• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpråd! Vilken kronograf för max 5k?

Clocksauce

Cartier
Skulle faktiskt inte rekommendera en PRS200, Tycker du för betala för mycket för lite klocka. Helt okej klocka men vissa saker störde mig när jag väl ägde en, bland annat en väldigt billig länk som känns som tagen från en seiko 5 (stämplat stål som clasp).

certina-ds-8-chrono-moon-phase-02752.jpg


Den här kanske har lite blandad plottrig design men du får ett termokompenserat urverk vilket är mycket för pengarna enligt mig. Watchia.com har en på kampanj med 30% rabatt just nu vilket gör att den hamnar nära din budget.

Jag funderar själv på att köpa en Bulova Curve också, sjukt coola klockor.
Personligen funderar jag själv på att köpa en Bulova Curve, tyvärr så kommer nog de modellerna kosta några tusen mer än 5K men sedan brukar bulova alltid finnas med +30-40% rabatt hos gråhandlare.
 

midikem

Cartier
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

image.jpeg

Bulova Curve
Tycker dessa är riktigt riktigt coola ocj dessutom rätt billiga. Har bara sett dem bakom glas men måste nog ha en sådan när de finns tillgängliga vilket borde vara snart.
Kör på en Bulova Curv! Jag tänkte nog skaffa mig en sådan när den kommer också. Fast det dröjer nog till efter sommaren skulle jag gissa. En annan kronograf som lockat lite är Lum Tec M71!
 
Otroligt cool! Nu blev jag genast köpsugen, har aldrig riktigt diggat Bulova tidigare men nu så. Ser ut att vara en väldigt fin klocka för pengarna!

Helt rätt med glasbaksida när man lagt ner mödan för ett kurvigt urverk.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

image.jpeg

Bulova Curve
Tycker dessa är riktigt riktigt coola ocj dessutom rätt billiga. Har bara sett dem bakom glas men måste nog ha en sådan när de finns tillgängliga vilket borde vara snart.
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Otroligt cool! Nu blev jag genast köpsugen, har aldrig riktigt diggat Bulova tidigare men nu så. Ser ut att vara en väldigt fin klocka för pengarna!

Helt rätt med glasbaksida när man lagt ner mödan för ett kurvigt urverk.
Som jag tidigare sagt är även jag på ett gruppköp om de blir av :) Enligt Bulovas sida på FB släpps dessa till höst. Lagom till min födelsedag, något måste man väl köpa till sig själv ;)
 
Som jag tidigare sagt är även jag på ett gruppköp om de blir av :) Enligt Bulovas sida på FB släpps dessa till höst. Lagom till min födelsedag, något måste man väl köpa till sig själv ;)
Haha, helt rätt! Alltid skönt när man finner en dinka man verkligen vill ha men som inte gör speciellt ont i plånboken ;)
Kul att det talats om gruppköp, jag skulle också vara på! Längtar efter att få klämma på den, hoppas verkligen den är gediget byggt.
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Haha, helt rätt! Alltid skönt när man finner en dinka man verkligen vill ha men som inte gör speciellt ont i plånboken ;)
Kul att det talats om gruppköp, jag skulle också vara på! Längtar efter att få klämma på den, hoppas verkligen den är gediget byggt.
Hahaha, exakt! Tanken är att sedan spara på dom stora kulorna och köpa någonting riktigt fett i 30års present till mig själv :D
 
Topp