• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpråd: Vit kronograf

Zcorp

Omega
2-Faktor
Hej
Jag behöver lite tips på en vit kronograf med en snäv budget. Jag vill ha en kronograf med vit urtavla som inte är för plåttrig, max 42mm och max 15mm hög. Budgeten är runt 1000 kronor och jag är inte kär i några märken så everything goes. Har inga problem med quartz (så länge det inte står quarts på urtavlan) eller vintage. Min första tanke var någon vintage seiko, men har inte kunnat bestämma mig.

Så kom gärna med förslag på olika klockor.
 

regnguden

Rolex
2-Faktor
Seagull 1963?
seagull-1963-air-force-watch-e1354579419478.jpg
 

Zcorp

Omega
2-Faktor

Tack, jag hade helt glömt bort den faktiskt!

image.jpeg

Seiko SSB025PC 40mm x 11mm
Tack, mycket bra förslag!
Tack men nej tack. Då spenderar jag hellre 10 min på aliexpress..
För 1000kr har jag tyvärr inga bra förslag men om du lägger till några kr så är denna ett ypperligt alternativ
image.jpeg
Nån dag så :)
 

larra64

Rolex
Jag köpte den i vintras. Mycket klocka för pengarna, tydlig inspiration av Ngn Breitlingmodell, Transocean? Klockarmbandet kunde dock vara skönare så räkna med byte där. Om du googlar ser du att killen bakom märket fått en del uppmärksamhet.
 

larra64

Rolex
Jag köpte den i vintras. Mycket klocka för pengarna, tydlig inspiration av Ngn Breitlingmodell, Transocean? Klockarmbandet kunde dock vara skönare så räkna med byte där. Om du googlar ser du att killen bakom märket fått en del uppmärksamhet.
Skulle jag köpa den på nytt skulle jag nog välja mesh, men det vill jag minnasinte fanns då.
 

Zcorp

Omega
2-Faktor
Jag köpte den i vintras. Mycket klocka för pengarna, tydlig inspiration av Ngn Breitlingmodell, Transocean? Klockarmbandet kunde dock vara skönare så räkna med byte där. Om du googlar ser du att killen bakom märket fått en del uppmärksamhet.

Ska göra. Tack för förslaget. Har något extra armband över så det ska inte vara något problem där.
 
Jag är inte jätte erfaren i denna priskategori men mitt tips är att kolla på auktionshus som till exempel Kaplans på deras auktion "lilla klockor" eller vad den nu heter. Där borde du hitta något som passar dig ypperligt. Lycka till!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
1000kr för en kronograf är inte jättelätt, tror den SEIKO du redan blivit tipsad om är ett bra förslag. För 2-3 kan du däremot köpa en riktigt trevlig mekanisk vintage-SEIKO med automatiskt kronografurverk.
 

Zcorp

Omega
2-Faktor
Yes jag vet. Tyvärr gillar jag inte crème färgen. Sålde nyss en kronograf med just den färgen.

1000kr för en kronograf är inte jättelätt, tror den SEIKO du redan blivit tipsad om är ett bra förslag. För 2-3 kan du däremot köpa en riktigt trevlig mekanisk vintage-SEIKO med automatiskt kronografurverk.

Ja kommer troligen att titta lite över budget. Börjar alltid lågt och så blir det oftast dubbelt eller mer i slutändan.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
https://klocksnack.se/threads/seiko-scea005-chrono-nu-750kr.55768/
Denna är löjligt billig och håller väldigt bra kvalle på tavlan. Blå/vit dock men ändå nice. 38mm och roligt urverk som har en "flytande" centrumvisare (har jag för mig). När man nollar den så spolar den tillbaka kronografen vilket är rätt kul.

Som prisreferens tror jag att jag sålde min för 2200kr. Väldigt märkligt att den inte sålts än.
 

Zcorp

Omega
2-Faktor
https://klocksnack.se/threads/seiko-scea005-chrono-nu-750kr.55768/
Denna är löjligt billig och håller väldigt bra kvalle på tavlan. Blå/vit dock men ändå nice. 38mm och roligt urverk som har en "flytande" centrumvisare (har jag för mig). När man nollar den så spolar den tillbaka kronografen vilket är rätt kul.

Som prisreferens tror jag att jag sålde min för 2200kr. Väldigt märkligt att den inte sålts än.

Har dock redan för många blåa klockor. Men mycket bra förslag annars!


Tack, men det är något jag inte gillar med den. Svårdefinierat dock.
 
Topp