• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpråd

JosephA

Omega
Hej alla klocksnackare :)

Jag har precis sålt min "Breitling Navitimer World med vit urtavla A24322" och är ute efter en ny klocka.
Valet är svårt, jag är sugen på en "Omega Seamaster Planet Ocean Chronograph - 232.30.46.51.01.001", eller en "Rolex submariner - 116610LN".
Vet att det är två helt olika klockor, från stor och sportig till "liten" och elegant.
Vad har ni för köpråd? Andra förslag på bra klockor?

Hälsningar
Joseph
 

Greven

Audemars
Tipsade i en tråd tidigare i veckan om denna klocka, och jag ger samma tips här:
IWC Ingenieur.

Skärmavbild 2016-06-09 kl. 22.25.50.png

(Ultrasnodd bild från den där webben)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jättefin klocka Greven, dock är jag sugen på lite annorlunda stil än denna just nu.
För mycket AP för min smak :(
Men både Sub och PO är ju ganska tråkiga val. Förutom WR får du gärna beskriva hur du tänker när du byter ner dig från en Navitimer som faktiskt är en kul kultklocka.

Vill du ha alternativ till Sub och PO så har ju både exempelvis IWC och JLC dykarklockor i samma prisklass, även Breitling såklart. JLCn får i och för sig vara beggad i så fall.
 

JosephA

Omega
Men både Sub och PO är ju ganska tråkiga val. Förutom WR får du gärna beskriva hur du tänker när du byter ner dig från en Navitimer som faktiskt är en kul kultklocka.

Vill du ha alternativ till Sub och PO så har ju både exempelvis IWC och JLC dykarklockor i samma prisklass, även Breitling såklart. JLCn får i och för sig vara beggad i så fall.

Smaken är som baken, delad :)
Jag köpte min Navitimer World ny 2012 och hade den i exakt 3 år. Att jag byter ner mig från den vid köp av PO eller Sub är nog lite att ta i!
Navitimern hade dels ETA verk, samt sämre andrahandsvärde än både PO och Sub som har in house verk!

Men jag hör ändå vad du säger! Vad kan du rekommendera då? :)
 

galácticon

Patek
2-Faktor
För mig är Sub ganska liten, 40mm. Min Navitimer var 46mm. Rolex överlag gör "mindre" ur, förutom Deepsea som är 44mm.
Elegant kanske var fel ord för en Sub :)
Okej, då förstår jag din poäng. Kan tycka att 40mm är ganska lagom på den här typen av klockor eftersom det blir så jäkla stort annars. Men så tillhör jag ju lägret som gillar både DJ och Explorer i 36mm-utförande också...
 
Topp