• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köprekommendation: X - Y kronor

Hallå!

Vad tror ni om att skapa en trådserie där vi forummedlemmar kan diskutera klockor som är mest prisvärda/intressanta inom en given prisklass?

Exempelvis, en tråd kan diskutera (och rekommendera) klockor inom prisintervallet 5000-15000kr, nästa 15-30000kr osv.

Hade varit ett bra ställe för oss som är ute efter en ny klocka att få lite inspiration!

(Om detta redan gjorts får ni gärna länka, hittade inget när jag sökte!)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ingen dum idé om det innebär att man slipper några "budget 5000kr, vad ska jag köpa"-trådar.
Det finns i alla fall en bra köpguide som ingen läser. :)

Tycker i och för sig att det är trådar som kan bli lite roliga om folk har hög budget, men annars blir det bara samma svar i alla trådar.
 

mruhr

Panerai
2-Faktor
Bra tanke,men det är trevligare och mer välkomnande att låta de som vill få tips skapa egna trådar. Ofta har man lite egna tankar innan
 

Hugii

Audemars
jaha... en handbok/manual.... är det vad folk behöver hela tiden? :) :) :)

som ovanstående talare påpekade, blir svårt att generalisera och det blir rörig.
Annars finns det ett filter på ur.se funkar i så fall lika bra och "den lilla människan" får själv välja klocka utan att bli påverkad av andra. :)

I övrigt är jag också lite trött på alla trådar "vad ska jag köpa?, Vad ska min mor köpa? Vad ska min kompis köpa?" :)
 
Ingen dum idé om det innebär att man slipper några "budget 5000kr, vad ska jag köpa"-trådar.
Det finns i alla fall en bra köpguide som ingen läser. :)

Tycker i och för sig att det är trådar som kan bli lite roliga om folk har hög budget, men annars blir det bara samma svar i alla trådar.
Det var lite det som var tanken! Förutom att man får inspriation så ser man också vilken klass man ligger på. Ett format hade kunnat innefatta vilket urverk, pris (just nu) hos AD/gråhandlare, en liten kort beskrivning etc.



Bra tanke,men det är trevligare och mer välkomnande att låta de som vill få tips skapa egna trådar. Ofta har man lite egna tankar innan
Smaken är som baken! Jag tror de flesta är trötta på "Jag har x kronor, vad ska jag köpa?". Som ny i klockvärlden själv tar det lång tid innan man får grepp om det då det finns så oerhört många modeller. Det hade troligen varit hjälpsamt om man hade en liten lista man kunde gå igenom och sedan söka sig vidare igenom. Inte nog med det så är det alltid kul att kolla på bilder på klockor, inte sant?



jaha... en handbok/manual.... är det vad folk behöver hela tiden? :) :) :)

som ovanstående talare påpekade, blir svårt att generalisera och det blir rörig.
Annars finns det ett filter på ur.se funkar i så fall lika bra och "den lilla människan" får själv välja klocka utan att bli påverkad av andra. :)

I övrigt är jag också lite trött på alla trådar "vad ska jag köpa?, Vad ska min mor köpa? Vad ska min kompis köpa?" :)

Nej inte en manual eller handbok, bara en inspirationstråd där man vet vart man ska inrikta sig för att inte springa iväg utanför sin prisram. Har själv googlat bilder på klockor, hittat nån jag gillar, som sedan kostar flera tio tusen mer än vad jag planerat lägga på en klocka. Det hade varit kul att se vad en viss prisklass har att erbjuda, vi sitter inte alla med en databas i huvudet :)!

Och som du säger kommer man troligen minska på mängden "Vilken klocka ska jag köpa för x kr?"-trådar.


Men men, bara en idé!
 

Guinness

Cartier
Det finns mycket skrivet inom ämnet redan, är du seriös kan du lägga ihop tidigare trådar till en gemensam tråd där du lagt upp det i enlighet med ditt resonemang. Inte bara länka utan skriva om och få till en fin struktur mellan de olika prisklasserna. Kanske en tråd för varje prisklass. Mycket arbete men tror det skulle vara det gångbara sättet. I processen kommer du få en bra koll på vad som rekommenderas i olika prisklasser. Kolla med admin om det finns intresse ifrån dom att ev köra sticky eller på annat sätt uppmärksamma dina trådar när de är klara.

Tror det kan bli väldigt bra om du lägger ner lite (mycket) tid.

Lycka till!
 
Topp