på köp&sälj. Fina ur kommer o går där.
    image.jpeg

Akseluhr, xTZ, Gap36 och 1 annan gillar detta.
  10. Akseluhr
    Trådstartare

Akseluhr Torpare

Tack för alla tips och svar. Alla förslag är definitivt stilrena och min typ av klocka! Ska hålla utkik i Köp&sälj-tråden.

tissoter gillar detta.
  11. Akseluhr
    Trådstartare

Akseluhr Torpare

Yeeees! Nu har min instegsklocka, Seiko Sarb065, anlänt ända från Japan. Efter timvis av letande i klockdjungeln hittade jag äntligen ut. Kronograf- och priskravet la jag åt sidan och ett bandbyte kommer att ske, eventuellt till ett blått perlonband (?) som på bilden nedan. Kommer kanske skriva en recension lite senare också...
    seiko satrb.jpg
    *Edit: Inte min bild

Hubbatix gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield